Rakade ben

Rakade ben
Ville skrev:
-------------------------------------------------------

> Hehe, jag argumenterar ju inte enns. Jag jävlas
> ju bara lite med dig genom att låssas att inte
> läsa vad du skriver. Lite gammal ost lixom=D
>
>
> Personligen gillar jag bara tjejben. Och de brukar
> vara fina rakade så jag gillar nog rakat=D

ja, jag vet ju det hahaha

Rakade ben
Baltazar: jag har faktiskt inget emot konstiga och märkliga människor. Jag hör nog till dem märkliga skaran själv. Däremot ser jag som ingen nytta med rakningen (som skulle kunna överbrygga det faktiska besväret, i mina ögon, med att hålla benen lena). Även om de flesta som tävlar rakar benen...och anki tycker att det är läckert, och är euforiskt enligt mytomspunnen. Jag är nog helt enkelt lat...! För lat för att bli en riktig cyklist! :)

Rakade ben
mattel skrev:
> konstigt att det är så många som skriver av sig
> om hur rätt det är men ingen som kan ge råd om
> var de slutar att raka..

Jag skrev ju. Bort med allt (nåja, ögonbrynen och håret uppe på huvudet får växa till sig ibland)!
Men det där beror nog på hur hårig man är. Själv har jag t.ex. bara en liten dunge runt vardera bröstvårta men ingen raggarsträng alls.
Att ha två små dungar med könshår runt bröstvårtorna tycker jag personligen är helt fel inför beach 2006 så de tar jag bort med rakapparaten.
Vad gäller benen rakas allt benhår bort med hyvel i duschen (Om man är vinterlurvig när man börjar kan med fördel trimmer användas för att skala av det värsta först innan hyveln åker fram. Annars funkar vaxning strålande även om det är lite kladdigt att syssla med.).
Rumpan rakar jag inte men å andra sidan har jag ingen lurvig rumpa (lite fint fjortisfjun bara). Har man det ställs din fråga på sin spets...

Rakade ben
Jag tog bort Skoglings inlägg innehållande en massa med Photoshop-hopslagna fittor.

Jag får inte raka benen för Anki (min sambo, inte forum-anki) annars skulle jag testa.

Men att raka sig är bara jobbigt, helst skulle jag slippa raka mig. Har hittills rakat allt utom tår, ben, mage, armar och ögonbryn. Håller mig framledes till enbart kön, armhålor och ansikte. Precis som sist en sådan här tråd var uppe alltså.

F.ö. hittade jag ett långt strå på kuken igår, slarvrakat minsann.

Å mattel & Roxy, ni får raka varandra i Gesunda så fotar jag och kommer med rakningsråd under processen. Att raka arslet kräver assistans och det är viktigt att bara raka i en riktning. Precis som man behöver hjälp att applicera anti-inflammatorisk salva i röven... Anki skrattar än.

Å jonzén, det finns en bild på min renrakade röv helt utan string. Men den slipper ni garanterat se på forumet - av samma anledning jag tog bort Skoglings bild. ;)

Rakade ben
Är det inte manligare att bara sätta eld på alltihop?

Har varit frestad några gånger men inte vågat tända på efter att alla förberedelser varit gjorda. Känns som att det kan gå åthelvete om man klantar sig. Jag vill inte veta hur bra en vanlig lägenhet brinner... :D

Rakade ben
"the_TnT" for president... :-D

Transientåtergivningen (audiofilspråk) i brakskitarna skall tydligen bli markant mera detaljerad med rakat arsle, har jag hört, av typ en "Fråga Olle-kompis"...

Rakade ben
mattel: Vi pratar om att raka bena, var slutar dina? Om du anser att magen hör till kroppsdelen ben så raka den osv.
Själv har jag lite eller inget hår på rumpan och på höften så det faller sig naturligt att sluta där.

/Viktor, för närvarande med lurviga ben.

