Rakade ben

Rakade ben
Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> fredrikw skrev:
> --------------------------------------------------
> > jo, det är tydligen oändligt viktigt med siffror
> > för vissa. själv rakar jag benen för att det
> > är snyggast så.
>
> Men snygghet är ju subjektivt.

det är vad du tror.

Rakade ben
fredrikw skrev:
> Mårten skrev:
> -----
> > fredrikw skrev:
> >
>
> > > jo, det är tydligen oändligt viktigt med
> siffror
> > > för vissa. själv rakar jag benen för att
> det
> > > är snyggast så.
> >
> > Men snygghet är ju subjektivt.
>
> det är vad du tror.

Ah, crap...

Rakade ben
Skrev inte Cornelis en låt om det har?

Somliga går med rakade ben
säg varför är det så?
Gud fader som i himmelen bor
kanske vill ha det så.

Rakade ben
fredrikw skrev:
> eller så är det vad jag tror... fasen, hur gör
> vi nu?

Finns det någon vi kan fråga? Typ på något forum eller så?

Rakade ben
Var lite schyssta och raka för andra cyklisters skull. Hur kul är det att veva med sina nyrakade och käka styrlinda bakom en omdömesslö gorilla? Inte alls kul, kan jag förtälja.

Rakade ben
fredrikw skrev:
> jag startar en ny tråd om det.

Kan du länka in den här är du snäll så skall jag ge er svaret.

Rakade ben
Well, NG, I’ve just completed the once thought impossible task of shaving one’s own ass, and I am here to warn each and every one of you, never do the same.

It all started at the beginning of this year; I began to notice that my ass was a forest, a meadow of sort, and I never thought anything of it, because I was the only one to ever lay eyes on it. Until last night; several weeks ago, I met this girl, well technically I had already met her – but this time I met her on a much larger scale; I was over at her house, we were alone watching some movie, we began to snuggle and explore each other, and whatnot. Then the week after she came over to my house and we made out for a couple of hours and fooled around. Then, last night I was over at her place again, it was about 12:30 at night, and we began to take things even farther. I had removed my shirt and she had done the same; she then proceeded to explore the confines of my pants with her hands. It was at that moment, that I remembered that I possessed a bear-like ass. Intent on the situation, I tried to ignore it an move on, but something in the back of my mind kept screaming, “Don’t Touch My Ass!” She didn’t say anything but I knew that the time would come where she would see it in full view, and would be appalled.

This morning, horrified of what she might think if we ever decided to hook up again, I made the gutsy decision to embark on a journey of anal shaving. I thought it would be similar to shaving my face; a few quick swipes and we’d be done, no big deal. I was horribly, horribly wrong. I entered the bathroom and equipped my Gillette Fusion with a fresh set of blades, covered my ass in shaving cream and began to hack away. After I was ‘finished’ I decided to admire my work, and to my surprise I still saw an antagonizing amount of hair remaining on my ass; no longer did it look like a forest or an enchanted meadow, but rather like the balding head of a 55 year old man. I decided that I would just do the same thing again until the task was complete, but no more than 2 strokes into the second coat did my razor break. I’m not sure how to explain what happened, but the blades had detached themselves from the base (Pic Below). And now I was left with my old, dull set of blades, and an electric razor that didn’t seem to do shit.

I attached the old blade, and got back to work; for 2 hours I switched between the electric razor and the straight razor, the shower and the sink. This quick 2 second task, had now flourished into a 2 and a half hour quest, an epic of sort. After I was satisfied with my ass, I decided to move to my lower back, my legs, gooch and pubes; everything had to be evened out so I didn’t look like a confused baboon.

Finally, I was satisfied – the task had been completed; my monumental ass was no longer defaced with thousands of tresses. I cleaned up and threw on some clothes and began to go about the day, when I noticed that my ‘smooth,’ baby-like ass was now covered in thousands of tiny pikes, razor sharp hooks laced with itching powder. And now, every time I walk or try to sit, my gooch and ass sting and itch like no tomorrow.

So NG, don’t make the same mistake I did; never shave your ass, not even for a woman or you will regret it, every day of you life.

cappet skrev:
> av respekt för hela cöklosporten rakar man benen
> hela vägen upp glöm inte röven då kånkelbär
> inte gör sig hemma i sporten..

Rakade ben
Skickar in mina rakade spiror.

Bilagor

• Thailand jan 2010 023.JPG
    Thailand jan 2010 023.JPG
    72.2 KB · Besök: 36
Rakade ben
Muts skrev:
> Efter att ha läst de där blir jag ännu mer övertygad om att låta bli :D

Skulle det inte räcka kan jag berätta att hårsäcksinflammation i röven och svettig happyride i Kinnekulle inte är någon bra blandning...

Rakade ben
clnr skrev:
> the_TNT: Får hockeyspelare och fotbollspelare
> massage varje dag?

Om inte så undrar jag WTF de gör på dagarna när de glider runt i bantofflor och snackar taktik. Tränar gör de ju inte.......

Rakar benen gör man så att man kan köra barbent på våren utan att frysa (insmorda med liniment)
Och man rakar hela vägen upp till ljumskarna, så att man kan visa sig i speedos.

Rakade ben
anilson skrev:
> Och man rakar hela vägen upp till ljumskarna, så att man kan visa sig i speedos.

Blir det inte att se konstigt ut med lena ben och lurvig mage och hårig rygg?

Rakade ben
Beerfot skrev:
> Skickar in mina rakade spiror.

Du ser ut att vara på god väg mot toppform!

Rakade ben
the_TnT skrev:
> Blir det inte att se konstigt ut med lena ben och
> lurvig mage och hårig rygg?

Inte konstigare än den där kala fläcken jag har på huvudet...

