Övik-tråden

Övik-tråden
Det blir ingen cykling för mig idag. Förpliktelser i trädgården. Ni får ha det så trevligt på varvsberget. Det ser ut att bli superväder.

Jag tänkte köra ett xc-pass på skyttis imorgon typ vid 19:00 om det är någon som är intresserad. Det går dock inte undan för mig kan jag varna för redan nu. :-) Kondisen är inte på topp.

Övik-tråden
Hej alla MTB-cyklister. Jag vill bara flagga för vårt MTB-XCO (varvlopp) som körs på en kul bana som Lars E lagt upp i Hörnsjöområdet. Samling på nationaldagen onsdag 6/6 kl: 15:00. VIKTIGT är dock att anmäla sig till mig enl. instruktioner på CK Örnens hemsida: http://www.ckornen.se/aktiviteter/mtb-klubb-xco/

Sen har vi ju fler MTB lopp och aktiviteter som ALLA med MTB & hjälm får delta i. Om Ni går med i klubben så är vi naturligtvis också glada - ju fler vi är tillsammans ju lerigare vi bli! //Janne

Övik-tråden
Vi var och gäståkte på säsongsstarten på HK bikeparken i går. Otroligt bra jobb med lederna, främst skottkärran!

Men var var alla? Vi var totalt tre gubbar i hela anläggningen.

Övik-tråden
Nice! Hoppas ni inte frös ihjäl.

Jag missade säsongsstarten. Måste fixa mig en uppsättning skydd först. Borde vara ordnat till den 16/6 då det är dags för nästa sväng.

Övik-tråden
mod skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi var och gäståkte på säsongsstarten på HK
> bikeparken i går. Otroligt bra jobb med lederna,
> främst skottkärran!

Roligt att ni gillade lederna.

> Men var var alla? Vi var totalt tre gubbar i hela
> anläggningen.

Vi var några som redan bokat en resa till järvsö när det blev klart att liften skulle gå.
Sen har jag hört att de sockersöta grabbarna som var kvar i övik var rädda för att gå ut i det härliga höstvädret som drog över norra delarna av landet.

16 JUNI KL 12,00-16,00 går liften nästa gång.
Då kommer det att vara betydligt mer folk i backen.
Skottkärran kommer att vara ännu bättre.
Och med lite tur kanske även vissa andra leder fått sig en mindre genomgång.

MVH. Lars

Övik-tråden
JanneÖvik skrev:
> Hej alla MTB-cyklister. Jag vill bara flagga för
> vårt MTB-XCO (varvlopp) som körs på en kul bana
> som Lars E lagt upp i Hörnsjöområdet. Samling
> på nationaldagen onsdag 6/6 kl: 15:00.
> http://www.ckornen.se/aktiviteter/mtb-klubb-xco/
>
> //Janne

Jag siktar på att vara sist i starten och vägra köra om någon.
Kanske tar jag en cola och en snickers med mig så jag kan stanna och fika lite på andra varvet.
Någon fler som vill vara med i eftertruppen ?

Övik-tråden
BrigTSD skrev:
> Det låter som ett perfekt tempo för mig. :-)

Det låter fint. Då kanske jag ser dig i skogen.

Övik-tråden
Push Bike på lördag.

12.00 vid masten om inte FB-gänget redan bestämt något annat.
Dubbelkolla här innan så tid och plats inte ändrats.
Eller slå en signal.

Lars.E
070 666 73 85

Övik-tråden
Du skötte eftertrupperna på ett föredömligt sätt Lars, varför ska man hetsa i skogen när man kan njuta? Bara kul ju fler vi är oavsett tempo - alla är välkomna!

Övik-tråden
Sa ju i Söndags till några hos Lars att jag skulle dra ihop XC i veckan. Men måste desvärre säga att jag inte kommer hinna. Pga av extra jobb på jobbet och står för fulla muggar å fixar grundarbete för tapetsering (med hjälp!) och inser att det kommer kräva betydligt mer grundarbete än jag trott och det ska helst vara fixat innan Måndag :-S

Sorry boys (and girls?!) men siktar på nästa vecka istället med XC!

