[ Politiskt Tjafs ]

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
[ Politiskt Tjafs ]
Om du inte har beställt något djur så är det nog lugnt...

[ Politiskt Tjafs ]
Torra varor som kolfiberstyren med mera är risken obefintlig. Färska livsmedel så finns en minimal risk.

[ Politiskt Tjafs ]
Om frakten tar mer än ett dygn är det riskfritt. Virus har väldigt svårt för att överleva utanför värdkroppar. Gissningsvis är det inte så många som är sjuka som packar paket heller...

[ Politiskt Tjafs ]
Förra gången coronaviruset härjade så informerade producenten om att man kunde göra ren flaskhalsen med en citrusfrukt innan man stoppade den i munnen, tyvärr missade många instuktionen om hur så en ännu värre epedemi bröt ut där folk började stoppa ner citrusfrukter i coronan innan de drack, den globala epidemin härjar än, så det gäller att vara försiktig.

själv har jag minskat på antalet levande fladdermöss i nudelsoppan, för de skvätter så föbannat och de små rackarna har en fothygien som är under all kritik.

Senast ändrad:
[ Politiskt Tjafs ]
Sålänge du inte handlar en myrkotte eller fladdermus borde vara chillax.

[ Politiskt Tjafs ]
Det var fint att känna er.

A707D2C6-516D-4030-B2EA-4290CAAFC0B8.jpeg

[ Politiskt Tjafs ]
Ungefär 12000 döda. Så här långt. Av influensa. Enbart i USA. Denna säsong.
Fast det är en normal siffra så varför skapa rubriker?

Ungefär 20 gånger högre dödlighet av Coronaviruset då – 2% jämfört med 0,1%. Dessutom inte bara gamla och människor med nedsatt immunförsvar som dör.

[ Politiskt Tjafs ]
Precis. Läste fel

EDIT: Note to self. Läs om och gör rätt. Jag tänkte tvärt om så det blir ju samma lika.

[ Politiskt Tjafs ]
Har aktivt undvikit Coronacirkusen och trodde att jag var säker på Happy, men icke.....

[ Politiskt Tjafs ]
Måste man helt plötsligt ta ansvar för vad kombinationen korvfingrar och autocorrect hittar på? Då avgår jag!

[ Politiskt Tjafs ]
Tjejen är orolig som fan.
28B0D343-DDEB-4612-B488-912B09934372.jpeg
Hade ju Kinabark i tonicen i efter maten-groggen. Skönt då att veta att Glasbanken har beredskap.

[ Politiskt Tjafs ]
Behöver snart kanske inte bry oss om ifall det smittar via paket eller inte. Här i Norge har just beskedet kommit om att postflygen, som tar de flesta kinapaketen, ställs in månaden ut.

[ Politiskt Tjafs ]
Stoppar man även människor som kommer från kina, ja oavsett om de är kineser eller inte?

[ Politiskt Tjafs ]
nu får man annonser om ditt och datt ang detta, här tog ändå priset.

1583301033002.png

Påminner lite om den klassiska...

1583301094163.png

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp