Övik-tråden

Övik-tråden
Provade en tidtagning från dirtplan, tima mig själv och fick ca 2:10. Började jag strax ovanför det större hoppet och körde ner till mål, är det samma banlängd som ni brukar köra?

Övik-tråden
Jag såg dig vid liften ikväll oLjud, du var så snabb så jag inte ens hann ropa hej när du passerade några meter bredvid mig med din färgglada jacka :)

Övik-tråden
Så fort jag har lite tid över, varit mycket nu senaste veckorna och det verkar kunna hålla i sig till viss del. Men tar nog en runda imorgon kväll om vädret håller i sig, eventuellt är jag ledig till helgen så hakar nog på då om det blir nå åka då...

Jasså? Hmm, såg dig inte :P måste ha lite färg så man inte blir överkörd ;)

Övik-tråden
Tisdag kl 18.00 blir det lite XC från Nyängets parkering. Backman har tittat ut något som ska vara körbart där. Bara att dyka upp för dom som är sugen på en sväng. Jag tar det lugnt och kör sist.

Övik-tråden
Jag hakar gärna på. Men det hänger på att min käre sambo hinner hem i tid med Norrtåg och kan ta över barn-verksamheten. Jag skickar ett sms till Lars ifall det skiter sig så att ni inte står och väntar på mig i onödan.

Övik-tråden
Torsdag tänkte jag gå lederna i bikeparken och kolla vad som behöver fixas.
Lördag tänkte jag ha en arbetsdag i bikeparken och blir glad om det kommer folk och hjälper med det som behöver fixas.
Söndag blir det cykling.

Övik-tråden
Lars.E skrev:
-------------------------------------------------------
> Torsdag tänkte jag gå lederna i bikeparken och
> kolla vad som behöver fixas.
> Lördag tänkte jag ha en arbetsdag i bikeparken
> och blir glad om det kommer folk och hjälper med
> det som behöver fixas.
> Söndag blir det cykling.

Låter som en bra plan! Hade ev. tänkt köra cykling båda dagarna beroende på vädret men kan tänka mig att hjälpa till också... Inte bara förstöra ;)
Hoppas det inte dyker upp något emellan!

Övik-tråden
Det låter bra.
Det såg fint ut när jag gick lederna idag, men lite småpyssel här och var är det.
Ska vi sikta på att samlas vid dirtplan för bikepark-jobb 11.00 på lördag?

Övik-tråden
Jag vill berätta att vi satsar på en MTB-cup i Örnsköldsvik i sommar med start redan nu till helgen. Sen kör vi en tävling varje månad med stor avslutning med långloppet Tolvtjärnsloppet som i år även är seedningsgrundande för cykelvasan. Ett "riktigt" långlopp blir det med 65km och 1100hm och över tre mil stig. En kortare variant finns också.

www.ckornen.se

Helgens lopp hittar ni dock här: http://www.ckornen.se/aktiviteter/ovikscupen-mtb-deltavling-1/

Senast ändrad:
Övik-tråden
JanneÖvik skrev:
> Jag vill berätta att vi satsar på en MTB-cup i
> Örnsköldsvik i sommar med start redan nu till
> helgen. Sen kör vi en tävling varje månad med
> stor avslutning med långloppet Tolvtjärnsloppet
> som i år även är seedningsgrundande för
> cykelvasan. Ett "riktigt" långlopp blir det med
> 65km och 1100hm och över tre mil stig. En kortare
> variant finns också.
>
> www.ckornen.se
>
> Helgens lopp hittar ni dock här:
> http://www.ckornen.se/aktiviteter/ovikscupen-mtb-d
> eltavling-1/

Bra jobbat med allt Janne. Och det var riktigt fina bilder på banan i länken.

Övik-tråden
yooz1e skrev:
> Sjukt taggad på liften nästa helg! Hoppas bara
> på bra väder, pga att man är ju sötare än
> socker! ELLER HUR?

Det må vara vilket väder det vill... Jag ska åka lift nästa lördag.

Men nu är det fint väder och jag känner att det snart är dags att ta helgens tur. Ska byta sadel först.
Är det någon som ska med?

Övik-tråden
Zao skrev:
> Lars, är strax på ingång så slår en pling
> när jag är närmare stan.

Du har bara en röstbrevlåda i telefonen.

Övik-tråden
yooz1e skrev:
> 30min därifrån till masten då äre spurt som
> gäller! ;-)

Vi hade nästan tillräckligt stark spurt :]

Trevlig tur med gott väder!(och blöta fötter)

Övik-tråden
Tog och fixade lite efter grävmaskinspåret ikväll, inte mycket men försökt få lite bättre dränering. Om man skulle vilja fixa ännu mera, något som fungerar ett bra tag framåt, finns det saker att låna på plats? Material att använda?

Övik-tråden
Bra.
Jo det brukar finnas lite hinkar, spadar och grejer i betongbunkern vid dirtplan, men nu verkar dom flesta vara på vift. Ö&B brukar ha någon bra spade för dryga hundringen, om ingen annan har någon spade att sponsra med så åker väl jag och köper en till när jag får tid.
Jag brukar ha köpt svarta dräneringsrör för 129:-/st på byggmax, men dom har jag använt, så om någon känner för att köpa fler så vore ju det bra.

Övik-tråden
Bra!
Gräv gärna ner röret så djupt så du kan täcka det med ett lager stenar innan du fyller över det, annars kommer det att nötas fram fort.
Jag ska fixa ett par spadar att ställa i betongbunkern.

Övik-tråden
Jag är inte i form för det efter helgens bravader, men en del fix efter leden blir det. Börjar nedifrån och jobbar mig uppåt.... Så får vi se hur långt materialet räcker. :)

Övik-tråden
Ser fram emot Lördag !! har en kompis som är sugen på testa på downhillandet, men skulle behöva hitta en cykel för han att hyra, om någon skulle tänka sig får ni gärna skickat ett pm eller något :)

Övik-tråden
Lämnade några dräneringsrör uppe på dirtplan igår, hann inte med något mer. Men om någon är sugen att börja använda dem längs grävmaskinspåret är ni varmt välkomna att göra det :)

Övik-tråden
yooz1e skrev:
> Undra om detta funkar, men testar. Ibland åker ju
> mobilen upp när man är ute, här kan ni titta
> på vad som händer när mobilen åker fram
> ibland.
>
> https://www.dropbox.com/sh/2taah7fbe779vgs/QAF2o7k
> t3R

HaHa... jag vet nog vad du spanar på :)
spanarn.jpg