Polisen har koll på läget.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Pajas sa:Västervik..... finns det poliser där fortfarande?
Med tanke på att folk fajtas till höger o vänster trodde jag det var laglöst land....
Att polisen inte kan juridik trodde jag var allmänt känt. Det är inte meningen att de ska vara jurister. Men det vore klädsamt med lite ödmjukhet inför det.. :peketjall sa:Ett sånt här uttalande från polisen borde kunna användas för att avvisa polisens vittnesmål i alla fall där cyklister åtalas för trafikbrott.
Att polisen inte kan trafikföreskrifterna måste ju göra deras vittnesmål om desamma mindre trovärdiga.
Supersonic sa:Jag kan meddela att det sitter likadana skyltar i Gävle.
Dom ska plockas ner, men för över ett år sedan. Är det inte gjort än?NAnders sa:Supersonic sa:Jag kan meddela att det sitter likadana skyltar i Gävle.
Fotot är från Hillevägen i Gävle. Skyltarna ska enligt uppgift plockas ner.
Även om det hade haft kategorier tror jag inte det funnits en kategori "Felaktiga skyltar i Gävle". ;)Bonf sa:Kan ingen gräva fram en tråd från förra gången de var på tapeten? Det här forumet saknar visst kategorier...
eketjall sa:Dom ska plockas ner, men för över ett år sedan. Är det inte gjort än?NAnders sa:Supersonic sa:Jag kan meddela att det sitter likadana skyltar i Gävle.
Fotot är från Hillevägen i Gävle. Skyltarna ska enligt uppgift plockas ner.
Eveningstar sa:Även om det hade haft kategorier tror jag inte det funnits en kategori "Felaktiga skyltar i Gävle". ;)Bonf sa:Kan ingen gräva fram en tråd från förra gången de var på tapeten? Det här forumet saknar visst kategorier...
qma sa:Fyfan vad ful teckning.
Nästan mer upprörande rent konstnärligt än budskapsmässigt.
hm sa:"Nästan inget fel från vår sida, finns nämligen inga cykelöverfarter i Västervik "
qma sa:Fyfan vad ful teckning.
Nästan mer upprörande rent konstnärligt än budskapsmässigt.
Supersonic sa:Jag kan meddela att det sitter likadana skyltar i Gävle.
Kan inte någon banka in i skallen på polisen att väjningsplikt betyder "högerregeln" innan de gör bort sig än mer...hm sa:En dementi idag från Västervik.
"Nästan inget fel från vår sida, finns nämligen inga cykelöverfarter i Västervik "
staine sa:"Om du leder cykeln gäller bestämmelser för gående"
Sen när har man börjat med såna här förmaningar till gående?l
Väjningsplikt betyder "högerregel"; utveckla gärna.emmer sa:Kan inte någon banka in i skallen på polisen att väjningsplikt betyder "högerregeln" innan de gör bort sig än mer...hm sa:En dementi idag från Västervik.
"Nästan inget fel från vår sida, finns nämligen inga cykelöverfarter i Västervik "
...ta ett rejält järnrör för det finns risk att de är tjockskalliga.
LX sa:hm sa:"Nästan inget fel från vår sida, finns nämligen inga cykelöverfarter i Västervik "
Plus lite frustration över människor som inte fattar att det bara är poliser som kan allt:
https://twitter.com/koblanck/status/745587141737062401
(Twitterkontot tillhör personen som gjorde Facebookinlägget enligt http://www.vt.se/nyheter/vastervik/polisen-fick-ta-ner-fb-inlagg-om4188791.aspx. Fast twittret kan ju såklart handla om något helt annat. Jag vet inte. Jag är ju inte polis.)
eketjall sa:Väjningsplikt betyder "högerregel"; utveckla gärna.emmer sa:Kan inte någon banka in i skallen på polisen att väjningsplikt betyder "högerregeln" innan de gör bort sig än mer...hm sa:En dementi idag från Västervik.
Eller banka in om du hellre föredrar det.
Menar du att polisen generellt har dålig koll på en av de mest grundläggande trafikreglerna?emmer sa:eketjall sa:Väjningsplikt betyder "högerregel"; utveckla gärna.emmer sa:Kan inte någon banka in i skallen på polisen att väjningsplikt betyder "högerregeln" innan de gör bort sig än mer...hm sa:En dementi idag från Västervik.
Utveckling:
"Vid vägkorsning utan angiven väjningsplikt ska företräde ges till trafik som kommer från höger enligt högerregeln."
Ser du en skylt ("angiven väjningsplikt") så är den givetvis överordnad.
Ja.eketjall sa:Menar du att polisen generellt har dålig koll på en av de mest grundläggande trafikreglerna?emmer sa:Utveckling:eketjall sa:Väjningsplikt betyder "högerregel"; utveckla gärna.emmer sa:Kan inte någon banka in i skallen på polisen att väjningsplikt betyder "högerregeln" innan de gör bort sig än mer...hm sa:En dementi idag från Västervik.
"Vid vägkorsning utan angiven väjningsplikt ska företräde ges till trafik som kommer från höger enligt högerregeln."
Ser du en skylt ("angiven väjningsplikt") så är den givetvis överordnad.
Just den tog jag förgivet att dom faktiskt hade koll på.
staine sa:Som jag berättat tidigare i detta forum (långsint som få...) så blev jag förbjuden av en (kv*nnl*g) polis att cykla ut på Åbyvägen från Älvsjömässan vid en tillfällig umleitung.
-Nä där kan du inte cykla det är ju 70-väg!
staine sa:Som jag berättat tidigare i detta forum (långsint som få...) så blev jag förbjuden av en (kv*nnl*g) polis att cykla ut på Åbyvägen från Älvsjömässan vid en tillfällig umleitung.
Bonf sa:staine sa:Som jag berättat tidigare i detta forum (långsint som få...) så blev jag förbjuden av en (kv*nnl*g) polis att cykla ut på Åbyvägen från Älvsjömässan vid en tillfällig umleitung.
Ursäkta att jag frågar, men varför tycker du att det är värt att poängtera huruvida polisen är kvinnlig eller inte?