Överpris på beg cyklar på happy ride - varför?
Har du vid de tillfällen redan från början varit tydlig med att det är ett fast pris?
Alltså, fast pris och fast pris...Ok, skönt!
Hade vi gjort en affär hade du alltså sluppit mitt prut om det någon gång i kommunikationen fram mot själva köpestillfället framgått att det var ett ”fast pris” eller att du inte uppskattar prutning. Ett enkelt tips i all välmening!
Apropos pruta av princip… Jag har en polare som, när jag lärde känna honom för länge sedan, prutade av princip. På allt (förutom på krogen). På Ica, på bensinmacken, you name it. Sjukt pinsamt tyckte jag, men han lyckades faktiskt ibland.
När jag skapar annonsen så fyller jag i fältet Pris, det står inte Önskvärt pris.
Jag gillar att få sålt snabbt. Har jag ett hum om marknadsvärdet så lägger jag mig lite under det. Ett bra pris ger ca 5 spekulanter första 24 - 48 timmarna. En eller ingen är för dyrt och upp mot 10 spekulanter är för billigt. Vet jag inte värdet eller säljer något nischat så funkar tradera bra, då blir det vad det blir..
Men, med ett sådant pris så ser jag ingen anledning till att pruta om annonsen och bilderna stämmer väl överens med objekt.
Frågar man om man får komma och kolla eller uttrycker ett visst intresse, så fine. Men när priset är lågt så är ju ofta öppningsfrasen i stil med
"När kan man komma?" eller
"Kan komma ikväll kl *** funkar det?"