Övik-tråden

Övik-tråden
Jag har åkt på öroninflammation så ja ska nog inte cykla. Men är i stan vid 11tiden och är de nånstanns ni ska åka kan ja nog kuta ett varv med kameran om de är "nära" några ställen. Inte omöjligt att skåpbilen skulle kunna agera lift nått varv också till typ masten eller nått sånt. Men äre skitväder far ja bara hem... då får ni cykla själv ;-)

Övik-tråden
ohoj!

i detta nu så kommer jag boka en stuga i järvsö 6+2 bäddar torsdag-fredag
(man vill ju vara först upp i liften)

så det blir alltså en natt.
den kostar 1200kr per natt.
vi är just nu 4st så om det är några fler som är sugna är ni välkomna :)

Övik-tråden
230093_10150270347855645_596890644_9411449_2265007_n.jpg

Måste bara lägga till en bild så ni ser en av de stora nyheterna i parken i sommar:

Övik-tråden
Tjena !
Försöker få koll på om bikepark´n är öppen... sidan ligger nere, snart semester..
någon som vet något?? elr blir det att köra i skule i sommar..

/ Houka

Övik-tråden
Houka, jadu jag märkte också för några dagar sen att sidan ligger nere. Har påtalat de för han som har hand om de "administrativa" då jag bara uppdaterar den och de hjälper ju inte att ja uppdaterar då de ändå inte syns på webben :-(

Det har varit snack om att liften ska gå samma period i sommar som förra året men tyvärr är det inget jag fått 100% bekräftat än. De skulle isf innebära att liften startar antingen denhär helgen eller nästa, men som sagt, har inte fått höra nått klart än.

Övik-tråden
Tjenare!
Är det någon avgift för att cykla på Åsberget?
Något speciellt man ska tänka på när man cyklar där?
Finns det förbjudna områden eller något sådant?

Jag har precis köpt mig en Stab Deluxe och tänkte börja cykla lite.
Det var 6år sen jag rullade nedför en backe senast.

MVH Fredrik Mehlin

Övik-tråden
Hej fredrik

Kul att du skaffat hoj och vill prova igen.
Antar att du menar varvsberget där bike parken ligger och att cykla där kostar inget, endast liften som kostar om du vill slippa knuffa uppför. Det finns (eller fanns iallafall förra året) ledkarta uppsatt på båda liftstugorna där uppe och nere och det ska även finnas en i dirtparken, dvs planen brevid som små hoppbackarna. Lederna är markerade i olika färger beroende på svårighetsgrad, grön lättast, svart svårast.

Sedan är ett tips att hänga på när det är nått gäng som far ut på pushbike också. De brukar bli lite nu och då och de är bara att hålla koll här i tråden.

Övik-tråden
Tack öviksmicke!
Precis varvsberget inte åsberget!
Ska fara dit och reka stället imorgon, har sett några bilder och det verkar finnas riktigt bra "material" där.

Äsch pushbike det är det enda jag vet, lift är lyx!

MVH Fredrik Mehlin

Övik-tråden
Hej! Vi är två g:a xc-rävar som tänkte sammanstråla i Övik och testa lite DH.
Är det ngn verksamhet i stan dvs är det ngn som hyr ut cyklar, hjälm, skydd för en dag?
Går liften bara på helgerna?

Övik-tråden
kolla med HKcykel.se för cykeluthyrning, när liften går eller ej verkar vara ett mysterium, tidigare i tråden hänvisas till facebook-sida som informerar om tider för liften, MEN, det verkar vara lite si och så med om dom går eller ej. har du tur får du ett 'bättre' svar från någon annan som också lurkar i den här tråden.

Övik-tråden
Som jag har förstått det så blir det nog ingen cykeluthyrning i år, men jag är inte säker, det kan eventuellt bli av.

Angående liftöppettider så har du dom här:

Lördagar: 10:00 - 16:00
Söndagar: 11:00 - 16:00

Övik-tråden
Liften har inte kommit igång pga personalbrist och bristande komunikation innom FV som äger liften.
Ring Rolf innan ni åker för att kolla om den ska gå.

Rolf är FVbackes vaktmästare.
Han sa idag att han inte hade nogon som kunde köra liften med honom. Men han hoppades på att ordförande skulle lösa personalbristen och ge honom information om när liften ska köras.
Rolf tel. 070 749 11 98

/Lars.E

Senast ändrad:
Övik-tråden
Ok, ja jag vet inte om de ä nått jag klarar av då jag inte använder nått av dom och inte har kunskapen av hur man rättar till det. Men får ja tid över nån dag kanske ja forskar lite i det.

Övik-tråden
Kan meddela att efter att rickard å ja gjort en regäl attack mot all växtlighet å vindfällen idag så ska nog i de närmsta alla spår vara körbara igen i bike parken. Träffade även liftvaktmästare rolf idag... och de lät inte direkt possitivt vad gäller liften, men vi får väl hoppas på framsteg nångång, även om nu inte liften går så är ni såklart välkomna å köra pushbike i bikeparken.

Övik-tråden
Bra gjort gubbar! :D Men smått jäkla irriterande med liften alltså... hur jävla svårt ska det vara för vissa människor å kommunicera å fixa något med liften inom FV...? >_<

Övik-tråden
Bor rätt nära liften.Igår såg jag ifrån balkongen att den gick. Klockan var runt kl 11 på förmiddagen. Iofs var det folk som hoppade i de små backhoppnings backarna. Verkar inte vara några problem att starta upp liften för några enstaka hoppare ialf.

Övik-tråden
Anders, nä problemet är inte att starta den för hopparna eftersom de då bara krävs en liftgubbe, dvs vaktisk rolf. Problemet ligger i att dom inte får köra cyklister med bara en liftnisse, det behövs en på avstigningen då också, säkerhetsregler. Och de finns ingen annan person då fv fortfarande inte fixat fram nån :-(

Övik-tråden
Öviksmicke skrev:
-------------------------------------------------------
> Anders, nä problemet är inte att starta den för
> hopparna eftersom de då bara krävs en liftgubbe,
> dvs vaktisk rolf. Problemet ligger i att dom inte
> får köra cyklister med bara en liftnisse, det
> behövs en på avstigningen då också,
> säkerhetsregler. Och de finns ingen annan person
> då fv fortfarande inte fixat fram nån :-(

Jag tror inte att reglerna följs så noga när dom kör backhoppare i liften, men det är som det är.
Det är lite svårare att tumma på reglerna när dom säljer biljetter.

Övik-tråden
Rolf sa iallafall igår att dom inte får köra cyklister om dom inte är 2 i liften och de behövdes inte då dom körde backhopparna. De ä klart att ja inte suttit å läst lagboken om vad som gäller men de var så han sa iallafall.

Övik-tråden
Jag var och rekognoserade på varvsberget igår, har aldrig cyklat där men är sugen på att prova. Jag hittade starten på en nerfart, märkt med "avancerad" och skyltar som visade att blå och svarta nerfarter fanns längre in efter vägen, jag hittade dock inte dessa. Var startar den blå nerfarten? Är det ända längst in vid slalombacken?

Övik-tråden
-Anders- skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag var och rekognoserade på varvsberget igår,
> har aldrig cyklat där men är sugen på att
> prova. Jag hittade starten på en nerfart, märkt
> med "avancerad" och skyltar som visade att blå
> och svarta nerfarter fanns längre in efter
> vägen, jag hittade dock inte dessa. Var startar
> den blå nerfarten? Är det ända längst in vid
> slalombacken?

Titta här