[Racer] - Göteborg, 18.00 Frankes, onsdag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Det ser ut att bli kanonväder även imorgon onsdag, så det blir ett kvällspass på ca två timmar, troligtvis söderut. Räkna med snitt på +35km/h. Samling vid Frankes pub, 18.00. Vi ses!

/Leo

Säg till om ni ändrar er och kör mot Lerum, då kan jag testa att haka på (och ansluter i så fall på Kvibergsvägen).
Mest troligt väggar jag tämligen omgående i ert tempo, och då bra att jag inte har för långt hem när jag kräkts färdigt :-)

Hade dock varit kul att se hur fort det går, avvaktar annars till nästa gång ni köra Lerumshållet så jag inte hamnar kränkt och utspridd i spillror i ett dike långt söder om stan.

Här hade man spanat efter Leos nästa racerrunda för att våga köra med för första gången, och så blir det när frun är borta. Usch! :)

Körde NDL solo idag så ett pass med Leo&co blir perfekt imorgon!

Det får bli med fulracern då plastracern har tagit vinterledigt, växelreglaget gav ju upp förra veckan och är reklamerad. Så resterande pass och tävlingar får bli med tungracer (funderar på att inte ens bemöda mig att ta bort skärmarna.... undrar hur det blir med respekten för sporten då, kanske inte ens värt att raka benen i så fall).

Kommer om inte det inte blir trassel med ungspassningen. Skriver i tråden om jag INTE kommer.

Patric

Jag tänkte försöka hänga med de första 200 meterna...

Är dock osäker på vad detta Frankes ligger! Har åkt med från Fransson några gånger så dit hittar jag. Finns det möjlighet till parkering i närheten? Jag kommer med bil.

/Botak

Du har gratisparkering längs med hela gatan vill jag minnas. Annars har du parkeringar "bakom" frankes inne i kålltorp regionen.

Eric

Uncle Botak skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tänkte försöka hänga med de första 200
> meterna...
>
>
> Är dock osäker på vad detta Frankes ligger! Har
> åkt med från Fransson några gånger så dit
> hittar jag. Finns det möjlighet till parkering i
> närheten? Jag kommer med bil.
>
>
> /Botak

Välkommen med, här ligger Frankes: http://kartor.eniro.se/m/aZvMg

/Leo

parkering kan va svårt att hitta- de finns men man får ofta leta lite så kom i god tid om du kör bil.

Jag hänger på en stund, vill inte pressa på för mycket inför helgens tävlingar! Körde hårt igår så det blir nog bara 1 till 1,5 timma idag.

//Johan

Det blev en underbar genomkörare inför Svanesund till helgen. Kul med lite fart runt de lurviga benen (inte Enars då eftersom hans var perfekt rakade och solbrända).

Jag hade 39.5 som snitt Ericsson - Ericsson, sträckan blev 5.2 mil.

Tack Leo, Johan, Peter, Enar och Fredrik för en grym kväll i fantastisk höstkvällssol!

Patric

Det blev en fin runda ikväll igen, en av de sista för i höst på en onsdag kväll. Kanske kan vi klämma in två till, sen blir det för mörkt. Bra kört alla, tack för ikväll. Som paprikan skrev, det blev +39 i snitt på 52km(cykelbanorna borträknade).

/Leo

trip dist 66,32km
ride time 1:49:14
avs speed 36,44km/h
max speed 58,2km/h

snittpuls 152
maxpuls 187

karta110831.jpg

Kvällens karta, 66,23km enligt GPS:en

banprofil110831.jpg

och banprofil, 388m klättring blev det ikväll, rätt så platt.

puls110831.jpg

Detaljerad puls, rött i enda backen, annars grönt och gult.

Tack allihopa för en bra genomkörare inför Svanesund! Lite info från passet, intervall 1 är från Frankes till Ericsson:

2011-08-31_2239.png

2 slag från maxpuls var vad som krävdes för att inte släppa Leos hjul uppför enda backen! Bara att träna mer helt enkelt....

Får hoppas att det går att klämma in åtminstone två onsdagspass till innan mörkret tar över!!

//Johan

Tillbaka
Topp