Övik-tråden

Övik-tråden
Vi kanske ses uppe vid sjön om ni är kvar när jag kämpat mig upp?
Jag kör skogen upp istället för den planerade asfaltsklättringen och storstensbranten.

Övik-tråden
Bra gäng yoz1e lyckats få med ut runt Bergsjön idag. Fint väder och grymma stigar.
Hoppas att ingen missar liften på lördag. Jag är sugen på att ta en sväng neråt Hörnsjön när liften stänger vid 16.00.
Är det någon som känner sig peppad på det?

Övik-tråden
Någon som har koll på om det behöver röjas något i bike parken?
Tänkte själv kolla igenom grävmaskinspåret ikväll om det behövs där, så kanske man hinner röja lite på lördag fm innan liften öppnar.

Övik-tråden
Nu är det bara den där jäkla träbron som skulle behöva fixas till. Blir mer förfallen för varje dag som går... flertalet bräder som är av på mitten nu vilket gör det läskigt att köra över :S

Övik-tråden
oLjud skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu är det bara den där jäkla träbron som
> skulle behöva fixas till. Blir mer förfallen
> för varje dag som går... flertalet bräder som
> är av på mitten nu vilket gör det läskigt att
> köra över :S

Det finns en hög med begagnade brädor som ligger uppe vid parkeringen längst upp (där vi brukar cykla upp när liften stänger), dom brädorna går nog att lappa bron med tills vidare. men jag är inte 100 på att dom är tillräckligt långa.
Annars kanske det går att hitta några som inte är helt värdelösa i stora högen vid dirtplan?

Övik-tråden
Lars.E skrev:
> Bra gäng yoz1e lyckats få med ut runt Bergsjön
> idag. Fint väder och grymma stigar.
> Hoppas att ingen missar liften på lördag. Jag
> är sugen på att ta en sväng neråt Hörnsjön
> när liften stänger vid 16.00.
> Är det någon som känner sig peppad på det?

Jag hänger gärna med kl 16. Missar dock DH:n innan.

Övik-tråden
Tävling i Bygdsiljumbacken bikepark 8 sep, Vilka cyklister är egentligen snabbast? Ni i övik? umeborna? eller dom i skellet kanske? detta bör ju utredas så kom kom!

och eftersom det oftast är mest snubbar som cyklar i parken så vill vi framför allt peppa alla qvinns att komma och va med!

moskito.jpg

8 september är det dags för första upplagan av Moskito Challenge!

Vi håller för tillfället på att bygga en ny bana "Moskito" (röd) och som invigning av denna så vill vi arrangera en tävling.
(Banan är designad av vår Spanska vän Moskito Lokito)
Vi kommer att ha två klasser Dam och Herr och de tävlande ges chansen att göra så bra tid som möjligt på ett enda åk "bäst tid vinner!!!"
Sedan kommer vi även ha utlottningspriser bland deltagarna.

Under dagen från kl 10:00 till 12:00 så får deltagarna köra banan så mycket de vill för att bekanta sig med den och kl 13:00 så startar tävlingen!

Tävlande måste vara förmälda för att få vara med!
anmälan sker på simple signup: http://simplesignup.se/event/30080

Gratis Deltagande!

Senast ändrad:
Övik-tråden
XC-Eliminator i morgon (tisdag) vid "dirtplan" kl 18.00.
Totalt oseriöst men på blodigt allvar. Vi startar 4 i varje heat och dom 2 snabbaste går vidare.
Banan är en minibana på ett par hundra meter, slingan är lika mycket uppför som nerför, om någon är långsammare än mig så bjuder jag på en godisbit :)
Ta cykeln och kom! Kul om det blir fler heat.
Efteråt kör vi lite vanlig XC runt Hörnsjön... Om vi orkar ;)

Övik-tråden
yooz1e skrev:
> Vad är det för godisbit?

Lyckas du vara långsammare än mig så ska jag se om jag hittar någon "suris" eller en såndär svart som alltid blir sist kvar. Annars så så kanske jag hittar någon Japp eller något i den stilen om jag lyckas köra ifrån någon på riktigt?

Övik-tråden
Eftersom förra Tisdagen blev lyckad och väldigt kul så händer det samma sak nu på Tisdag igen! ;)

Kopierar lite från Lars här

"XC-Eliminator i morgon (tisdag) vid "dirtplan" kl 18.00.
Totalt oseriöst men på blodigt allvar. Vi startar 4 i varje heat och dom 2 snabbaste går vidare.
Banan är en minibana på ett par hundra meter, slingan är lika mycket uppför som nerför, om någon är långsammare än mig så bjuder jag på en godisbit :)
Ta cykeln och kom! Kul om det blir fler heat."

Övik-tråden
oLjud skrev:
> några nyheter om liften, kommer den gå till
> sommaren?

Dom har lovat att köra den då vi kör någon form av event. Så det är dags att börja fundera över vad som är intressant att göra.
Någon som känner sig taggad att dra ihop något?

Övik-tråden
oLjud skrev:
> Alltid taggad att köra nedförs. Ska tänka på
> något genomförbart event å återkomma!
>
> kommer det vara "cykelns dag" i år också?

Kul att du är taggad.
Själv har jag planer för ett eller 2 event. Så jag hoppas att det är fler som vill hittapå något kul event så det blir några liftdagar i sommar.
Cykelns dag vet jag inte hur det blir med i år.

Övik-tråden
Finns en stig upp mot gulaleden som brukar vara rätt väl upptrampad, inte omöjligt att det går å cykla där. annars är det väl vägar å cykelbanor som gäller.

Tillbaka
Topp