[OT] Visa sopbilen !

[OT] Visa sopbilen !
Var är den när den behövs som mest?!
IMG_7273.jpeg

[OT] Visa sopbilen !
Jag hamnade efter en (gat)sopbil igårkväll på pendlingen hem, men i det snöblandade regnet hade jag bättre saker för mig än att hala upp mobilen. Men nästa gång!

[OT] Visa sopbilen !
Och så här ser det ut i Guardamar VARJE morgon klockan 0920. En bit framför sopbilen går en gubbe med en lövblås o blåser sopor på trottoaren ut framför sopbilen. Prioriteringarna är olika.
20240111_083039_Original.jpeg
I Malmö är gatumarken rensopat. Cykel- och gångbanor fortfarande täckta av ett tjockt lager grus, löv och kvistar trots veckor av plusgrader.

[OT] Visa sopbilen !
Den passade på att borsta förbi medan jag cyklade iväg till affären. Hoppas de hämtar strängarna innan de är utspridda igen.
IMG_20240312_154051.jpg

[OT] Visa sopbilen !
I morse såg jag (men fotade inte) en som var i färd med att sopa upp en sån där hög av grus som en annan maskin lämnat mitt på cykelbanan förra veckan. Jag är tacksam för bådas insats (en hyfsat sopad bana är bättre än en som är full med flis) men varför blir ert sådana där rediga högar med flis här och var utmed spöade stråk? Det är alltså inte en sträng kvar utan en rejäl hög mitt i.
Någon med insyn som orkar förklara?

[OT] Visa sopbilen !
I veckan var de ute med stora maskineriet i Uppsala.
9F765713-A888-4ACF-85E1-957EF48BF9E4.jpeg

Inte så imponerad av resultatet… Man undrar hur förarna tänker, kollar de inte ens resultatet av sitt ”arbete”? Eller räknar de med att kunna debitera ytterligare timmar för att städa upp?
B107260A-45A5-4F4E-8A2C-AFE0D4B973E7.jpeg

[OT] Visa sopbilen !
Visa bilaga 689030
Inte så imponerad av resultatet… Man undrar hur förarna tänker, kollar de inte ens resultatet av sitt ”arbete”? Eller räknar de med att kunna debitera ytterligare timmar för att städa upp?
Visa bilaga 689031
Vi får nog hoppas att de kör en omgång två å tar upp resten…

[OT] Visa sopbilen !
Visa bilaga 689030
Visa bilaga 689031
Denna teknik/metod/arbetssätt används på ett antal
gator och vägar i flera städer.
Fast när och om runda nr 2 dröjer hinner ju gruset
och sanden spridas ut igen.....

[OT] Visa sopbilen !
Denna teknik/metod/arbetssätt används på ett antal
gator och vägar i flera städer.
Fast när och om runda nr 2 dröjer hinner ju gruset
och sanden spridas ut igen.....
I Uppsala brukar dessa främst köra på lite större gator (som på första fotot), jag vet inte varför den var inne på en mindre gata varifrån andra fotot är., normalt kör de med traktor och sopmaskin där. Den var där när jag gick på lunch och jag såg strängen bakom. Tänkte han lär väl köra ett varv till när det blir så dåligt, men när jag gick hem var han borta, har inte heller återkommit sedan dess så nu har ju bilar m.fl. kört ut gruset igen…

Men de kommer ju köra ett varv till där, brukar skyltas upp P-förbud och sedan kommer de med hela arsenalen och städer hela gatan ren. Jag var mest förvånad vad den gjorde där öht nu, dessutom ett undermåligt jobb…

[OT] Visa sopbilen !
Men de kommer ju köra ett varv till där, brukar skyltas upp P-förbud och sedan kommer de med hela arsenalen och städer hela gatan ren. Jag var mest förvånad vad den gjorde där öht nu, dessutom ett undermåligt jobb…
Dom kanske inte kör på beting utan på
löpande räkning hela tiden?
Det skulle förklara en hel del.....

Tillbaka
Topp