hereinsweden
Ny medlem
Racer- eller Triathloncykel?
Går det på ett enkelt sätt beskriva vad skillnaderna är mellen racer och triathlon?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Med överkroppen i en mer upprätt sittställning läggs mer vikt på sadeln då den är under en, samt överkroppens muskulatur är mer aktiv med att hålla sig uppe. Lutar du den framåt så hamnar mer vikt på händerna och styret.Bra nekro-bump av en över 6 år gammal tråd!
Men oavsett det har jag svårt att se hur jag, eller ngn annan,
skulle kunna få mer tyngd på styret med det längre bort från mig?
Skulle det spela någon större roll om man har vikten på röven eller på styret för att "spara benen" alltså?Med överkroppen i en mer upprätt sittställning läggs mer vikt på sadeln då den är under en, samt överkroppens muskulatur är mer aktiv med att hålla sig uppe. Lutar du den framåt så hamnar mer vikt på händerna och styret.
Nja, det tråden handlar om är ju (förhoppningsvis) det som skiljer i sittställning mellan linjecykel och tri-cykel.Med överkroppen i en mer upprätt sittställning läggs mer vikt på sadeln då den är under en, samt överkroppens muskulatur är mer aktiv med att hålla sig uppe. Lutar du den framåt så hamnar mer vikt på händerna och styret.