Petri

Petri
Det är ledsamt att det känns som att det är ett par "konton" för mycket som bara är ute för att jäklas, trolla och sabba trådar.

Hade vi inte en dubblettråd igång förut?

En stor skillnad med ML2 och den här glada laxen är att ML2 inte gjort någon hemlighet av vem som reinkarnerats...en ML lösning gjorde väl Supertramp en gång i tiden också om jag inte missminner mig...

Petri
h.g.j sa:
Det är ledsamt att det känns som att det är ett par "konton" för mycket som bara är ute för att jäklas, trolla och sabba trådar.

En stor skillnad med ML2 och den här glada laxen är att ML2 inte gjort någon hemlighet av vem som reinkarnerats...en ML lösning gjorde väl Supertramp en gång i tiden också om jag inte missminner mig...
Om du visste orsaken till varför jag inte kan berätta vem jag var här innan, så skulle du förstå. Men detta är nu godkänt av moderator jansson99 och det räcker för mig. Synd bara att jag redan fått nån slags "troll-stämpel" av en del av er övriga. :(

För övrigt får du gärna berätta på vilket sätt jag har försökt "sabba trådar" h.g.j ? Har bl.a. försökt hjälpa en med MTB-shorts med snabba svar och länkar till Bikester idag, är det att sabba?

Senast redigerad av en moderator:
Petri
Örjan Lax sa:
h.g.j sa:

Om du visste orsaken till varför jag inte kan berätta vem jag var här innan, så skulle du förstå. Men detta är nu godkänt av moderator jansson99 och det räcker för mig. Synd bara att jag redan fått nån slags "troll-stämpel" av en del av er övriga. :(
Ja du. Mystiken tätnar. Har du blivit hotad eller så? Det har ju hänt förut, tyvärr...

Petri
h.g.j sa:

Håller med! Mycket sabb, inte så mycket troll med finess. Och så någon som bara är allmänt otrevlig.

Att byta namn är inget konstigt. De flesta byter ju dock bara namn på sitt befintliga, typ Supertramp (och min favorit MTBiker/Alias Keg Lo). Sen har det ju hänt förut att folk förlorat inlogg och dyker upp som en 2.0 variant. Att göra som Örjan innebär förstås viss nyfikenhet.

Senast ändrad:
Petri
Örjan Lax sa:

För övrigt får du gärna berätta på vilket sätt jag har försökt "sabba trådar" h.g.j ? Har bl.a. försökt hjälpa en med MTB-shorts med snabba svar och länkar till Bikester idag, är det att sabba?

Trollstämpeln kan ha kommit bland annat av att du i ditt första inlägg som "pånyttfödd" börjar dividera om en som gjort en liknande manöver.

Jag nämnde varken dig eller någon annan angående sabbandet...det var i första hand andra jag tänkte på, tänker fortfarande inte nämna några nick, utan det var mer en allmän reflektion över hur jag tycker det känns som.

Men hoppas du kommer trivas med oss i fortsättningen också här i vardagsrummet. :)

Petri
h.g.j sa:
Trollstämpeln kan ha kommit bland annat av att du i ditt första inlägg som "pånyttfödd" börjar dividera om en som gjort en liknande manöver.
Ok, då förstår jag hur du/ni tänkte. Ja det var onödigt och dumt att bli så där nyfiken där och då.

h.g.j sa:
Men hoppas du kommer trivas med oss i fortsättningen också här i vardagsrummet. :)
Tack, det hoppas jag också. Jag vet ju att de allra flesta av er här är trevliga och snälla innerst inne. :)

Petri
Örjan Lax sa:
marr sa:
Örjan Lax sa:
marr sa:
Örjan Lax sa:
Hasse#7 sa:
Om man använder två konton samtidigt skall båda stängas av. Det har hänt förut. Miss Lycka använde bara ett i taget. Problemet med att förfoga över flera konton är att man kan ha en kasperteater och vara elak och kränkt samtidigt.
Och som jag förklarade tidigare i tråden så använder jag endast ett konto. Det gamla är inte rört på länge. Det finns en allvarlig orsak till det, som jansson99 tagit del av via PM. Jag tänker inte utveckla det mer, det är en sak mellan mig och Jocke.