Rakade ben
anilson skrev:
> Och man rakar hela vägen upp till ljumskarna, så
> att man kan visa sig i speedos.

Wtf, är den här tråden någon slags tävling i smaklöshet?

Rakade ben
the_TnT skrev:
> anilson skrev:
> -----
> > Och man rakar hela vägen upp till ljumskarna,
> så att man kan visa sig i speedos.
>
> Blir det inte att se konstigt ut med lena ben och
> lurvig mage och hårig rygg?

Jo om man har det så BÖR man nog överväga vaxning/rakning där oxå om man tänker sig att visa sig i speedos :-)
Alternativet med ett par "hårshorts" ser f-n ännu värre ut

Rakade ben
När jag spelade hockey rakade jag inte benen. Varma, åtsittande benskydd gjorde jobbet. Dock hade jag hår under knäskålan mm där det inte var lika hårt tryck från skydden.

Rakade ben
Från Raphas enkät:

13. Do you shave your legs?

Yes, I shave everything, hair is unsophisticated
Yes, but only what is exposed (hairy shorts)
Only my legs before a race
I have done, but I can't be bothered now
I don't have the guts to shave
Duh, yes, I am a woman
No, I am a hairy woman
I wax
I have laser treatment
I have been genetically modified to be completely hairless
I keep snacks in my beard
No never

Rakade ben
tillmann skrev:
> Från Raphas enkät:
> bla bla bla..

Rapha skriver även så här om sina egna exklusiva "breveter":

"...These Randonnées will be an unforgettable journey with good company, delicious food and the ride of a lifetime.

The Rapha Randonnées are fully supported rides with support vehicles, experienced guides, mechanics and all inclusive accommodation and catering."

Fnys! Säger jag :)

Rakade ben
Rippa skrev:
------------------------------------------------------
>
> Fnys! Säger jag :)

Det fanns värre...

"2. What is it your level of satisfaction with the following aspects of Rapha

Features
Materials
....
....
Returns Service
Epicness"

Rakade ben
För att bumpa den eviga och ofta hysteriskt roliga diskussionen om rakade ben kan jag inte låta bli att klippa in Velominatis stilråd i frågan:

"Legs are to be carefully shaved at all times. If, for some reason, your legs are to be left hairy, make sure you can dish out plenty of hurt to shaved riders, or be considered a hippie douche on their way to a Critical Mass."

Summan av kardemumman: Jag får träna som fan i vinter så jag är toksnabb i vår trots mina håriga ben :)

/G

Senast redigerad av en moderator:
Rakade ben
Den dagen jag förlorar ett motionslopp med en sekund skall jag överväga att raka benen.
Annars väljer jag nog att inte göra det för att min fru inte skall skratta ihjäl sig nästa gång jag klär av mig. :)

----Man får stabilare äktenskap med orakade ben----

Rakade ben
landö skrev:
> Den dagen jag förlorar ett motionslopp med en
> sekund skall jag överväga att raka benen.
> Annars väljer jag nog att inte göra det för att
> min fru inte skall skratta ihjäl sig nästa gång
> jag klär av mig. :)
>
> ----Man får stabilare äktenskap med orakade
> ben----

Deprimerande om äktenskapets stabilitet hänger på era orakade ben. :-)

Rakade ben
Rakade ben är för fjollor det har konstaterats innan.

Som någon inteligent forumandvändare sa för länge sen.
Finns inga hockeykillar som rakar benen. Och de får massage varje träningspass.

Enda egentliga saken som man kunde komma fram till, var att man tjänar 1 sekund på en etapp i touren, och att det kanske är lättare att göra rent sår efter man trillat.
Knappt något som cyklister behöver oroa sig för.

men antar att det är när man har kolfiberräser, rakade ben och full fjollmundering som man klassas som elit, seriös och snabb.
Fan bara image, jävla pinsamt är det.

Kommer aldrig i hela mitt liv raka benen, och jag kommer göra allt för att vinna över alla maxutrustade amatörer som jag ser ute när jag cyklar, om ens det är mellan två rödljus.

Rakade ben
landö skrev:
> Jag väntade på den kommentaren :)

Var glad så länge hon skrattar åt det när du är naken :-)

Rakade ben
Hur kan det fortfarande finnas personer här på happy som tror att någon rakar benen för annat än estetiska skäl? Så kan vi inte en gång för alla bara släppa argumenten om massage, luftmotstånd, skrubbsår etc? Det verkar som de som inte rakar benen har svårast för att släppa detta.

Rakade ben
landö skrev:
> Den dagen jag förlorar ett motionslopp med en
> sekund skall jag överväga att raka benen.
> Annars väljer jag nog att inte göra det för att
> min fru inte skall skratta ihjäl sig nästa gång
> jag klär av mig. :)
>
> ----Man får stabilare äktenskap med orakade
> ben----

Frågan om rakade ben har kommit upp några gånger med min sambo, och hon gillar inte tanken mest för att hon vill veta vems ben det är hon känner i sängen... Fast det borde ju funka med uteslutningsmetoden tycker jag, hon har ju känsel i sina. Det är nog mest ett svepskäl, kanske tycker det ser omanligt ut eller nåt i den stilen.

Jag rakar nog inte benen förrän det jag blir hyfsat seriös tävlingscyklist, och det kommer aldrig hända.
(Jag kanske ska tillägga att jag inte har något emot att andra rakar, trots att jag själv är lurvig. Det är ju rätt snyggt faktiskt)

Rakade ben
Ni som rakar benen (själv skulle jag aldrig göra det) varför vaxar ni inte benen (som kvinnor gör) i stället så slipper ni göra om det 3 dagar senare, vaxning håller mycket längre det är väl veckor.

Tillbaka
Topp