Aron
Inventarie
Pumpade däcket av fälgen - Alkemi och raseri
Lång historia kort. Jag skulle konvertera ett nytt däck till slanglöst. Purgatory 29 Bliss Grid yadayada på 30 mm hooklessfälg. Pumpar upp däcket till strax över 3,5 bar innan det flyger av. Med en smäll så att grannarna tittar ut. Gör ett nytt försök och pumpar det till strax under 3 bar. Jag lämnar det och börjar mäta upp gucka. Då smäller det av fälgen igen. Jag ger upp innan någon blir arg på mig.
Jag har konverterat en förfärlig massa däck till slanglöst genom åren och aldrig haft något som flugit av tidigare. Jag brukar vanligtvis pumpa upp dem till 3,5-4 bar för att de ska sätta sig ordentligt innan jag fyller på smeten.
Min fråga: Bör jag vara orolig för att däcket ska hoppa av i skogen? Jag kommer ju aldrig köra över 2 bar, men att det flyger av såpass lätt som det gjorde ikväll väcker en viss misstänksamhet.
Jag har konverterat en förfärlig massa däck till slanglöst genom åren och aldrig haft något som flugit av tidigare. Jag brukar vanligtvis pumpa upp dem till 3,5-4 bar för att de ska sätta sig ordentligt innan jag fyller på smeten.
Min fråga: Bör jag vara orolig för att däcket ska hoppa av i skogen? Jag kommer ju aldrig köra över 2 bar, men att det flyger av såpass lätt som det gjorde ikväll väcker en viss misstänksamhet.
Senast ändrad: