Radera tråd

Radera tråd
NLC sa:
Jeppe_E sa:
Ett tips i all välmening... Använd inte en continental race slim slang i ett Challenge Strada Bianca 30mm. Ja, dvs om det inte är nyårsafton och ni vill ha en rejäl knall för att ni glömt köpa fyrverkerier. 7 bar låter en del.

Really? Låter mer som att du råkat klämma slangen om du frågar mig. Har kört Conti Race Light i Kojak 35 mm utan problem men även i Conti GP4000S II 28 mm (som mätte 30 mm på 23 mm fälg).

Sen tycker jag att 7 bar låter lite mycket i ett 30 mm däck, men det är ju inte det den här tråden (inte) ska handla om ;-)

Nej nej nej.. jag gör ALDRIG fel, däcket satt rätt, det var inte vridet eller veckat. Om det nu ändå var så att det var klämt, så är det någon ANNANS fel. Däremot klämde jag fingrarna när jag försökte få in slangen mellan fälgen och det platta däcket.

7 bar var mest för att det platta däcket skulle sätta sig, tanken var att släppa ut lite, ner till 6 bar. Det står ju 6-9 bar på däcket. Vem kör med 9 bar i ett 30mm däck? :)

Men, grymt fina däck när de väl kom på plats. Ska bli spännande att prova komforten i dem.

Radera tråd
GoranS sa:
Tusan, måste iväg och kolla hörseln. Jag har aldrig lyckats höra trycket i däcken. Ungefär vilken frekvens har ljudet?

Kan du ingenting????

"För ideala gaser gäller enligt Boyles lag att volymen är omvänt proportionell mot trycket. Tryckmodulen är därför lika med gasens tryck. Detta ger dock inte rätt värde för ljudhastighet, d v s utbredningshastigheten för longitudinella vågor i luft. Orsaken är att gasens temperatur stiger vid kompression, och att temperaturen inte hinner jämna ut sig vid dessa frekvenser. Därför gäller inte Boyles lag, och man ska använda den adiabatiska tryckmodulen, som är högre med en faktor γ = Cp/Cv, förhållandet mellan värmekapacitiviteterna vid konstant tryck och konstant volym. För luft är denna faktor γ = 1,40."

Radera tråd
Jeppe_E sa:
Ett tips i all välmening... Använd inte en continental race slim slang i ett Challenge Strada Bianca 30mm. Ja, dvs om det inte är nyårsafton och ni vill ha en rejäl knall för att ni glömt köpa fyrverkerier. 7 bar låter en del.

Tack;

- men det rådet kom lite sent :-(
Fast det var 9 bar i ett 25 mm däck.

Radera tråd
Nja... vi väntar väl på den stora raderingen typ. Och då försvinner hela tråden till en plats vi bara kan ana.

Bilagor

• images-6.jpeg
    images-6.jpeg
    16.5 KB · Besök: 35
Radera tråd
Hjälp! Våran kanin håller på att bli uppäten av kartongenmonstret jag gjorde åt barnen. Hon har tydligen byggt bo i kartonmunnen nu. Suck!!

Bilagor

• WP_20160303_16_21_32_Pro.jpg
    WP_20160303_16_21_32_Pro.jpg
    166.7 KB · Besök: 32
Radera tråd
Vernersson sa:
Pfaff sa:
Vernersson sa:
Precis börjat döva min efterköpsångest med en Mariestad..... Kommer troligtvis behövs minst en till ?

Tur för dig att det inlägget inte la's i öl-tråden! :-)

Skulle jag aldrig våga, nämna Mariestad i den tråden ?

Och här försvinner ju beviset den dagen tråden faktist lämnar oss och förvandlas till förvirrade elektroner i den digitala avgrunden stirrandes på den ökande entropins likgiltiga massmord på meningen i tråden.a

Radera tråd
Bengt-re sa:
Vernersson sa:
Pfaff sa:
Vernersson sa:
Precis börjat döva min efterköpsångest med en Mariestad..... Kommer troligtvis behövs minst en till ?

Och här försvinner ju beviset den dagen tråden faktist lämnar oss och förvandlas till förvirrade elektroner i den digitala avgrunden stirrandes på den ökande entropins likgiltiga massmord på meningen i tråden.a

Vad menar du med .a?

Radera tråd
Arsozath sa:
Bengt-re sa:
Vernersson sa:
Pfaff sa:
Vernersson sa:

Vad menar du med .a?

. Är ett avslut. a symboliserar att det är dax att vidare i sökandet efter mening i tråden.

Eller så klickade jag bara dit ett butterfingers a?!

Radera tråd
Bengt-re sa:
Arsozath sa:
Bengt-re sa:
Vernersson sa:
Pfaff sa:
Vernersson sa:

Vad menar du med .a?

. Är ett avslut. a symboliserar att det är dax att vidare i sökandet efter mening i tråden.

Mening?

VAD har egentligen en mening?
Vi är ju bara små fisar i en oändlig rymd.

Typ.........

Radera tråd
Bengt-re sa:
Arsozath sa:
Bengt-re sa:
Vernersson sa:
Pfaff sa:
Vernersson sa:

Vad menar du med .a?

A är bara början, fatta'ru vä? Efter a kommer b...

Tillbaka
Topp