[OT] Visa sopbilen !

[OT] Visa sopbilen !
Fortfarande inte sett röken av en sopbil (höhö..) men det känns som att de är klara i min ände av Göteborg sen nån dryg vecka. Nu ska jag bara hitta sommardäcken till cykeln .

[OT] Visa sopbilen !
Blir kul för dem till veckan då, just nu visar prognoserna 10-15 cm snö på måndag-tisdag, och därefter temperaturer på minussidan följande dagar. Tur jag inte ställt undan skidorna än ?

Ja, låter nog vinterdäcken sitta kvar på bil och pendlarhoj, samt låter bilen stå de dagarna. Kan bli kul i trafiken. ?

[OT] Visa sopbilen !
Pacing that sopbil!

Bilagor

• 212F518A-6C6B-4810-9D3F-FC1A354DAD6F.jpeg
    212F518A-6C6B-4810-9D3F-FC1A354DAD6F.jpeg
    421 KB · Besök: 102
[OT] Visa sopbilen !
15 maj för sopningen i huvudstaden alltså?
Nja, så här står det på stadens hemsida
"Innerstaden ska i år vara klart 15 maj och ytterstaden ska vara klart 31 maj. PYTT (Parkering i ytterstaden, servicegator) ska dock vara klart 15 maj i ytterstaden."
Men cykelbanorna i och runtom den förort där jag bor sopades för ett par dagar sedan, så det verkar som de sätter datumen med marginal.
Att det är sopat lokalt betyder för mig att det nu är dags att byta till sommarhjulen (med RH-däck), inte endast på bilen, utan även gruscykeln.

[OT] Visa sopbilen !
Sopat i princip hela min pendlingssträcka in till city. Endast någon enstaka grusfläck. Kunde utan vidare tagit landsvägshojen.

Igår tog de vägarna i mitt område. Såg ingen sopbil, men snigelspåren efter den.

IMG_1007.jpeg

[OT] Visa sopbilen !
Nja, så här står det på stadens hemsida
"Innerstaden ska i år vara klart 15 maj och ytterstaden ska vara klart 31 maj. PYTT (Parkering i ytterstaden, servicegator) ska dock vara klart 15 maj i ytterstaden."
Men cykelbanorna i och runtom den förort där jag bor sopades för ett par dagar sedan, så det verkar som de sätter datumen med marginal.
Att det är sopat lokalt betyder för mig att det nu är dags att byta till sommarhjulen (med RH-däck), inte endast på bilen, utan även gruscykeln.
Rätt ska vara rätt. Låter ju inte bättre precis men som du påtalar så verkar det vara den bortre gränsen, skönt att de är snabbare än så

Tillbaka
Topp