Övik-tråden
Om jag får mig lite sömn här, så kommer jag förbi o surrar om inte annat under liftens rullning.
Vädret ser löjligt fint ut nu och känns minst like skönt.

Övik-tråden
+1
Bra dag, bra väder, bra spår, bra folk. Jag kladdade lite på bloggen också. Hoppas det var ok att jag snodde en av dina bilder Micke, hojta till annars så tar jag ner den

Övik-tråden
Jag är ny MTB entusiast och även ny på Happymtb, så jag hoppas jag ställer min fråga i rätt tråd.

Jag semestrar varje sommar i hjärtat av Höga Kusten, Ullånger/Nordingrå, och skulle nu behöva tips på bra stigcykling i trakterna. Har sett att ni är ett aktivt gäng som cyklar uppe i Ö-vik och jag skulle även kunna ta mig dit upp för att hitta bra cykling.

Hur är det att cykla Högakustenleden runt Nordingrå/Nora?

Tacksam för turtips.

/johan

Övik-tråden
Jag, marran och en till cyklade KH-leden från bron och nästan upp till Övik för nått år sedan. Sen har marran och nån till trampat delar av världsarvsleden och även en sväng till på HK-leden i år. Har tyvärr inte tid att leta reda på RR nu, men det ska finnas bra med bilder och info här på forumet.

Övik-tråden
Runt Nordingrå finns både finfin och ganska tuff cykling, t.ex. världsarvsleden som jag har cyklat snuttar av. Ett måstebesök är annars Rotsidan, glassiga stenhällar som går hela vägen ner i havet

Övik-tråden
Hej, vi är några som tänkte dra till övik på lördag och åka, har dock en som saknar cykel och jag undrar om det är någon som kan tänka sig hyra ut en cykel och lite skydd (hjälm, knä och rygg) en dag för några hundringar?

Kontakta gärna mig gärna här i sådana fall för telefonnummer och sådant.

Mvh
Richard

Övik-tråden
JanneÖvik skrev:
> Hej alla MTB-cyklister. Jag vill bara flagga för
> vårt MTB-XCO (varvlopp) som körs på en kul bana
> som Lars E lagt upp i Hörnsjöområdet.

Hej!
På väg upp för en veckas familjesemester i övik med cykel.
Det skulle vara kul att testa banan vid Hörnsjön, är den lätt att hitta/följa?

Övik-tråden
HiLo skrev:
> JanneÖvik skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hej alla MTB-cyklister. Jag vill bara flagga
> för
> > vårt MTB-XCO (varvlopp) som körs på en kul
> bana
> > som Lars E lagt upp i Hörnsjöområdet.
>
> Hej!
> På väg upp för en veckas familjesemester i
> övik med cykel.
> Det skulle vara kul att testa banan vid
> Hörnsjön, är den lätt att hitta/följa?

Det finns en gps-plot här: http://connect.garmin.com/activity/176827771

Kanske hjälper litegrann. Sen tror jag att det sitter en del snitslar kvar sen tävlingen.

Övik-tråden
Lör 30 JUNI KL 12,00-16,00 går liften igen.

Black Hole är röjd (från hyggeskanten) och i fint skick genom stenpartiet och hela vägen ner nu, så den rekommenderas starkt. Det är gräsigt vid toppen men det borde gå bra ändå.
Leden är lagom teknisk från Lersmetsvägen och ner, så den delen kan alla med MTB-vana åka. Övre delen är betydligt svårare.

Skottkärran Är i samma fina skick som förra helgen och är den enda skyltade leden för tillfället.
Röda pilar.

Serviceleden är i fint skick. Lite gräsig vid toppen + lite gräs långt ner men fullt körbar.

Random körbar men gräsig.

Bergspasset + den nya bredvid och klubbstugans är som förra helgen i fint skick.

Grävmaskins är EJ körbar och kräver en renovering innan den öppnas.

Kartan över bikeparken är inte uppdaterad men den kan vara till viss hjälp ändå eftersom skyltar saknas.

Tillbaka
Topp