Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du borde nog ha en large. Kan hända att en M blir för kort reach. Grejen med Stoicen är att den har mycket längre top tube jämfört med t.ex mb31 samtidigt som den har kortare reach och det är nog därför den känns stor om du sitter ner.fortsätter på temat ”kapa andras trådar”
Beställt en GC8 till frun. Hoppas hon blir glad ?. Hon önskar sig ju en mindre aggressiv än stoic.
Men min stoic däremot. Funderar på om den ändå inte är för stor. Mätte min längd igen och till min förfäran är jag blott 182 cm, inte 183 som jag trodde (trodde inte jag var en sån som överskattar längden…) Innersöm 88-89. Måste ha sadeln rätt högt, tror ni det blir alldeles för framåtlutat på en M? Hur ser retur-policyn ut? Skulle de byta om man frågar snällt även om den är testkörd en kortis?
Lång? Ja. för stor? Inte direkt. Faktum är väl att du är precis mellan medium och large och med dagens trender så väljer dem flesta en så stor cykel dem kan hantera. Om du känner att sadeln hamnar långt bak kan du ju skjuta fram den iallafall någon cmfortsätter på temat ”kapa andras trådar”
Beställt en GC8 till frun. Hoppas hon blir glad ?. Hon önskar sig ju en mindre aggressiv än stoic.
Men min stoic däremot. Funderar på om den ändå inte är för stor. Mätte min längd igen och till min förfäran är jag blott 182 cm, inte 183 som jag trodde (trodde inte jag var en sån som överskattar längden…) Innersöm 88-89. Måste ha sadeln rätt högt, tror ni det blir alldeles för framåtlutat på en M? Hur ser retur-policyn ut? Skulle de byta om man frågar snällt även om den är testkörd en kortis?
Stoic 2 kommer med 40mm stam på alla storlekar ser det ut somÄr alla spacers under styret och stammen än 35mm?
Lite smalare styre kan hjälpa till också och sadeln framåt så klart
Inte mycket att spela med. Ligger man verkligen mellan storlekar så kak man alltid öka slaglängden och sätta några spacers under styret.Stoic 2 kommer med 40mm stam på alla storlekar ser det ut som
En gammaldags mtb blir nästintill ocyklingsbar när man går tillbaka sen.Det här måste vara ett av Sveriges bästa forum. Tack för alla svar! Jag behåller L och känns det fortfarande inte bra tar jag o kortar ner stammen till 35 mm. Därefter extra spacers. Därefter kortar ner styret. inte ändra mer än en sak åt gången.
Jag är rädd för att M skulle upplevas trång. Jag är ju ingen trixare. Mer sitta ner och trycka på farten.
Vilken skärm?Sitter och labbar lite med en stänka, form före funktion…?
Funderade på att kapa den lite fräckare men den förlorar nog lite syfte då.
Visa bilaga 589314
Mudhugger.Vilken skärm?
Funktion alla gånger
Sitter och labbar lite med en stänka, form före funktion…?
Funderade på att kapa den lite fräckare men den förlorar nog lite syfte då.
Jag håller med. Du kan möjligtvis kapa den litegrann utan att tappa funktionen men inte så mycket som du har visat på bilden.Röstar för funktion, kapar du där blir baken/ryggen sprejad!![]()
Åktur nr 2. Jag röster åter för funktion. Den där lilla svarta där fram skyddar ju inget alls. Alldeles lerig. Bak också ser jag visst nu…Jag håller med. Du kan möjligtvis kapa den litegrann utan att tappa funktionen men inte så mycket som du har visat på bilden.
Åktur nr 2. Jag röster åter för funktion. Den där lilla svarta där fram skyddar ju inget alls. Alldeles lerig. Bak också ser jag visst nu…
Vad rekommenderas?
Storleken känns bättre nu när jag höjt sadeln ytterligare. En M hade ju blivit för liten…Den där fram skyddar gaffeln och styrlagret, och ansiktet liten. Det räcker för mig.
Bak är Mudhugger bra. Gissar är Mudhugger också är bra fram.
Fan hur långa ben har du?Åktur nr 2. Jag röster åter för funktion. Den där lilla svarta där fram skyddar ju inget alls. Alldeles lerig. Bak också ser jag visst nu…
Vad rekommenderas?
Götlaborg...?Jag vill ju bara inte bli blöt om fötterna, ryggen och rumpan är skit samma…
Snyggt, jämfört med en fullängds bakre mudhugger.Jag vill ju bara inte bli blöt om fötterna, ryggen och rumpan är skit samma…
Också en lösning:
Visa bilaga 589455
89 cm innersöm (90 om jag pressar)Fan hur långa ben har du?
Har beställt en gc8 till min fru. Funderar på att norpa hennes fox34 och dropper och installera den på min stoic. Enda skillnaden hon kommer att notera är färgen på dämparen. Vad säger ni?
Då får jag nöja med med droppern. Men måste tillägga att den verkar väldigt stabil så jag har inte ännu känt att jag saknat dropper.Stoic har väl 140 mm slag och GC 120. Det blir dåligare på båda cyklar.
Jag trycker dit en Mudhugger Large fram idag, så kan posta bild sen.Några tips på lämplig framskärm till en Stoic 2? Funktion viktigare än form, det är ju ändå oftast mörkt :)
Det kommer nog se ut ungefär så här ?Jag trycker dit en Mudhugger Large fram idag, så kan posta bild sen.
Är det där stamp 1? Funkar de bra?Det kommer nog se ut ungefär så här ?
På kedjestaget? För att skydda lacken mot att kedjan slår och skaverÄr det där stamp 1? Funkar de bra?
Varför har alla tejp på stången där bak?
Räcker inte plasten från fabrik?På kedjestaget? För att skydda lacken mot att kedjan slår och skaver
Nej, pedalerna är från Red Cycling Products. De är helt okej, men betydligt mindre än Stamp 7 som jag har idag.Är det där stamp 1? Funkar de bra?
Varför har alla tejp på stången där bak?
Har du små fötter är säker 1:an braStorleken känns bättre nu när jag höjt sadeln ytterligare. En M hade ju blivit för liten…
Mudhugger ska beställas. Har ett oöppnat paket crankbrothers stamp 1 - hört lite olika. Är de nåt att ha? Annars åker de tillbaka.
Den funkar fint.Jag har inte mycket att jämföra med tycker ni inte att dämparen är rätt bra? Jag tänkte först att den skulle uppgraderas, men det funkar ju bra.
Vart har jag skrivit det?Yari eller Lyrik high-end gafflar![]()