Övik-tråden

Övik-tråden
Nya platser är ju alltid kul men jag är lite rökt i benen i går efter Tolvtjärnsrundan som f.ö. vart trevlig som vanligt även om jag fick kämpa i snabbt sällskap. Hummelvik har jag provat lite men det finns inte jättemycket stigar däromkring direkt. Ett elljusspår och några stick från det men det är ju inte på det berget utan mot Bredånger.

Övik-tråden
Det blev inte ens blött på backen av de lilla stänk som kom där uppe (det var betydligt mer regn i svartby). Berghällarna och stenarna var torra och sockerbitarna smälte inte ens i kanten.
Supernajs tur.

Övik-tråden
Planerar att cykla Lotsstigen m.m. i morgon. Det är sagt kl 13 i stubbsand. Bara att hänga på om någon känner för det.
Tyvärr ser väderprognosen lite sämre ut men hoppas på att den inte stämmer. Skriver här om planerna ändras.

Övik-tråden
Jag kommer framöver, på test, men förhoppningsvis funkar det bra och folk har nytta av det att lägga upp rutter man kan följa med hjälp av ViewRanger GPS på mobilen (viewranger.com på nätet). Rutterna läggs ut på OpenStreetMap men om ni lätt vill hitta så ladda ner ViewRanger GPS på mobilen så ska rutterna jag lägger ut dyka upp där och enkelt att ladda ner å följa :)

Finns fler appar som använder sig av OpenStreetMap som man kan ladda ner rutter på också.. vet dock ej på rak arm vilka :)

Just nu ligger Skyttis HappyRide ute iaf.

Kommer lägga ut allt från enkla LVG rundor och XC till tuffa XC. Dyker nog upp några DH spår också :)

Detta är ju framförallt bra för nya cyklister eller för dom som kommer från andra ställen och vill cykla i Övik :)

Övik-tråden
Jag tänkte vara med och cykla tolvtjärnsbanan imorgon. Är det någon som ska vara med som har plats i bilen dit för mig och min cykel? :) Kan ta egen bil också men vore schysst om man kunde samåka.

Övik-tråden
Kungsleden från Hemavan till början på Syterskalet. Blev icket längre pga det rådande snöläget, tyvärr.
Bilderna är i samma ordning dom är tagna :) Nu i efterhand borde jag tagit lite bilder på den brötiga stigen också.. :)
DSC_0408.JPG

-
DSC_0409.JPG

-
DSC_0410.JPG

-
DSC_0411.JPG

-
DSC_0412.JPG

-
DSC_0413.JPG

-
DSC_0414.JPG

-
DSC_0415.JPG

-
DSC_0416.JPG

-
DSC_0417.JPG

-
DSC_0418.JPG

-
DSC_0419.JPG

-
DSC_0420.JPG

-
DSC_0421.JPG

-
DSC_0422.JPG

-
DSC_0424.JPG

-
DSC_0425.JPG

-
DSC_0427.JPG

-
DSC_0428.JPG

-
DSC_0429.JPG

-
DSC_0430.JPG

-
DSC_0431.JPG

-
DSC_0432.JPG

-
DSC_0433.JPG

-
DSC_0435.JPG

Övik-tråden
Långtur på Lördag. (2015-07-25).
Tolvtjärnsloppets 65km slinga.
Jag kommer att köra jättesakta och fika jättemycket.
Det kommer även finnas en snabbare grupp som kör fort. Vi startar samtidigt,men dom kommer fram långt innan mig.
Vi samlas 11:00 på Långviksmons badplats. Eller enligt önskemål i ö-vik för samåkning.

Är det någon som är sugen på en fika-runda?

Övik-tråden
Jag tänkte köra 37km Tolvtjärnslopp (40km motionsklass) till helgen. http://www.ckornen.se/tolvtjarnsloppet/tolvtjarnsloppet-inbjudan/
Tempot blir "fikatempo" och jag hoppas få med mig alla som gillar att cykla MTB.

Det är riktigt najsa stigar, och har man inte så bråttom så är det ungefär som en rejäl happyride ;)
Jag tar med mig en kanelbulle och en kola som jag tänkte mumsa på vid lämpligt tillfälle.

Är det någon som är sugen på att köra lite lugnt med mig?

Övik-tråden
yooz1e skrev:
-------------------------------------------------------
> Här kommer lite bilder från Drottningleden
> 2015-07-26. Bilderna är i samma ordning dom är
> tagna.
>

Ser superfint ut.
Var klev du på?
Hur reagerade fotvandrare på cyklist på spåret?

Övik-tråden
Klev på vid Laisaliden och cyklade typ ned till trädgränsen mot Hemavan och sen tillbaka (mkt styra där vid Hemavan/början på Drottningsleden). Då slapp man styra och vara njuta av cyklingen!

Bara mött trevliga människor! Fast då har jag alltid bromsat in i god tid innan man lugnt passerar dom). Väldigt många som är pratglada om man får för sig att prata lite :)

Övik-tråden
Lars.E skrev:
> Det blir CK-örnen rundan för mig (på skyttis
> tror jag) tisdag 18.00.

Hur långt är det spåret och hur är det märkt, hittar man lätt?

Övik-tråden
Lars.E skrev:
> Skyttis är inte längre uppmärkt så det är
> svårt att hitta exakt den slingan. Men det finns
> många stigar att irra på om man vill ta en
> sväng.

Ok, tack Lars. Jag var inne på att få ett pass med bra tempo och gärna några mils längd för att ha som genomkörare inför 12-T på lördag. Befinner mig norr om stan, ut åt Banafjäl/Ultrå. Några ideer på grusvägsrace som kan duga?
Cyklade Lotsstigen tidigare men det är liksom fel cykling för detta pass.

Övik-tråden
Det enda jag kört där är lite sommarstugevägar med genvägar/stigar mellan .
Det finns även en del fint på ällön, men jag har inga gpsrutter att visa.

Tillbaka
Topp