Övik-tråden

Övik-tråden
Tänkte fråga dom mer efarna mtb åkarna här runt övik vart man kan åka lite xc cross contry banor mer en åsberget. Lite lättare en ren dh. Sen är det några som ska till åre i sommar? Eller nån annan rolig bana har vi tex nått kul närmare en åre?

Övik-tråden
Typ;-) Finns en XC bana uppmärkt med orangea skyltar. Den går mot Jäbostugan och tillbaka, du får haka på då det blir körbart där eller fara dit å utforska lite själv, vi brukar börja under bron och köra upp mot gocartbanan/dammen osv. men jag är inte säker på om alla skyltarna är kvar. Jo får hoppas vi styr upp något men det blir väl närmare sommaren.

Övik-tråden
Jag hjälpte Backman att ta ner skyltarna på skyttis i höstas... så dom finns inte kvar.
Det är en del is och snö kvar där uppe nu, men så fort det är bart så tar vi väl en "visa Terry tur" där uppe?

För övrigt så siktar jag på att åka på Järvsö-premiären. Hoppas att det blir många från ö-vik där.

Övik-tråden
"Visa Terry tur" låter trevligt :) Precis det är fortfarande snö/is runt skyttis.

Ser ut och kunna bli 0 eller nån plusgrad på nätterna här i några dygn så då drar sig nog snön tillbaka sig rätt mycket kan man ju hoppas.

Övik-tråden
såg nu 3 dagar kort bonde vandrahem ca 1000 kr sen fanns det fler med stuga men då måste man vara 5 st skulle vara jätte kul om man kunna dra ihop ett gäng och fara dela på bensin och bonde om nån är sugen så man skulle kunna planera sem ledighet och så:)

Övik-tråden
yooz1e skrev:
-------------------------------------------------------
> Vart fan är snö fria stigarna??

Jag var och letade mellan Torsböle och Gideå idag...

torsble.jpg

Jag hittade inga snöfria stigar trots att jag letade i nästan fyra timmar.

Övik-tråden
Hahah vilken klassisk Lars E. bild. Med Colan på ramen som sig bör :)
Glömmer aldrig när Lars var på besök i storstan och vi cyklade en heldag på Bogesundslandet. Alla andra mumsade i sig snickers och bars medan Lars var kolugn för att i slutet på turen knäcka Colan som skakat runt hela dagen.

Övik-tråden
terrygulliksson skrev:
> Frågan är vart fan är du patrik;)

Hemma meckandes med min DH cykel och var social med annat folk som även var på besök :)

Hoppas ni hade kul ute! Själv väntar jag nog på snö fria stigar :)

Övik-tråden
glitch skrev:
> Hahah vilken klassisk Lars E. bild. Med Colan på
> ramen som sig bör :)
> Glömmer aldrig när Lars var på besök i
> storstan och vi cyklade en heldag på
> Bogesundslandet. Alla andra mumsade i sig snickers
> och bars medan Lars var kolugn för att i slutet
> på turen knäcka Colan som skakat runt hela
> dagen.

Vi stannade ju på golfklubben och köpte mackor som vi åt i det underbara sensommarvädret, så någon snickers eller bars behövdes inte
Länk till den oförglömliga turen i storstan... http://happymtb.org/forum/read.php/1/693193/695150

Övik-tråden
Cyklade runt Hörnsjön, ganska mycket snö kvar på skuggsidan(sidan utan vidskydd) sjön. Vägen/backen ner från Varvsberget ner mot det jag tror kallas "bikeparken" var full av snö och is, svår cyklat men det gick. Roligt att stå på lite ner mot stan från hoppbacken och Kusthöjden.

Övik-tråden
Stort tack till Lars E som bjöd in till fatbiketur idag! En halvrisig gubbcyklist från Umeå fick smaka uppförsbacke och skoterspår. Sjukt slitigt uppför, men fantastiskt kul utför.
Fatbike_vik_20140410-33-2.jpg

Övik-tråden
Kul med kul! Och jag bör skaffa en fatbike innan nästa vinter.

Terry, FR20 är en rätt trevlig hoj faktiskt men så kan jag tänka mig att en glad fru är trevligt med :)

Övik-tråden
Pepperazzi (fd aptonym) skrev:
> Stort tack till Lars E som bjöd in till
> fatbiketur idag! En halvrisig gubbcyklist från
> Umeå fick smaka uppförsbacke och skoterspår.
> Sjukt slitigt uppför, men fantastiskt kul utför.
>
>

Tack själv. Första gången jag haft en fatbikecyklist som sällskap :)
Utan ditt sällskap hade jag nog bara suttit hemma i soffan istället för den fina tur som blev.
Kul nerför som alltid, trots att snön var helt rutten av värmen som var.

Övik-tråden
Jag är nog intresserad av en tur på torsdag. Sov riktigt dåligt förra natten så känner mig rätt trist i kväll men kan möjligen ta mig ut i morgon.

Senast ändrad:
Övik-tråden
Cyklade från Sjukhuset ut mot Kroksta och hittade riktigt schyssta stigar men var väldigt blött och lite för mycket snö kvar. Såg dock ut som någon annan också cyklat den kraftlinan, någon härifrån? :-)

Övik-tråden
Var och snurrade runt lite stigar på Skyttis, många var snöfria och fina. Blir nog en sväng upp dit åt veckan igen.

Och dagens "Jag möte Lassie", Hejade på en kille men en röd Stumpjumper FSR utanför bolaget, någon härifrån?

Övik-tråden
Börjar även bli relativt snöfritt i Bike parken, speciellt de lägre partierna. dessutom har kommunen varit där och kapat alla fallna träd. Så snart kan man fixa till lederna :)

Övik-tråden
Är på besök i Övik. Bor på Hornön. Om man vill få till lite distans med xc-cykling med bra flyt och hyffsat torrt. Vart kör man då? Är det grusvägar som gäller i så fall?

Övik-tråden
Med distans menar du.. hur långt då?

Cykling imorgon, uppenbarligen, om det inte regnar. Vad är folk sugen på för cykling? Nämner någon lvg blir det fan en påle i röven! (Utmana inte ödet Jonny!!) ;-)

Tillbaka
Topp