p1 vs chase 3

p1 vs chase 3
Liknande frågor har diskuterats rätt friskt här, men framför allt på swebikers. Har för mig att jag sett samma fråga där, men det finns massor av bra "Vilken dirthoj ska jag välja" där.

Personligen skulle jag välja chasen, tycker den är mycket mer tilltalande estetiskt, lite ovanligare också. Eller mindre vanlig kanske man ska säga...

p1 vs chase 3
tycker P1 är lite skum med 24tum bak å 26 fram, varför inte 24 fram också??!
tycker ramen ser lite mager å trist ut, lite billig på nåt vis...hmmm

p1 vs chase 3
med 24" fram på p1:an så blir den nog grum, om man nu vill köra 24" vill säga... ser mongo ut med ett 26" fram o 24" bak! specielt eftersom bakdäcket nästan är ett slicks :P o sen byter du bromsen på p1an! o tar bort frambromsen (som sitter på dom europeska versionen)! då har du nog en najs hoj :P

lt nåt...

p1 vs chase 3
neodym: jo de e sant, min gamla 24seven v4 va inte heller s fet men såg liksom coolare ut på nåt vis.
hmm vet inte va de e jag inte till 100 gillar på p1.
Ändå har jag faktiskt gått å kikat på en haha

bort med bakdäcket å på med nåt kralligare dirt/street däck, på med 24 tum fram och bort med frambromsen .

p1 vs chase 3
här är en P1a med 24" framhjul! en snubbe på SB som äger den tror jag! rättså het :)

pbpic537000.jpg

p1 vs chase 3
neodym skrev:
-------------------------------------------------------
> Grummt! Fett med hookisar ingen frambroms. Bättre
> gaffel och hydraulskiva bak så skulle det vara en
> het hojj.

o nytt styre o nya pedaler :)

p1 vs chase 3
Cyklisten:D: Hur många sådanahär trådar hade du tänkt starta? 3 går bra men femtioelva? :)

Hursomhelst, prova hojen. Läs på Swebikers där många fler än här sysslar med den typen av cykling som både Chasen och Spec P serie är gjorda för. Både chasen och P1 ser helt ok ut. Men är du säker på att du vill ha SS? Inget fel med det men var bara säker på din sak först.

Vad ska du cykla för något? Utan att veta vad du ska ha hojen till är det svårt att säga varken bu eller bä.

Är det för att hoja till skolan? Glida runt och se tuff ut på stan? Dirt? Street? Skogsköra? Träna inför Vätternrundan? DH? FR? XC? AM? DJ? (Kul med förkortningar!)

Peas out! (Medveten felstavning)

p1 vs chase 3
Gissa varför dom klagar?...

Aja, om du cyklar street och dirt är du ju åtminstone inne på rätt spår!

P1, P2 och P3(dyrare), Chase serien, Kona Shred, Scrap, Stuff och Cowan. Cube Flying Circus. Marin Rocky Ridge (kanske), NS Bitch och ungefär 1000 hojar/ramar till finns det att välja på. Antar att du letar runt ungefär 10000kr?

Kona Stuff, Cube Flying Circus, Univega nånting, Giant Acid, Trek nånting, P1, P2 är dom jag kommer på på rak arm som kan tänkas vara vettiga. Kolla specarna och leta recensioner/omdömen på nätet så kommer du säkert fram till något. Om du har någon mer fråga kan du ju ställa den i den HÄR tråden... :)

Tillbaka
Topp