Övik-tråden

Övik-tråden
Jag har inte skapat någon perfekta runda än:) Ck örnen har ju märkt upp en bana nu som man kan köra.

Ska på bio i morgon så kan inte hänga med. Ska nog ut fredag/lördag.

Övik-tråden
Jaså, vad är den utmärkt med för färg/skyltar då? :)

Får se om man kan komma loss något på lördag, finns ju riktigt mycket att cykla på där uppe bara man ger sig tid och letar lite. Hoppas filmen är bra imorgon då.

Vi syns där uppe då Terry !

Övik-tråden
Jag tror att banan på skyttis har samma orangea skyltar som förra sommaren. Dom bör gå att hitta från fotbollsplanen och upp mot skogen.

Jag har planerat en långsam rehabtur mellan Nyänget och Gullvik/Ögeltjärn på lördag.
Tempot kommer att bli det lägsta hittills i år och den kan nog kanske avbrytas om lårkakan vill det.
Men alla som vill cykla sakta och stanna och fika efter vägen får följa :)

Övik-tråden
Lars.E skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tror att banan på skyttis har samma orangea
> skyltar som förra sommaren. Dom bör gå att
> hitta från fotbollsplanen och upp mot skogen.
>
> Jag har planerat en långsam rehabtur mellan
> Nyänget och Gullvik/Ögeltjärn på lördag.
> Tempot kommer att bli det lägsta hittills i år
> och den kan nog kanske avbrytas om lårkakan vill
> det.
> Men alla som vill cykla sakta och stanna och fika
> efter vägen får följa :)

Hur ser tidsramen ut för en sådan tur ? Låter som en skoj och härlig tur.

Övik-tråden
Lämnar väl stan med bil vid 11 som vanligt, och cyklar iväg från Nyänget när alla är redo.
Brukar vara tillbaka vid 16-tiden. Men alla turer tar olika lång tid av ena eller andra anledningen.
Fördelen med denna tur är att det går att svänga ut på asfalten om man måste avbryta eller får bråttom hem.

Övik-tråden
Lars.E skrev:
-------------------------------------------------------
> Lämnar väl stan med bil vid 11 som vanligt, och
> cyklar iväg från Nyänget när alla är redo.
> Brukar vara tillbaka vid 16-tiden. Men alla turer
> tar olika lång tid av ena eller andra
> anledningen.
> Fördelen med denna tur är att det går att
> svänga ut på asfalten om man måste avbryta
> eller får bråttom hem.

Självklart, ville bara få en ungefärlig tidsram, så man vet hur man ska lägga fram det här hemma ;)

Övik-tråden
18.30 tänkte jag cykla från kyrkan och upp till Ås-masten i ytterst lågt tempo och kanske ta en kaffekopp vid vindskyddet. Tänkte bara vara ute i 2 timmar för den som är intresserad.

Övik-tråden
Preliminärt på Lördag: Samling arken biblioteket 11. Sen kyrkan 11:10 ca och sen cyklar vi upp till masten, ner en bra bit på fallmetern för att sen köra gula tillbaka till "punka bänken". Kommer alltså bli AM. Stigen som är tänkt har jag sprungit åt motsatt håll som vi ska cykla, och då verkade den lovande iaf :-)

Följ med på egen risk. När vi är klar så ser vi vad vi gör!

Övik-tråden
Men Patrik... Det låter på din beskrivning som det är nästan hela Gula-leden du tänkt cykla.
Allt utom biten från punkabänken och upp. Stämmer det?

Övik-tråden
Patrik... Minns du att du cyklat Gula leden från masten och åt det hållet med mig och Marcus en blöt och halkig dag för ganska många år sedan? Minns du hur det gick?

Övik-tråden
Det låter som en skoj tur, men då mitt lår inte kommer att fixa uppförsbacken dit så kör jag nog lite solo i morgon. Kanske lyckas jag ta mig upp en bit efter vägen så jag kan gena in i mitten av fallmetern för att se er passera framför näsan på mig? Vem vet?

Övik-tråden
Ni behöver inte ringa. Är jag i närheten så kan jag ringa, men jag kanske är på andra sidan stan? eller gör något helt annat? Jag är iallafall sugen på att komma ut med cykeln en sväng bara för att få röra mig lite.

Övik-tråden
Skuleskogen på söndag!
Cykling + klättring :)

Jag och Sebbe lämnar Ö-vik med bil vid 11 och parkerar vid södra entrén. Cykling i lugnt rehab-tempo till Näskebodarna där vi fikar och vänder åter till bilen.
Sedan stannar vi med bilen vid skulebergets Via Ferrata där vi klättrar den enklaste vita klätterleden och äter glass.
Alla är välkomna att ansluta. Klättringen på vita leden fungerar bra med vanliga friluftskläder/fritidskläder och skor som fungerar i skog och mark (ej spd-skor, träskor, högklackat eller flip/flops).
Länk till film från vita leden

Tillbaka
Topp