Övik-tråden

Övik-tråden
Jadu var rätt många som håller sig undan, bara Jesper som var intresserad av pushbike :)

Tror de får bli en klättrar XC runda med Zacko på gula leden idag då.. :P

Övik-tråden
Ah just, för att alla ska hinna fixa ihop en pannlampa, så är det xc på skyttis rundan med samling 20:00 på FREDAG. "Night ride" alltså :)

Mycket möjligt att jag drar ihop en XC runda tidigare i veckan också.

Övik-tråden
Då det inte vart någon pushbike idag pga ytterst få som hörde av sig, snarare en, Jesper. Du ska ha creeds som var taggad på pushbike iaf :)

Men de vart inte pushbike utan jag bestämde mig för att Zacko, som älskar å följa med å cykla skulle få sig en lugn tur på berget. Han skuttad med glädje med för uppförs XC på gula.

Men WTF när vi rullade slowmotion nedför farfar spåret så måtte jag få gnälla (inga namn sagt, men en person bör nog ta åt sig) att det åter igen INTE är ok med avspärrningen, den skulle ju tas bort!
SNC00117.jpg ht=544

Hem tog vi den lagomt udda stigen under elledningarna och sen ner i blötskogen utan stig, och vart fundersam vad myrorna gömmer under denna hög...
SNC00118.jpg ht=725

Övik-tråden
Hehe.. men så länge man inte crashar in i dom får dom gärna stå där om står, men om dom börjar bygga en fet jävel mitt på en fin stig, då jäklar! ;> Då får du ta bort den :D

Övik-tråden
oJsan skrev:
-------------------------------------------------------
> Tog du bort avspärringen? Kan ju vara bra för
> den berörda personen att veta...

Henrik kan behöva springa lite mer..låt han ta bort det han själv satt dit... ;););)

Övik-tråden
Självklart tog jag bort det då tävlingen redan är gjord, tog även bort det (flera veckor) innan tävlingen. Ska man spärra av, så gör man det dagen innan eller samma dag som tävlingen, och man tar sedan bort det samma dag som tävlingen är slut.

oJsan, om du läser föregående sida så förstår du nog lite mer vad det handlar om :)

Övik-tråden
Jag prenumererar på den här tråden, missar nästan inga inlägg. Det var bara i all välmening som jag frågade, kan ju vara lite smådrygt för arrangören att ta sig dit bara för att konstatera att den redan är borta liksom =)

Övik-tråden
Hehe :)

Han måste dit hur som haver för å ta bort markerings plasten som sitter runt träd efter banan :)

Får nog bli som Plush säger, han får dra dit å springa lite... :>

Övik-tråden
En dåres försvarstal:
Efter första deltävlingen den 1/9 tog jag ner alla spärrsnitslar
efter den andra deltävlingen den 8/9 blev jag däckad i feber så då tog det några dagar längre tid innan snitslarna togs ned (enbart vissa tydligen).
Den 3:e deltävlingen var i lördags 18/9 och snitslarna på övre delen av Åsberget har plockats bort sedan i söndags em. Det blev mörkt innan jag var klar med spärrsnitslarna på själevadssidan i lördags och valde då att ta bort dom på söndagen istället.
Arbetet forstätter ikväll med att plocka bort hängande snitslar samt den spärrsnitsel som finns längre ner på åsberget på väg ner mot Översjäla. Den har fått hänga uppe hela tiden då det är ett maffigt jordgetingbo alldeles intill en jordvälta. Var inte så sugen att utmana dom i söndags.
Är lite snabbare idag så då ska jag våga mig på det. :-)

Som sagt snitslarna sattes upp slutet av augusti för att täcka in 3 arrangenmang under ca 3 veckors tid, de spärrsnitslar som sattes upp var ambitionen att de skulle upp samma dag samt ner direkt efter avklarad tävling.
Till nästa år får det bli bättring på spärrsnitslarna!
(å andra sidan fick jag ju hjälp på ett annat ställe med att plocka ner alla snitslar några hundra meter synd bara att det var 2 veckor för tidigt... samt att min hjälpsamma vän behöll alla snitslar)

Försvarstal slut. ;-)

Övik-tråden
Hur som så ska du ha en eloge för att du faktiskt plockar ner dom efter tävlingen. Det är alldeles för många arrangemang av olika slag som efter det är över bara lämnar allt skräp dom dragit ut i skog å mark, sånt ser för djävligt ut.

För att få hjälp nästa år så kanske du kan lägga upp en plan/schema före tävlingarna här och skulle det vara så att vi cyklar nått spår efter tävlingen är över tror ja säkert patrik plockar ner snitslarna åt dig ;-) Är du snäll kanske han gör ett litet paket av dom med en rosett runt :-D

Övik-tråden
En dåres försvarstal, haha :)

Tur att jag bara är skyldig till å ta ner en avspärrning(2ggr) å lägga den vid sidan av spåret, behålla dom kändes för jobbigt :)

Och som Voss säger, ska du ha en eloge för att faktiskt ta ner dom då det är många arrangörer som bara lämnar skit ute i skogen. Och som Voss även säger, skulle inte skada om du gjorde ett schema här med vilka datum å sånt ni ska springa å sånt, så man vet varför de är massa band i skogen så kanske man inte plockar ner dom av ilska :)

Och nu har jag hållit med Voss för mkt och ska då säga nej, jag tänker inte göra ett litet paket med rosett runt ;) Jag gör en dubbelknut, mer manligt så.

Övik-tråden
PUSH torsdag 23 augusti

20100923001.jpg ht=725

20100923021.jpg ht=544

Först tog vi trappan upp på varvsberget

20100923004.jpg ht=725

Sebbe skulle cykla en bit uppför trappen :D

Sen blev det lite Gula leden
20100923035.jpg ht=544

20100923049.jpg ht=544

20100923050.jpg ht=725

20100923057.jpg ht=544

Avslutade med en Pizza i parken mitt i stan
20100923060.jpg ht=544

Övik-tråden
marran: om du kan ta dig ut till nån form av parkeringsplats vid e4an borde de säkert funka (har lastbil så jag ger mig inte in i centrum ;-) )

Lägger ett pm med nr om du inte har de redan

Övik-tråden
I morrnkväll (tisdag) blir det "Night walk" på åsberget, "tung" ryggsäck (blir nog kring 10kg för min del) och pannlampa som gäller.

Vet inte riktigt när vi ska samlas än dock, återkommer med det :>

marran: smakade väldigt bra! ;)

Övik-tråden
marran: Bara så du vet det... han såg först bara ballerinapaketena ;-) Han undrade varför ja hade med 2 sådana... sedan fick ja informera honom om att det ligger en bakdämpare under dom :-)

Övik-tråden
Kan redan nu förvarna om pushbike i helgen för er som inte redan visste det.
Lördagen ser ut å ha mest sol för tillfället, vilket kan ge fina höstbilder (någon med bra kamera som är taggad å ta med? jag kan knäppa kortish om kameraägaren kanske vill vara med på nå kort)

Tanken är 1-2åk uppe vid masten (typ farfars å sedan fallmetarn) för å sedan barka till myckling ett tag och sedan åtminstone ett åk i bikeparken som avslutning, med crash test av dvd-brännare och hårddisk (någon frivillig å koppla in i sin dator på kvällstvisten å se om dom funkar?)

Övik-tråden
Låter som en bra plan för lördagen Patrik men om vi är i myckling så tycker jag vi ska åka till kärringberget och ta en titt på en utmanande brant.

Se blir det ju säkert intressant att se när du försöker radera ut allt snusk på din hårddisk;)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp