Radera tråd

Radera tråd
Det går att radera trådar!
Slog det ned som en bomb? Här med!
Hade omåttligt roligt över en tråd om att transportera en MTB i en 745:a. Dök upp igår och försvann som en avlöning. Inte ens en punkt kan jag hitta. (Brasklapp, kan ju ha missat trots idogt och upprepat sökande)
Alltså, mod kan ta fram radergummi vid behov. Nu vet vi!

Det var en Volvo 744, därför kan du inte hitta tråden!

Och stora sanningen är kvar.

Radera tråd
Hade omåttligt roligt över en tråd om att transportera en MTB i en 745:a. Dök upp igår och försvann som en avlöning. Inte ens en punkt kan jag hitta. (Brasklapp, kan ju ha missat trots idogt och upprepat sökande)
App app app. Här ska inte raderas. Herrn får ta på glasögonen.

Radera tråd
Men den andra är raderad.

Screenshot_20220117-161644-618.png

Radera tråd
App app app. Här ska inte raderas. Herrn får ta på glasögonen.

Tusan!
Men både bispen och jag garderade. Iaf.

Radera tråd
Den mergades ihop med vårat fornminne till "radera tråd" tråd.

Radera tråd
Nä, men en jordfelsbrytare är aldrig fel när man har med el att göra.

Har lärt mig i Sverige att jag gjorde helt fel att stänga av spänningen innan jag ska jobba med el. En riktigt svensk elektriker stänger aldrig av spänningen när hen jobbar (eller ska det vara han? Har aldrig möts en kvinlig elektriker). Varje gång har något gott fel och var elektrikern nöjd att det fanns en jordfelbrytare. Kanske skulle det dock vara bra att kontrollera om det finns en jordfelbrytare innan man börjar jobba.

Radera tråd
Har lärt mig i Sverige att jag gjorde helt fel att stänga av spänningen innan jag ska jobba med el. En riktigt svensk elektriker stänger aldrig av spänningen när hen jobbar (eller ska det vara han? Har aldrig möts en kvinlig elektriker). Varje gång har något gott fel och var elektrikern nöjd att det fanns en jordfelbrytare. Kanske skulle det dock vara bra att kontrollera om det finns en jordfelbrytare innan man börjar jobba.
Du ska nog se över vilka du låter arbeta på din anläggning. Alltid spänningslöst i den utsträckning det går.
Dock kan jordfelsbrytaren lösa ut även fast gruppen är spänningslös

Radera tråd
Ojdå, då har jag bara haft att göra med oriktiga elektriker. :)
Den senaste slog av spänning, använde gummihandskar vid eljobb och även skyddsglasögon när det borrades lite.
Kanske kan få kontakt med din?

Radera tråd
Du ska nog se över vilka du låter arbeta på din anläggning. Alltid spänningslöst i den utsträckning det går.
Dock kan jordfelsbrytaren lösa ut även fast gruppen är spänningslös

Ojdå, då har jag bara haft att göra med oriktiga elektriker. :)
Den senaste slog av spänning, använde gummihandskar vid eljobb och även skyddsglasögon när det borrades lite.
Kanske kan få kontakt med din?

Det verkar inte bara finnas dåliga elektriker i Sverige då!
Problemet är bara att jag inte vet hur man hittar en bra.

Senast ändrad:
Radera tråd
Det verkar inte bara finnas dåliga elektriker i Sverige då!
Problemet är bara att jag inte vet hur man hittar en bra.

Jag kan rekommendera ett par stycken. Men du får nog vara beredd på dryga reskostnader misstänker jag.

Fö är antalet självraderande elektriker fallande.

Tillbaka
Topp