Övik-tråden

Övik-tråden
mm cyklade skyttis förra vintern, får vänta tills skoterlederna blir körbara.

Eftersom det är så lite snö och varmt den här vintern kanske man kan komma igång med downhill på varvsberget lite tidigare i år iaf.

Övik-tråden
oLjud skrev:
-------------------------------------------------------
> mm cyklade skyttis förra vintern, får vänta
> tills skoterlederna blir körbara.
>
> Eftersom det är så lite snö och varmt den här
> vintern kanske man kan komma igång med downhill
> på varvsberget lite tidigare i år iaf.

Skyttis vinterpromenad funkar med fatbike. Det finns en gubbe i området som brukar dra ett bildäck och en träsladd där oxå (dock smalare och mer kuperat än vinterpromenaden). Med det väder vi har nu så kan det nog bli bra om det blir kallt igen.

Hur nuvarande snödjup påverkar våren på varvsberget är lite svårt att spå, men det klart att det finns chans att snön försvinner tidigare än vanligt. Däremot så fällde Ivar ganska många träd över stigarna, så en modig motorsågare som gillar plockepinn efterlyses.

Övik-tråden
Jag kastar nog på sommardäcken, ska vara plus men blåsa en del så vill inte ha det sega rulle som dubbdäck erbjuder :-)

Kl 11 vid Ica Kvantum är väl planen :-)

Ses imorgon!

Övik-tråden
Blir du blöt om röven cyklar du för sakta, man ska cykla fort så man cyklar ifrån vatten stänket från bakhjulet ;) haha.. så jävla kul va!? :)

Tror Sebbe har det vinnande konceptet :D

Övik-tråden
Ja får göras om. Tänkte ställa en fråga nån mtb åkare här i övik som skulle kunna tänka sej hjälpa mej serva min framgaffel eller om jag skulle få vara med när ni serva eran tex byta olija i yterrören. Hellt ny på detta och skulle vilja lära mej. Nån vänlig själ som känner att den vill dela med sej av sina kundskaper

Tillbaka
Topp