[projekt] 29" styv KUK!
Nu tar vi ett steg till mot handling iom trådskapande!
Lider av kraftig titan-fetish och har gått och drömt ett bra tag nu om en hardtail i titan med 29"-hjul som kan fungera som den ultimata kompromissen. Bra uppför och bra nedför, bra om man tar en sväng med familjen på cykeltur etc men kanske inte bäst på allt.
Kinesis UK, Maxlight Sync är den ramen jag fallit för och kommer inhandla om inget oförutsett händer. Inte nog med att ramen är gjord av titan, har sjyssta linjer & vinklar, den bjuder dessutom till massor med tråkiga göteborgs-skämt "Jag går ut i skogen och leker med kuken", "Ska bara tvätta kuken innan jag lägger mig" och "du vill inte hoppa upp på kuken gumman och känna hur den känns?". Bara fantasin sätter gränserna!
Tänkte i och med tråden kunna få lite hjälp och tips på bra komponenter samt hur man får ihop alla nya "standarder", pf30, hollowtech 2, tapered ht osv.
Här kommer specen jag tänkt mig, kom gärna med tankar och funderingar
Ram Kinesis Maxlight Sync
Gaffel x fusion slide 120mm
Styrlager FSA no.42 ACB tapered
Styrstam Race face turbine 70mm
Styre KUK Strut r750
Växelreglage Shimano SLX SL-M670
Bromsar Hope tech 3 x2
Handtag
Vevparti SLX
Pedaler CB candy 3
BB pf30
Kedja
Kassett XT- 10 speed
Bakväxel xt
Framväxel top-pull 34,9 xt
Hjul Hope hoops
Däck Hans dampf 2,35
Slang
Sadelklämma 34,9 Hope
Sadelstolpe 31,6mm kuk
Sadel charge spoon ti
Vajer
Vajerhölje
bromsskivor aztec floating rotor 180fram, 160bak
KUK!=)
Medium
Lider av kraftig titan-fetish och har gått och drömt ett bra tag nu om en hardtail i titan med 29"-hjul som kan fungera som den ultimata kompromissen. Bra uppför och bra nedför, bra om man tar en sväng med familjen på cykeltur etc men kanske inte bäst på allt.
Kinesis UK, Maxlight Sync är den ramen jag fallit för och kommer inhandla om inget oförutsett händer. Inte nog med att ramen är gjord av titan, har sjyssta linjer & vinklar, den bjuder dessutom till massor med tråkiga göteborgs-skämt "Jag går ut i skogen och leker med kuken", "Ska bara tvätta kuken innan jag lägger mig" och "du vill inte hoppa upp på kuken gumman och känna hur den känns?". Bara fantasin sätter gränserna!
Tänkte i och med tråden kunna få lite hjälp och tips på bra komponenter samt hur man får ihop alla nya "standarder", pf30, hollowtech 2, tapered ht osv.
Här kommer specen jag tänkt mig, kom gärna med tankar och funderingar
Ram Kinesis Maxlight Sync
Gaffel x fusion slide 120mm
Styrlager FSA no.42 ACB tapered
Styrstam Race face turbine 70mm
Styre KUK Strut r750
Växelreglage Shimano SLX SL-M670
Bromsar Hope tech 3 x2
Handtag
Vevparti SLX
Pedaler CB candy 3
BB pf30