Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NickPick sa:Sök på oval chainring och leta. Det finns många alternativ ;)
Absoluteblack gillar jag (har det på båda mtb och tänker inte använda rund igen om jag inte måste), samt att dom var "först" med att revivea ovalklingorna tror jag.
Dom har bland annat anklagat oneup för att härma dom.
Om du undrar om skillnad så är det väl egentligen bäst att jämföra graderna.
evirob sa:En smula OT men kan man köra ovala med 2x10?
Ja kolla efter doval chainring på ebay.evirob sa:En smula OT men kan man köra ovala med 2x10?
evirob sa:En smula OT men kan man köra ovala med 2x10?
pennan sa:Garbaruk har långa tänder, du behöver ej clutch på bakväxeln med deras drev är min erfarenhet.
Inga större problem med China klingorna varför betala mera för något som är lika bra.RasmusOlofsson sa:Beställde ett ovalt via aliexpress, 90:- inkl frakt, funkat helt OK de 2 turer jag provat förutom att anodiseringen inte var speciellt hård - försvann lika mycket färg från tänderna på 2 rundor som mitt hope drev förlorat på 1 år.
Kör utan clutch, utan kedjestyrare och har inte tappat kedjan än.
AlfaAlfa sa:Jag kör garbaruk direct mount på mitt sram gxp vevparti.
En feature som garbaruk kör är att i stället för att bara ha 0 eller 6mm i offset så är offseten olika beroende på hur stort drevet är, skönt att slippa spacers för att få en bra kedjelinje.
Har tidigare kört kina drev, race face, absolute black men är numera garbaruk frälst sen två hojjar tillbaks!:)
Jensen sa:AlfaAlfa sa:Jag kör garbaruk direct mount på mitt sram gxp vevparti.
En feature som garbaruk kör är att i stället för att bara ha 0 eller 6mm i offset så är offseten olika beroende på hur stort drevet är, skönt att slippa spacers för att få en bra kedjelinje.
Har tidigare kört kina drev, race face, absolute black men är numera garbaruk frälst sen två hojjar tillbaks!:)
Fast så har absolute black med. Men blir fel på en scalpel - si
Jensen sa:AlfaAlfa sa:Jag kör garbaruk direct mount på mitt sram gxp vevparti.
AlfaAlfa sa:Jensen sa:AlfaAlfa sa:Jag kör garbaruk direct mount på mitt sram gxp vevparti.
Aha! Där ser man! På min flash carbon slapp jag spacers tack vare just den "progressiva"(stavning/syftning?) offseten.
Jensen sa:AlfaAlfa sa:Jensen sa:AlfaAlfa sa:Jag kör garbaruk direct mount på mitt sram gxp vevparti.
Aha! Där ser man! På min flash carbon slapp jag spacers tack vare just den "progressiva"(stavning/syftning?) offseten.
Klingorna får ju mindre och mindre offset desto större de blir. För att inte ta i ramen. Men så som scalpel-si är gjort så bör den kunna svälja i alla fall oval 36t (om jag räknat rätt) med orginal offseten som är 6 mm. Garbaruks 36t har 2,9 mm offset. AB har inte ens 36. Och deras 34 är inte bättre än garbaruk i det avseendet i motsvarande storlek. Och man vill ju ha klingan så långt in som möjligt för bästa kedjelinje.
NickPick sa:Jensen sa:AlfaAlfa sa:Jensen sa:AlfaAlfa sa:Jag kör garbaruk direct mount på mitt sram gxp vevparti.
Klingorna får ju mindre och mindre offset desto större de blir. För att inte ta i ramen. Men så som scalpel-si är gjort så bör den kunna svälja i alla fall oval 36t (om jag räknat rätt) med orginal offseten som är 6 mm. Garbaruks 36t har 2,9 mm offset. AB har inte ens 36. Och deras 34 är inte bättre än garbaruk i det avseendet i motsvarande storlek. Och man vill ju ha klingan så långt in som möjligt för bästa kedjelinje.
Man kan ju använda deras cxklinga om man vill. 36 till över 40t. http://absoluteblack.cc/cx-oval-sram-direct-mount-chainring-cx1/
Både AB och garbaruk verkar ju ligga på typ 500 spänn. Jag är klen så en 34t räcker åt mig.
VasaConny sa:Oval 34 har ett spann mellan 32-36
Oval 36 har ett spann mellan 34-38
Men rekommendationerna är att gå på samma ovala storlek som man hade på den runda. Om man nu var nöjd med den...
Vad jobbar du med?sdx sa:Inga större problem med China klingorna varför betala mera för något som är lika bra.RasmusOlofsson sa:Beställde ett ovalt via aliexpress, 90:- inkl frakt, funkat helt OK de 2 turer jag provat förutom att anodiseringen inte var speciellt hård - försvann lika mycket färg från tänderna på 2 rundor som mitt hope drev förlorat på 1 år.
