Övik-tråden

Övik-tråden
Liften går här i Ö-vik den 13 juli.
Och den 14 juli är det XC-tävling på berget.
Så tyvärr kan inte jag komma. Det skulle varit bättre om det inte var på samma vecka som vi kör här.

Övik-tråden
Tusan! ja det var en miss. På lördagen tänkte vi köra igång kl 17 och börja grilla så en hinner ju både cykla hos er först och hos oss på kvällen det är ju bara droppa in senare. Men givetvis vill vi ju helst inte att det krockar men det var enda helgen som funkade för oss :(

Övik-tråden
oLjud skrev:
-------------------------------------------------------
> En fundering, kan det vara värt att gå ihop ett
> par styckna och köpa en röjsåg?
> Jula har någon version för ca 1000kr som borde
> funka...

Jag slänger in 250 spänn.

Övik-tråden
oLjud skrev:
> Då köper jag en imorgon om det finns kvar i
> butik, kan vi lösa betalning vid nästa lift
> eller liknande...
> Blir det bra?

Blir bra det... Jag tar med 250 extra lördagen 23/7 då liften går igen.
Inga fler som vill vara med på ett hörn?

Övik-tråden
Inhandlat en stycke röjsåg och bensindunk idag, 1100kr totalt.

Tänkte gå upp och röja lite om en stund, ska skruva ihop röjsågen och dricka några koppar kaffe först bara :)

Övik-tråden
oLjud skrev:
> Inhandlat en stycke röjsåg och bensindunk idag,
> 1100kr totalt.
>
> Tänkte gå upp och röja lite om en stund, ska
> skruva ihop röjsågen och dricka några koppar
> kaffe först bara :)

Perfa... Jag kanske tittar förbi senare. Måste laga ett par cyklar först :)

Övik-tråden
Tog slut på tråd, så köpte 44m extra (150kr)... Borde räcka hela sommaren :)

Börjat småskvittra lite nu också, kanske återvänder lite senare ikväll eller så tar jag det imorgon.

Övik-tråden
Var åtminstone relativt myggfritt :) har hunnit nästan hela övre grävmaskinspåret, inte hunnit rensa där än. Nedre delen bör vara snabbare att röja känns det som...

Övik-tråden
yooz1e skrev:
> Var dock helt ok väder för xc cykling runt
> Bersjön 2 varv ;-)

För oss lite nyfikna. Vart hittar man den sjön? Behöver lite tips på bra ställen att cykla på.

Övik-tråden
Patrik vid bergsjön......

Bilagor

• 20130702_213101.jpg
    20130702_213101.jpg
    129.8 KB · Besök: 80
Övik-tråden
Tyvärr icket.

Lördag är det ju liftcykling, och på Söndag tänkte jag XC, alternativ är väl skyttis rundan, bersjön, bakom bikeparken. Om ork finns blir det väl två olika rundor :-)

Övik-tråden
Nu är årets Långloppsbana färdigmarkerad i trakterna kring Långviksmon strax norr om Örnsköldsvik. Ni är välkomna att prova. Start vid "Jollen" affärscentrum i Långviksmon. Parkerar gör ni lämpligast nere vid badplatsen.

Det finns en 40km och en 65km sträcka. Den förstnämnda innehåller mycket stig.

Loppet går den 4/8 och Ni kan anmäla Er fram till 28/7, därefter tillkommer efteranmälningsavgift.

Jag har snickrat ihop en liten fil med glimtar från banan:

Hemsidan med kartor & anmälan mm:
http://www.ckornen.se/om-klubben/tavlingsverksamhet/tolvtjarnsloppet/

Övik-tråden
Bergsjön går att nå från flera håll.

1. Längst upp i Gimåts östra del kan man följa eljusspåret (första biten är en skogsmaskinsväg/knölig grusväg nu)upp åt norr. Längst upp på eljusspåret finns en korsning med skyltat upp mot sjön. Du får nog styra cykeln en bit där uppför, men sedan är det bara att trampa mot sjön och följa stigen runt sjön. Stigen är ganska smal och bitvis ganska teknisk. vill man så kan man köra ner borta vid vinskyddet och irra-på på stigarna där tills man kommer ut i gimåt igen (eller arnäsvall eller nordanås om man irrar ditåt).

2. Samma eljusspår upp, men baklänges, med starten i närheten av Högbovägen.

3. Asfaltvägen upp till parkeringen på norra sidan av sjön och bära cykeln över jättestenarna uppför branten tills du är uppe vid sjön. Helt OK alternativ om man vill cykla lång asfaltsbacke för att sedan bära en inte allt för lång bit.

Jag tror mest på alt.1. med 1,5 varv runt sjön (södra sidan 2 ggr) och ner vid vindskyddet.

Övik-tråden
STULEN! Utanför min lägenhet på skogsgatan natten den 23e juni, tisdag.
On One 456carbon Gaffel
Rock Shox Revelation 150mm
Gripshiftväxlar å slitna handtag
Ser nån den så hör av et till mig. 070 619 17 98

Bilagor

• 20130620_221334.jpg
    20130620_221334.jpg
    125.2 KB · Besök: 71
Övik-tråden
Vilka ska med på tolvtjärnsloppet till helgen?
Jag tänkte köra 40 km slingan. Startar sist och håller mig där. Tar nog en liten snabb fikapaus vid lämpligt ställe efter banan oxå.

/Lars

Övik-tråden
Jag har tänkt ta mig runt den långa slingan. Och förhoppningsvis kan jag få skjuts ut med någon.
Har lånat mig brorsans cykel så jag ska nog lyckas ta mig runt någorlunda behagligt! :)

Övik-tråden
Brummelisa var visst sugen på Bergsjön så vi kör den imorrn ;-) Samling vid slutet av höglandssjön, vid fotbollsplanerna. Hoppas alla hajar.. :-) 18:30 samlas vi där! Lugnt tempo.

Tillbaka
Topp