Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"Vi arbetar med att planera sandsopningen just nu men något schema är ännu inte fastslaget. Förra året startade sandsopningen i slutet av april och så blir det troligen i år också dvs. när väderprognosen är tillförlitlig."
Och sedan skylls det på dubbdäcken att det är höga partikelnivåer i luften på vårkanten. Jag undrar hur mycket av detta som snarare beror på de drivor av grus som ligger och mals mot asfalten hela vårarna... Sopa upp gruset snabbare så blir det nog bättre luftkvalitet också.Mailade och frågade Täby kommun och deras svar var inte helt uppmuntrande -
Jag svarar mig själv, det blir bäst så.....Soptraktor kunde ses före, efter och vid KVA Gävle under måndagen.
Det kanske är någon specialare för att underlätta "utflykter"?
Eller så har Gävle kommun börjat ovanligt tidigt med att sopa.
/Fedde
Nu har Täby kommun iaf publicerat ett schema - Täby kommun sandsopningMailade och frågade Täby kommun och deras svar var inte helt uppmuntrande -
Grus får "skuld" också, det är verkligen inte bara dubbdäcken som hängs ut.Och sedan skylls det på dubbdäcken att det är höga partikelnivåer i luften på vårkanten. Jag undrar hur mycket av detta som snarare beror på de drivor av grus som ligger och mals mot asfalten hela vårarna... Sopa upp gruset snabbare så blir det nog bättre luftkvalitet också.
Inbillar mig att det har påbörjats här i stan också. Har inte sett någon irl än iaf.
Inbillar mig att det har påbörjats här i stan också. Har inte sett någon irl än iaf.
Nu vill jag absolut inte märka ord men...??barnark?!
Vi har fortfarande ganska rejäl nattfrost, kanske svartis?Jag kan inte för mitt liv begripa varför det sopsaltas när det är barnark?!
Barnknark! ?Nu vill jag absolut inte märka ord men...??
(min OCD vill!)
Vi har fortfarande ganska rejäl nattfrost, kanske svartis?
Såg den i Nälsta igår.Längtar efter den synen i Västerort!