Övik-tråden

Övik-tråden
Bitvis samma väg. Men mestadels där man inte vill cykla. Gissar att läderremmen krokat fast i något där det var som mest sly och fallna träd efter att stigen blivit smalare och smalare.
Lycka till med däckavkrängarna :)

Övik-tråden
Jag kanske far ut mellan 15:30 - 16. Siktar på att cykla runt Mycklingsberget med en såg å ta bort nå saker som ligger över stigen :-) Någon intresserad av att följa?

Övik-tråden
Verkar som att Redbull Rampage visas live imorgon kl 21!

Och är det någon som är intresserad av att cykla imorgon på dagen? Kanske drar ut en sväng :-) Om inget annat så blir det väl gym på Friskis på kvällen i morgon om någon är sugen att hänga med dit :-)

Övik-tråden
Är det väder imorgon drar jag ut med cykeln en sväng, till senast 14.

Är det någon som ska med och är sugen på en speciell stig eller ställe så hojta till, jag är med på G på allt förutom lvg distans! :-)

Övik-tråden
Då jag råkade vakna 11:30 idag så gör jag nytt försök imorgon, kl 11. Någon som kanske är på G på nå stig/stigar?

Såvida det inte piss regnar för mkt :-)

Övik-tråden
Jag har hört rykten om att självaste Jan-Erik ska cykla vid Skyttis imorgon (Tisdag) kl 18:00!

Även hört rykten om att snusk gubben Patrik kanske far dit också... :)

Övik-tråden
Sorry Lars, satt å kollade på lite bilder från -08 och denna är lika kul varje gång :)

are2008-31.jpg

Övik-tråden
God dagens,
Kontaktade Skuleberget för att kolla deras intresse av att utöka deras enda led med ytterliggare leder i framtiden och fick då följande svar:

"Vi har i dagsläget inga sådana planer, i somras hade vi inte ens vår enda led öppen. Det beror dels på att vi som jobbar här inte är tillräckligt insatta i- och därmed saknar kunskaper om downhill cykling. Och dels bristande intresse. Den enda led som fanns här var röd/svart och vi hade önskat att det fanns enklare leder också som kunde locka folk, de senaste åren har intresset för vår led varit väldigt lågt så vi såg ingen anledning till att lägga ner massor med jobb på att hålla den öppen för omkring en handfull gäster/säsong.
Med det sagt så vill jag ändå tillägga att det skulle kunna vara intressant att utveckla skuleberget på det sättet, jag ser också en potential att med ett större utbud och bättre underhållna leder locka mer folk. Men vi skulle i så fall behöva hjälp med hur leder skulle kunna byggas och till vilken kostnad. Vet du om det finns cykelföreningar eller liknande här i närheten som skulle vara intresserade?"

Har ni koll på någon som är duktig på att bygga leder och eventuellt kan tänka sig ta på sig att bygga någon led?

Övik-tråden
Jag är nöjd med en bikepark här i stan, men onöjd med liften.

Bättre å lägga krut på att få igång liften här och vi har en riktigt bra bikepark med många kula leder!

Jag förstår Skule att dom inte lägger ner någon tid på deras led.

Övik-tråden
yooz1e skrev:
-------------------------------------------------------
> Har karta från endomondo, ligger öppet på min
> facebook.
>
> Annars körde jag Kungsleden, gick upp norra
> Sytertoppen strax efter Viterskalstugan och sen
> ner till Syterstugan och sen hem via Norra
> Fjällnäs. Dock inga kort från Norra Fjällnäs
> spåret.

Ursäkta arkeologin, men snubblade över dina bilder på mina "andra" hemtrakter.

Släpade du upp cykeln på norra Sytertoppen? Respekt. Jag hade nog lämnat cykeln i skalet, gått upp och ned och sedan cyklar genom skalet (det är fin cykling). Gick du ner "bakvägen" mot norr ("mot" Umnäs)?

Hur var cyklingen från syterstugen till norra fjällnäs?

//Erik

Övik-tråden
Jo, släpade upp hojen och cyklade det som cykla gick (inte mkt på berget som gick cykla :-P). Gick ner på "baksidan" och följde stigen till Syterstugan Måste lämna något för att göra ett återbesök på Kungsleden ;-)

Cyklingen från Syterstugan till Norra Fjällnäs var trevlig, mkt trevlig trots extremt låg energinivå ;-)

Övik-tråden
Yooz1e: Självklart tycker det också är bättre att köra bikeparken här i stan, men bara om liften kan gå fler gånger än 0 ggr per säsong! Fördelen med skule är ju att liften är öppen varje dag och fler antal höjdmeter, nackdelen är att det ligger i Skule/kramfors kommun.

Övik-tråden
terrygulliksson skrev:
> Jobbar jag inte cyklar jag gärna fetbike

Du hinner fixa ledigt till 6/12 :)

Övik-tråden
Emsen skrev:
> Är det någon som vill cykla på söndag (23/11)?
> Jag tänkte ut en sväng. Oklart vart och när men
> cykla blir det.

Jag är sugen på att ta en stök å bröt runda till Millennium stugan och vidare mot svarttjärn någon av dagarna i helgen. Kan det vara något som lockar?

Övik-tråden
Hej
Idag var jag och cyklade en del skoterspår vid skyttis och bort mod järved, bodum. Hårda fina skoterspår, lite isigt på en del ställen. Kul med vinter cykling.

Övik-tråden
Något nytt om liften i sommar? Känns som det kan bli snöfritt ganska så tidigt i år.
Jag å lillebrorsan är taggade på att få ordning på någon extra led i sommar, om nu liften går.

Övik-tråden
Magnus79 skrev:
> Hur är snöstatusen i Övik? Kan man cykla mtb
> nånstans eller är det grusvägar som gäller?

Snöstorm med 50-75% regn.
Innan detta väder så var det bra MTB-före på stenhård snö och is. På vissa ställen barmark och på andra ställen mer än 50 cm tjock skare.

Jag cyklade fatbike runt Ögeltjärnsberget i går. Där skulle vanlig MTB med dubbdäck funka bra om man tar stigen och vägen istället för stranden.

Men som sagt... Detta väder! Antingen kan det vara massor av snö om några dagar. Eller så regnar mycket av den snö som finns bort?

Tillbaka
Topp