robbetobbe
Aktiv medlem
[ Politiskt Tjafs ]
Hur stor är chansen att det finns Coronavirus i paket som kommer från Kina?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En kartong med levande myrkottar och fladdermöss.Om du inte har beställt något djur så är det nog lugnt...
Kan det visst. Har du måntro lyssnat på en "svensk expert"?Den är lika med noll då viruset inte kan överleva på ytor :)
Nä de fastnar bara i tullen när de kommer i kartonger.Beställ inte en kines bara.
Beställ inte en kines bara.
Ungefär 20 gånger högre dödlighet av Coronaviruset då – 2% jämfört med 0,1%. Dessutom inte bara gamla och människor med nedsatt immunförsvar som dör.Ungefär 12000 döda. Så här långt. Av influensa. Enbart i USA. Denna säsong.
Fast det är en normal siffra så varför skapa rubriker?
![]()
Preliminary In-Season 2021-2022 Flu Burden Estimates
CDC's weekly cumulative in-season estimates of flu cases, medical visits, hospitalizations and deaths in the United States.www.cdc.gov
Här är ingen säker, vi kan transa om allt.Har aktivt undvikit Coronacirkusen och trodde att jag var säker på Happy, men icke.....
Du får invänta vaccination.Har aktivt undvikit Coronacirkusen och trodde att jag var säker på Happy, men icke.....
Freudiansk felsägning?Här är ingen säker, vi kan transa om allt.
Hoppas det....Freudiansk felsägning?
Ratthen....Hoppas det....
Hjälp...?Ratthen....
Om Rattnalle börjar transa kommer kanske krav på att få kallas Ratthen framöver.Hjälp...?
Klart mindre förekomst av virus i skrivmaskiner.Det kanske var bättre med ordentliga skrivmaskiner??
Postmord meddelade ungefär samma sak här i Sverige nu...Behöver snart kanske inte bry oss om ifall det smittar via paket eller inte. Här i Norge har just beskedet kommit om att postflygen, som tar de flesta kinapaketen, ställs in månaden ut.
jag som redan väntat en månad på mitt kina-paket! :(Postmord meddelade ungefär samma sak här i Sverige nu...
Svårt val, insjukna i Corona eller vänta på paketet.
Rattnallhen?Om Rattnalle börjar transa kommer kanske krav på att få kallas Ratthen framöver.
Sålänge du inte handlar en myrkotte eller fladdermus borde vara chillax.