Sånt som genererar pengar.Cannondale jekyl 1000 sa:Vad jobbar du med?sdx sa:Inga större problem med China klingorna varför betala mera för något som är lika bra.RasmusOlofsson sa:Beställde ett ovalt via aliexpress, 90:- inkl frakt, funkat helt OK de 2 turer jag provat förutom att anodiseringen inte var speciellt hård - försvann lika mycket färg från tänderna på 2 rundor som mitt hope drev förlorat på 1 år.
"Brakförlust för Postnord"sdx sa:Sånt som genererar pengar.Cannondale jekyl 1000 sa:Vad jobbar du med?sdx sa:Inga större problem med China klingorna varför betala mera för något som är lika bra.RasmusOlofsson sa:Beställde ett ovalt via aliexpress, 90:- inkl frakt, funkat helt OK de 2 turer jag provat förutom att anodiseringen inte var speciellt hård - försvann lika mycket färg från tänderna på 2 rundor som mitt hope drev förlorat på 1 år.
Och läser man så är det Danmark det gäller och det vet väl alla om vid det här laget att det var ett skitköp av hör och häpna Svenska staten och vem är Staten.Eveningstar sa:"Brakförlust för Postnord"sdx sa:Sånt som genererar pengar.Cannondale jekyl 1000 sa:Vad jobbar du med?sdx sa:Inga större problem med China klingorna varför betala mera för något som är lika bra.RasmusOlofsson sa:Beställde ett ovalt via aliexpress, 90:- inkl frakt, funkat helt OK de 2 turer jag provat förutom att anodiseringen inte var speciellt hård - försvann lika mycket färg från tänderna på 2 rundor som mitt hope drev förlorat på 1 år.
"Postnord har stora lönsamhetsproblem. För fjärde kvartalet 2016 redovisar företaget en förlust på över en miljard kronor före skatt."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Lb8b9/brakforlust-for-postnord--planerar-stora-nedskarningar
sdx sa:Och läser man så är det Danmark det gäller och det vet väl alla om vid det här laget att det var ett skitköp av hör och häpna Svenska staten och vem är Staten.Eveningstar sa:"Brakförlust för Postnord"sdx sa:Sånt som genererar pengar.Cannondale jekyl 1000 sa:Vad jobbar du med?sdx sa:Inga större problem med China klingorna varför betala mera för något som är lika bra.RasmusOlofsson sa:Beställde ett ovalt via aliexpress, 90:- inkl frakt, funkat helt OK de 2 turer jag provat förutom att anodiseringen inte var speciellt hård - försvann lika mycket färg från tänderna på 2 rundor som mitt hope drev förlorat på 1 år.
"Postnord har stora lönsamhetsproblem. För fjärde kvartalet 2016 redovisar företaget en förlust på över en miljard kronor före skatt."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Lb8b9/brakforlust-for-postnord--planerar-stora-nedskarningar
DU!marr sa:sdx sa:Och läser man så är det Danmark det gäller och det vet väl alla om vid det här laget att det var ett skitköp av hör och häpna Svenska staten och vem är Staten.Eveningstar sa:"Brakförlust för Postnord"sdx sa:Sånt som genererar pengar.Cannondale jekyl 1000 sa:Vad jobbar du med?sdx sa:Inga större problem med China klingorna varför betala mera för något som är lika bra.RasmusOlofsson sa:Beställde ett ovalt via aliexpress, 90:- inkl frakt, funkat helt OK de 2 turer jag provat förutom att anodiseringen inte var speciellt hård - försvann lika mycket färg från tänderna på 2 rundor som mitt hope drev förlorat på 1 år.
Är det du?
NickPick sa:Bump.
http://www.superstarcomponents.com/en/raptor-oval-chainring-104bcd-narrow-wide.htm någon som har provat superstar components "uk made" ovalklingor? Anodiseras på samma ställe som AB säger dom, men AB gör sina i typ polen.
Finns ju några alternativ.
KA engineering
Absolute black
Superstar raptor
Rotor
Garbaruk
osv. SUperstar är just nu billigast. AB har jag haft hittills på direct mount då man får 6mm offset med gxp.
NickPick sa:Orkar man lägga 2 minuter på det så står det "Designed in United Kingdom, manufactured in Poland using German materials. Truly European products." hos absolute black, men superstar components "NEW UK Made 12speed Compatible RAPTOR narrow wide chainring range ".
Är alla rädd för fake news nowadays? #jagkännermigkränkt #fakenews #vimåsteprataom... typ.
Happy now? :) Ang anodiseringen så skrev dom det när jag frågade om ovalitet. Följer man supestar så lägger dom upp mycket tillverkningsbilder också. Och tillverkningsland skiter jag i så länge det är EU iaf :) England är väl kvar än... Har / har haft 3 absolute black och är väldigt nöjd. Beställde just en till faktiskt.