Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Hej.
Tänkte höra med er om det finns något värde i en Parkpre Al-u-max med rock shox judy....
Eller om det bara är att slänga det på skroten?
Ska köpa en ny cykel nu.
Parkpre känns som en kulturskatt. Ett märke man kommer ihåg med drömmande blick... Fanns på fina butiken. Klart den måste ha ett värde, hos rätt person! Upp med en idolbild nu!
Jag kör fortfarande med en AluMax från -99 (orange och svart, med eldsflammor, bara en sån sak :-)
Den har uppgraderats med en ny Manitou R7-gaffel, ett par Mavic CrossRide-hjul, skivbroms fram och Schwalbe NN/RR-däck, vilket gör den till en fullt duglig HT. Bruksvärdet är nog klart högre än marknadsvärdet.
Jag har en fin Parkpre Pro Image som är fint gul och röd med flames. Men jag blev ledsen i ögat häromdagen när jag fick mitt växelöra knäckt... De ska tydligen vara kända för att vara lite veka. Vet någon om det går att få tag på nåt nytt? klassiska derailleurhanger.com verkade inte ha det som jag behöver... det är inte runt i formen vid raminfästningen utan mer som en halv åtta-kant i formen... HJÄLP!
baljan skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har en fin Parkpre Pro Image som är fint gul
> och röd med flames. Men jag blev ledsen i ögat
> häromdagen när jag fick mitt växelöra
> knäckt... De ska tydligen vara kända för att
> vara lite veka. Vet någon om det går att få tag
> på nåt nytt? klassiska derailleurhanger.com
> verkade inte ha det som jag behöver... det är
> inte runt i formen vid raminfästningen utan mer
> som en halv åtta-kant i formen... HJÄLP!
aj shit! hör med italienska parkpre om dom inte har nått? vad jag förstått så är det nån tillverkar till som hade samma ramar fast med annan lack.
Skruva av det du har annars och gå till nån mekanisk verkstad och be dom göra ett par kopior? har man lite tur så blir det inte så blodigt dyrt.
Inte ParkPre ramen... däremot en fin Specialized Allez Comp om du är sugen. Fast allt är väl till salu... särskilt när det saknas växelöra! Kom med ett bud!
ha jo, näh jag har nog bestämt mig för att fortsätta köra modern plastraket säsongen ut i alla fall!
hade det varit en stumpjumper s-works hade vi kunnat snacka körde några timmar på en 93a m2a igår den var grymt skön, idag åkte jag istället vintage giant carbon från 93-4 nästan ännu skönare! fast specialized hade de skönaste ramarna i mitten av 90talet!
Hade nyligen sönder mitt RR bakdäck, så nu sitter ett gammalt Hutchinson Python däck där. Nytt RR-däck är på väg från Tyskland...
Cykeln har. bl.a. gått 3 st Lida Loop. De två första med originalgaffeln, en Manitou Spyder R, och sedan med R7:an. Vilken skillnad!! Det blev som en helt annan cykel. Jag tror att min cykel är en -99:a. Köpte den -00 som fjolårsmodell. Jämfört med Mats S's cykel ovan verkar det som om Shimano's XT-grupp kom i ny version till -99.
Jag vet inte vilken årsmodell min hade, sålde den för något år sedan. Men det var faktiskt till min fru jag köpte den därav den korta styrstammen. Det fanns en sida på internet som hade alla ParkPre modeller beskrivna om man är intresserad av märket <http://www.parkpre.com/>
ska bara få tummen ur röven och mäta loss lite, lite rädd för att den är för stor bara men folk verkar inte begripa vilket juvel du sitter och trycker på där!