Verkar mest vara en massa skitsnack.

Varför skulle du annars börja en hetsjakt på en med två konto?
Det är inte skitsnack, jansson99 kan själv gå in och bekräfta här i tråden sen när han har läst mitt PM.

Eller så gör du det själv?
Vad är ditt problem egentligen? Verkar snarare som om du och några fler nu driver hetsjakt mot mig?

Jag (och Konkret) bara ifrågasatte varför Miss Lycka hade ny skepnad och nytt konto, och jag har accepterat Hasse#7:s svar sen tidigare i en annan tråd, och driver absolut ingen hetsjakt mot Miss Lycka 2.0

Jag brukar allvar och tycker fortfarande det är konstigt att miss lycka skaffar nytt nick.

Men det verkar ju vara det nya svarta så jag byter också konto.

Hejpa!

Petri
Örjan Lax sa:
h.g.j sa:
Ok, då förstår jag hur du/ni tänkte. Ja det var onödigt och dumt att bli så där nyfiken där och då.

h.g.j sa:
Tack, det hoppas jag också. Jag vet ju att de allra flesta av er här är trevliga och snälla innerst inne. :)

Jag är trevligast och med hästlängder även snällast.

Ödmjuk är jag oxå...och snygg.

Petri
Jag har haft kontakt med Petri här och på ett annat forum. Inget troll men ganska nere innan han slutade här. Jag hoppas honom allt gott och att han hittat sin plats i tillvaron. För snäll skulle jag säga, om jag skall säga något.

Petri
Har känslan av att något speciellt har hänt idag. Kan däremot inte sätta fingret på vad däremot.

Kanske beror det på att jag nästan sträckläste Petris byggtråd och hemsidetråden efter att denna tråden dök upp.

Det slår mig att många är vänliga och hjälpsamma men att det också finns några som har lite väl hård ton och är aningen för utåtagerande för vardsgrummets trevnad. Det blir väldigt tydligt i dessa två trådar.

Det beror nog också på de två mystiska händelserna kring ML2’s och ÖL’s nystarter. Helt plötsligt skakas vi återigen om av att det finns människor av kött och blod bakom våra nicks.

Kanske har det kommit fram lite tydligare idag? För mig har det då gjort det.

Petri
bluetail sa:
Har känslan av att något speciellt har hänt idag. Kan däremot inte sätta fingret på vad däremot.

Kanske beror det på att jag nästan sträckläste Petris byggtråd och hemsidetråden efter att denna tråden dök upp.

Det slår mig att många är vänliga och hjälpsamma men att det också finns några som har lite väl hård ton och är aningen för utåtagerande för vardsgrummets trevnad. Det blir väldigt tydligt i dessa två trådar.

Det beror nog också på de två mystiska händelserna kring ML2’s och ÖL’s nystarter. Helt plötsligt skakas vi återigen om av att det finns människor av kött och blod bakom våra nicks.

Kanske har det kommit fram lite tydligare idag? För mig har det då gjort det.

Ahh
Örjan Lax = Petri

Petri
Mini_me sa:
Örjan Lax sa:
h.g.j sa:

h.g.j sa:

Det heter hestlängder och snellast! Skärpning

Petri
1888 sa:
Mini_me sa:
Örjan Lax sa:
h.g.j sa:

h.g.j sa:

Det heter hestlängder och snellast! Skärpning

Det heter "bruka allvar!"

/T

Petri
Hasse#7 sa:
Jag har haft kontakt med Petri här och på ett annat forum. Inget troll men ganska nere innan han slutade här. Jag hoppas honom allt gott och att han hittat sin plats i tillvaron. För snäll skulle jag säga, om jag skall säga något.

Precis den uppfattningen som jag fick av honom. Hoppas på riktigt att det har gått bra för honom och att han fortfarande cyklar. På cyklar som passar i storlek och är inställda så han slipper få ont.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp