Miss Lycka 2.0
Aktiv medlem
[OT] Visa sopbilen !
Trafikverket sopar tidigast de sista veckorna i Maj.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
rekrevs sa:Det sopas på Hisingen
Torde heta eker-öarna.welovewei sa:Någon som skymtat sopbilen ute på Ekerööarna?
Stavas det med två ö:n?
//Wei (dyslexiker)
Gustav S sa:Torde heta eker-öarna.welovewei sa:Någon som skymtat sopbilen ute på Ekerööarna?
//Wei (dyslexiker)
bearthefear sa:Jag såg en vid Skogskyrkogården häromdagen. Stod dock bara på tomgång på en parkering...
Gustav S sa:Torde heta eker-öarna.welovewei sa:Någon som skymtat sopbilen ute på Ekerööarna?
//Wei (dyslexiker)
Äntligen lite goda nyheter :)
Vissa sopar, andra saltar. Samma dag, samma region.Någon i min kommun är optimistisk om våren!
Sopning redan nu ikväll!
(Stockholmsregionen)
Visa bilaga 405729
Den med sopar eller den med sopbehållare??Det blev ingen bild, men sopbilen for genom byn nu på eftermiddagen!
Kom hit i morgon, då är det ogrusat!Den med sopar eller den med sopbehållare??
Jag var i din by i helgen, och då var det rätt grusigt...
Göteborg har nästan sopat klart redan känna det som.Mailade och frågade Täby kommun, (ligger norr om Stockholm), i början av mars om de inte kunde tänka sig att starta sandsopningen tidigare pga milt väder och bra att i COVID-tider få folk att börja cykla istf att åka SL.
Deras svar: "Sandsopningen är planerad att starta den 30 mars om vädret tillåter. Först när väderprognosen är tillförlitlig påbörjas arbetet med sandsopningen."
Nu hr de iaf presenterat en karta över sopningen.Sopningengår på ett rullande schema så att ingen del gynnas/missgynnas.
![]()
Sandsopning - Täby kommun
www.taby.se
Ser ut som om den bara har spridit ut grussträngen framför.
Den vägen verkar välgrusad.