Övik-tråden

Övik-tråden
Jag och Fru Jonny ska lufta lite med 29" hojarna idag, vet inte exakt vad som skall cyklas. Kan bli Skyttis, kan bli Åsberget, Varvsberget eller Whistler i Canada.

Vi drar ut någongång mellan typ 13-14.

Hör av er om intresse finns att följa med!

Övik-tråden
Akut! Någon som har ett sånhär lager liggandes i Övik eller i närheten eller vet något som har öppet imorgon där det kan finnas?

Bilagor

• DSC_0286.JPG
    DSC_0286.JPG
    55.3 KB · Besök: 70
Övik-tråden
Inte planerat någon runda men cykling blir det. Förslag?

För övrigt blev jag så sugen på cykling att jag strax drar en repa runt millenium stugan.

Senast ändrad:
Övik-tråden
Milleniumstugan lät kul! Nyss ätit och för trött för en sån runda ikväll...

Lars.E vad har för planer imorgon? Den längre sträckan till Gullvik kanske?

Övik-tråden
Jonny skrev:
-------------------------------------------------------
> Haha det vet du;) Ta det lungt imorrn Patrik så
> du inte blir nya punkamästaren:)

Jag lär väl ta den titeln igen...

Övik-tråden
Fick höra av min morbror att det är riktigt fina stigar i området kring milleniumstugan. Är det lätt att hitta? Har för mig han sa att han körde Lillbacke - Svarttjärn - Milleniumstugan.
Har själv aldrig cyklat eller gått i området...

Övik-tråden
Jag brukar ta nya grusvägen från Måle + stigen längs berget till backsjöns "skidparkering".
Sedan vägen förbi julgransodlingen upp till skoterleden, och följer skoterleden tills man når stigen som går förbi vindskyddet nedanför Milleniumstugan (ibland väljer jag att ta skoterleden hela vägen till Milleniumstugan istället), sedan vidare på stigen mot Svarttjärn. Innan Svarttjärn brukar jag svänga vänster och följa 8an den långa vägen ner mot Lillback.

Övik-tråden
yooz1e skrev:
> Jag är nog på G för cykling till
> milleniumstugan på Söndag!

Det låter som en strålande runda i solsken.
Jag är nog på G på söndag!

Övik-tråden
yooz1e skrev:
> Kl 11 vid Frendo i kroksta?

Funkar för mig.
Vad säger oLjud, drdryyls, mudd och resten av Övik?

Övik-tråden
Jag måst bara skriva att denna tur var jobbigare än alla andra gånger jag kört denna runda.
Redan vid samlingen på Frendo kände jag att jag var seg, när vi sedan kom in i skogen så kändes det som att jag hade varit ute några timmar redan, och efter halva uppförsbacken mot milleniumstugan så var alla krafter slut.
Resten av stigen var mest bara en plåga och det kändes nästan skönt att få lägga sig med näsan ner i mossan efter en OTB.
När vi till slut nådde vägen så smärtade både ben och armar av någon sorts utmattning, och sista biten hem gick jag och ledde cykeln på trottoaren.

Men annars var det en bra tur :)
Vi hade iallafall tur med vädret :)

Övik-tråden
yooz1e skrev:
> Dagens träsk OTB

Låg du så länge i träsket så att du blev maskäten som gammal fallfrukt?
Det ser inte helt ok ut.

Övik-tråden
Hej,
Åker till Ö-vik från Göteborg nästa vecka och har släpat med racern. Hur är det med aktivitet på landsvägsåkning i Ö-vik? Sugen på att haka på några rundor i närområdet. Är det i den här tråden man hittar rundor eller var ska man leta. Kollade lite på CK Örnens forum men aktiviteten var inte stor. Är det några fasta dagar för gruppträning?
Med vänlig hälsning,
Hans Strandberg

Övik-tråden
Haha jadu Lars tror inte jag sett dig strula så mycket nån gång:) Jag kan väl bara klaga på att jag missade sista biten men jag fick sitta i solen å äta glass i Själevad så är nöjd ändå:)

Övik-tråden
HanStr skrev:
> Hej,
> Åker till Ö-vik från Göteborg nästa vecka och
> har släpat med racern. Hur är det med aktivitet
> på landsvägsåkning i Ö-vik? Sugen på att haka
> på några rundor i närområdet. Är det i den
> här tråden man hittar rundor eller var ska man
> leta. Kollade lite på CK Örnens forum men
> aktiviteten var inte stor. Är det några fasta
> dagar för gruppträning?
> Med vänlig hälsning,
> Hans Strandberg

Gruppträningarna står i listan på första sidan på ck örnens hemsida om du kör med stationär dator. Men om du kör med mobilen så är det svårare att hitta.

Kolla på ck örnens fejsbock annars, där brukar det läggas ut när dom ska köra.
Har du eget konto på fäjsbook så kan du även skriva det du nyss skrivit här som inlägg för att se om någon nappar.
Har du inte fäjjsbok så kan du ändå läsa då det är en öppen sida.

För övrigt kan jag tänka mig att det blivit mindre kört efter att alla tagit sig runt den där sjön som alla pratade om tidigare i sommar.

Övik-tråden
Lars.E skrev:
> Jag måst bara skriva att denna tur var jobbigare
> än alla andra gånger jag kört denna runda.
> Redan vid samlingen på Frendo kände jag att jag
> var seg, när vi sedan kom in i skogen så kändes
> det som att jag hade varit ute några timmar
> redan, och efter halva uppförsbacken mot
> milleniumstugan så var alla krafter slut.
> Resten av stigen var mest bara en plåga och det
> kändes nästan skönt att få lägga sig med
> näsan ner i mossan efter en OTB.
> När vi till slut nådde vägen så smärtade
> både ben och armar av någon sorts utmattning,
> och sista biten hem gick jag och ledde cykeln på
> trottoaren.
>
> Men annars var det en bra tur :)
> Vi hade iallafall tur med vädret :)

Passerade er med bilen precis då ni svängde in på grusvägen vid Måle. Då såg ni pigga och alerta ut :-) Såg att ni hade betydligt finare cyklar än vad jag har. Är det naivt av mig att prova på en tur dit upp med en hard tail? Tror ni att ni kommer att ge er av dit upp nå mer i sommar efter dagens tunga tur?

Övik-tråden
drdryyls skrev:
> Passerade er med bilen precis då ni svängde in
> på grusvägen vid Måle. Då såg ni pigga och
> alerta ut :-) Såg att ni hade betydligt finare
> cyklar än vad jag har. Är det naivt av mig att
> prova på en tur dit upp med en hard tail? Tror ni
> att ni kommer att ge er av dit upp nå mer i
> sommar efter dagens tunga tur?

Cyklisten är viktigare än cykeln.

Det är ganska sandigt, stenigt och brant dit upp, så du får vara beredd på att styra en del vad du än har för cykel. Sedan om du väljer att köra vidare mot svarttjärn så får du vara beredd på att det är teknisk stig med mycket sten och klippkanter.
Men tar man det som ett äventyr så kan det vara kul vad man än har för MTB och även om man inte kan cykla över allt.

Ett alternativ kan vara att vända vid stugan första gången. Då kan man ta stigen förbi vindskyddet när man kör upp, och skoterleden tillbaka.

Jag kommer garanterat cykla dit upp fler gånger i sommar. Troligast tar jag fatbiken nästa gång och hoppas på att energin inte tar tvärslut redan när jag lämnar asfalten.

Tillbaka
Topp