Övik-tråden

Övik-tråden
Ingen omöjlighet jonny, vi får talas vid om det när vi väl är ute för de låter intressant med en utmanande brant =)

Mmm... allt 90-tals porr försvinner från 20gigarn :( buhu!

Övik-tråden
haha därför inläggen inte dök upp, är ju ny sida... dags å spara denna sida 15 till favoriter iställe för 14... ;)

Voss: Kanske blir 15-20kg packning på Söndag, runt ena eller båda höglandssjöarna i lugnt tempo.

Senast redigerad av en moderator:
Övik-tråden
Jag hänger på bara för att se om jag kan få till några OK bilder. Jag och Jesper möter upp vid masten 11.30. Ta det för vad det är, en (oftast) glad fotoklant med schysst kamera. Visst kan man hänga med utan att ha hojjen med?

Visst var det 11.30 vid masten?

Övik-tråden
Är tänkt att gå medans det är ljust ute iaf voss, typ någon gång mellan 12-15 startas det iaf.

Bara å höra av dig, men kan vara svårt å få tag på mig med mobilen nedpackad, annars äre bara ringa till någon annan som med :)

Övik-tråden
En vacker dag på Åsberget, bilderna är mest från Fallmetarn. Vad som hände därefter finns inte på bild. Det blev visst en lång dag i Myckling, mm, fram till skymningen. Själv såg jag Modo krossa HV71. Det var också vackert.

1.jpg ht=425

Sju hårda killar drog till skogs.

2.jpg ht=425

Lars letar luckan.

3.jpg ht=425

Jonny hittar den.

4.jpg ht=329

Sebbes fighting face...före kraschen.

5.jpg ht=368

Där är kraschen...

6.jpg ht=400

Patrik stannar inte för något, ;-)

7.jpg ht=425

8.jpg ht=425

9.jpg ht=425

Sebbe är oväntat positiv, hur ser läpparna ut ikväll tro?

10.jpg ht=453

Petter söker leden?

11.jpg ht=425

Martin A hittar vägen.

12.jpg ht=425

Hörru Petter, skulle inte du ta motorsågen?

13.jpg ht=425

Lars låter Trektorn göra jobbet...

14.jpg ht=425

...medan Patrik flyger.

15.jpg ht=577

16.jpg ht=425

Sebbe i halvfrusen lera.

17.jpg ht=380

Övik-tråden
Det klart att man blir glad av höstcykling när den är som bäst.
Fina bilder Kryyl.
Lika fint var vädret. Hårda fina stigar med bra grepp på de flesta ställena.

Sebbe bör nog skaffa nya fälgar och överväga fullface till nästa tur.

Övik-tråden
Finfina bilder!

Sebbe ser farlig ut... :-P vet inte om ja vågar cykla med han nångång framöver...
Hoppas på bra väder nästa helg så kanske ja kan komma iväg från jobbet lite.

Övik-tråden
Läpparna tog tillbaka sin normala form rätt fort men resten ser inte så mycket bättre ut än.
Och fälgen har inte hunnit återhämta sig. Skulle haft en bonus bild på den kanske..

Övik-tråden
passar på XC lörd/söndag.
Men tänkte fråga om det är någon vill kännas vid att han var ute i torsdagskväll (21/10) på elljuspåret uppe vid sjukhuset på en fullgungare...
Tänkte bara fråga hur du kunde se något, såg inte att du hade någon lampa frammåt när vi kom ikapp dig precis när du svängde av stigen... visst det var bra måne men så ljust var det väl inte?

//Pilbågen

Övik-tråden
yooz1e skrev:
-------------------------------------------------------
> Slöcykling på Söndag. Gissar på någon slags
> XC cykling. Cykla alltså.

cykla hit din slövikare : p

Övik-tråden
Fkavipela skrev:
> Finns tydligen fortfarande folk som cyklar i
> Övik. ;)

Fkavipela.... Är de inte dags att vi sätter liv i de gänget igen? Finns många duktiga inom de för dom som vet ;)

För övrigt... Det är dags att du lägger tunnhjulingen åt sidan och kommer och skaffar en tjockhjuling... ;);)

Hör av dig kompis... Var alltför länge sen nu.

Övik-tråden
Hörrö Plush-gubben.

Hade först tänkt att skriva något mer internt till dig men utan att veta om du skulle se det så kändes det lite fel.

Vad det gäller gänget så kanske det kommer någonting någon gång. ;)

Ang tunnhjulingen så har den inte blivit använd på flera år... står bara och samlar damm på de vackra whiteindustries-naven ;) Det tragiska är att jag inte ens orkat kapa sönder kryptonitlåset på GT'n så att jag kunnat använda den. Utan jag har cyklat de senaste åren på min frus Merida Dakar 670 med XTR-utrustning ... (BIG-bike sa något om att kasta pärlor för svinen när de monterade ihop den när A-stjärnan skulle in och bli svetsad.)

Tyvärr fick jag ge med mig och byta ut Vetta SL-ti sadeln mot en Noname-Biltema-Junk-Gel-sadel för att Vettan var "hård" ... *bjäffs*
(Varför tror hon att jag bytte ut den på min cykel mot en flite? *skrock skrock skrock*)

Funderar förresten på att plocka ihop en singlespeed av min gamla Duracarbon 990-ram.... något år ;)

Men du Gubben, vi hörs och ses... ;)

// Jonas

Övik-tråden
Vi får väl cykla nedför också då! Men jag tänker cykla uppför å styra nedför!

Får väl lov och överleva med transporthojen, men skyller på dig om något händer Voss! :)

Övik-tråden
Voss ska tydligen inte med i morrn, inte jonny eller rickard heller...

är det någon som ska ut å cykla i morrn? :P hör av er isåfall, blir väl skyttis rundan trots allt isåfall.

Övik-tråden
hur tänkte du nu patrik? har du missat att det blivit vinter?
Jag är med på en runda om vi skippar skyttis och andra skidområden.
kanske bäst att köra där det är plogat.

Övik-tråden
Dags å ta fram deffibrillatorn på denna tråd med lite Resor som händer i sommar!

v. 24 Gesunda, vi far dit typ början på veckan, Scandinaviska DH cupen den helgen också.
v. 29 Åre semester! Vi far Måndag direkt efter SM i Timrå
v. 34 Åre igen, AVALANCHE!!!!

Hör av er ifall ni undrar något. Vill dessutom gärna veta vilka som tänkt följa med på dessa resor, då det är lättare att planera dom då.

Övik-tråden
3...2...1...CLEAR!

Hur ser det ut därnere nu, börjar sydsluttningarna töa fram? Jag är lite pepp på att hälsa på en sväng och pusha om ni har fått fram nå stigar än

Övik-tråden
Tyvärr inga stigar framme än, och räkna inte med så mkt sånt förns i slutet av April början / början på Maj :) Håll koll på denna tråd närmare dom datumen ska du nog se att de hamnar upp lite pushbike info ^^

Övik-tråden
Ikväll: en kort pushbike å kolla läget uppe vid masten. inget ös :P Samling: kroksta pizzeria 17:30

Imorrn: Soliga Fredag! Då får vi besök av åtminstone en umebo, Marran! Här smäller vi Övikare till med stor premiär för pushbike med en hel dag ute å steker med middag ute på det!

Preliminärt så samlas vi kring 12 tiden någonstans

Övik-tråden
yooz1e skrev:
> Hoppas också på ett större gäng imorrn, skulle
> vara klockrent. Inga dåliga ursäkter godtages
> för å banga då! :)

Är det en godtagbar ursäkt att man jobbar?

Tillbaka
Topp