Mr Bottecchia
Aktiv medlem
[OT] Visa sopbilen !
Äntligen vår!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Äntligen vår!
Lugn nu, det är bara början på februari!Var är den när den behövs som mest?!
Visa bilaga 679394
Nej, nej, nej! Det där är en gravelbike, inte en loose-gravel-on-asphalt-bike. Sådana kommer först att släppas 2025 när gravelbikemarknaden är mättad.

Våra gator i samma krokar blev soprena häromdagen. Jag är fortfarande i chock!
Det har tydligen inte varit nån vår sen 16/4-22?
Även utanför cityÄven i Sthlm city finns det hopp!
Vi får nog hoppas att de kör en omgång två å tar upp resten…I veckan var de ute med stora maskineriet i Uppsala.
Visa bilaga 689030
Inte så imponerad av resultatet… Man undrar hur förarna tänker, kollar de inte ens resultatet av sitt ”arbete”? Eller räknar de med att kunna debitera ytterligare timmar för att städa upp?
Visa bilaga 689031
Var inte så negativ!
Denna teknik/metod/arbetssätt används på ett antalI veckan var de ute med stora maskineriet i Uppsala.
Visa bilaga 689030
Inte så imponerad av resultatet… Man undrar hur förarna tänker, kollar de inte ens resultatet av sitt ”arbete”? Eller räknar de med att kunna debitera ytterligare timmar för att städa upp?
Visa bilaga 689031
Då får sopbilen köra en runda nr 2 och en runda nr 3Denna teknik/metod/arbetssätt används på ett antal
gator och vägar i flera städer.
Fast när och om runda nr 2 dröjer hinner ju gruset
och sanden spridas ut igen.....
På något sätt får man väl anta att målet inte är satt så som vi skulle önska. Dvs 100% upplockat. Utan mer "det mesta" upplockat.Då får sopbilen köra en runda nr 2 och en runda nr 3
och en runda nr 4 o s v.
Fast minst 2 rundor är väl oerhört vanligt på många håll?
I Uppsala brukar dessa främst köra på lite större gator (som på första fotot), jag vet inte varför den var inne på en mindre gata varifrån andra fotot är., normalt kör de med traktor och sopmaskin där. Den var där när jag gick på lunch och jag såg strängen bakom. Tänkte han lär väl köra ett varv till när det blir så dåligt, men när jag gick hem var han borta, har inte heller återkommit sedan dess så nu har ju bilar m.fl. kört ut gruset igen…Denna teknik/metod/arbetssätt används på ett antal
gator och vägar i flera städer.
Fast när och om runda nr 2 dröjer hinner ju gruset
och sanden spridas ut igen.....
Dom kanske inte kör på beting utan påMen de kommer ju köra ett varv till där, brukar skyltas upp P-förbud och sedan kommer de med hela arsenalen och städer hela gatan ren. Jag var mest förvånad vad den gjorde där öht nu, dessutom ett undermåligt jobb…
Uppsalas nya slogan "Staden som aldrig sover!".Jaha, andra natten i rad man väcks typ 4:30 av kommunens gubbar som blåser grus m lövblås på full gas i kvarteret ?
Det är bara att gå upp tidigare, så slipper du att bli väckt.Jaha, andra natten i rad man väcks typ 4:30 av kommunens gubbar som blåser grus m lövblås på full gas i kvarteret ?
Dock inte mycket grus att sopa upp. De hade väl några timmar som skulle brännas innan midsommar.
Men efter kraftiga regn skulle det inte vara dumt om de tog en sväng. Rätt ofta allsköns bråte sköljs ut på cykelbanorna.Dock inte mycket grus att sopa upp. De hade väl några timmar som skulle brännas innan midsommar.
Från Dalaplan och österut har vintergruset till stor del legat kvar ända tills nu, finns flera exempel där jag tar mina kvällspromenader.Dock inte mycket grus att sopa upp. De hade väl några timmar som skulle brännas innan midsommar.