Senast redigerad av en moderator:
Rakade ben
Vic skrev:
> mattel: Vi pratar om att raka bena, var slutar
> dina?

mina ben slutar nog där alla andras MEN jag kroppsbehåringen sitter ihop med överkroppen därav min fråga. det måste ju finnas benrakare som ser ut som jag? har ni 'bibs' när ni är nakna? =)

Rakade ben
the_TnT skrev:

>
> F.ö. hittade jag ett långt strå på kuken
> igår, slarvrakat minsann.
>

Ha ha ha...

Inte bra det där. =P

Rakade ben
Vic skrev:
> Själv har jag lite eller inget hår på rumpan
> och på höften så det faller sig naturligt att sluta där.

Ljumskarna upp till pungen och sen vidare till bröstet via magen då?

Jag brukar trimma ner håret runt det rakade paketet med hårtrimmern, inte för kort - det ska fortfarande vara mjukt och inte stubbigt.

Rakade ben
Jag förstår det, så jag och mytis, som tydligen inte heller hör till de hårfagraste, kanske är fel personer att ge dig råd.

Jag tror nog Roxy är rätt person att svara på vad du skall raka och inte raka :-)

Rakade ben
Jag rakar benen på sommaren för att det är snyggt, nuförtiden är det fult med orakade ben, tycker jag. Cyklistben ska vara:

1) Rakade med rakhyvel
2) Gärna inoljade för att det är snyggt med vältränade ben.

Det passar inte med håriga ben på en svettocyklist, helt enkelt. Och inte på FR-cyklister heller, men där syns det mindre pga av alla skydd så det är ganska ok.

Rakade ben
Resumé: Rakat eller orakad? Diskussionen kommer ingen vart, men som vanligt har TnT för femtielfte gången gått ut igen med att han minsann både rakar pung och penis som en riktig man. :-) Alla andra läser häpna och en del försöker bräcka det hela, hejar glatt eller blundar helst.

Har kört med håriga ben hittills och inte upptäckt varför jag skulle raka benen. Kan åtminstone inte klaga på luftmotståndet, det går fort både uppför och nerför, både på mtb och lvg, med håriga ben. ;-)

/Leo

Senast redigerad av en moderator:
Rakade ben
Jag började raka benen när jag kollade TdF för nåt år sen och kollade mina ben och jämförde.
Och insåg att det såg för jävligt ut med krullet.
Jag hade ganska mycket hår då=)

Rakade ben
Har läst denna tråd nu ett tag, utan att mina funderingar fått ett svar. Jag har nog samma problem som mattel. De finns ingen bra gräns mellan mitt hår på bena och övriga kroppens hår. Skall jag då raka allt? Eller vart slutar man?

Måste erkänna att en helkroppsvaxning inte känns så lockande.

Rakade ben
MLarsson och Mattel: Vic svarade väl ganska bra. Annars får ni väl prova er fram, lycka till.

För övrigt. Vilket problem denna fråga kan ge en del, gillar man inte att raka benen: Låt bli. Vill man raka benen: Gör det. Är det så jäkla svårt?

Rakade ben
Kramer: What's the matter with you?

Jerry: (uncomfortably) Nothing.

Kramer: No, no, no. Don't give me that. I know you. Something's wrong. What is it.

Jerry: I did something stupid.

Kramer: What did you do?

Jerry: Well I was shaving. And I noticed an asymmetry in my chest hair and I was trying to even it out. Next thing I knew, (high pitched voice) Gone.

Kramer: Don't you know you're not supposed to poke around down there.

Rakade ben
the_TnT skrev:
> >
> Å jonzén, det finns en bild på min renrakade
> röv helt utan string. Men den slipper ni
> garanterat se på forumet - av samma anledning jag
> tog bort Skoglings bild. ;)

Jag fick en gång en t-shirt där en bild av min blottade röv satt som en smäck på framsidan av t-shirten. Texten löd "mitt smeknamn"s bästa sida.

Måste säga att jag inte riktigt uppskattade den då för det skulle vara kul nu att ha den kvar. :-)

Rakade ben
Leo skrev:
> men som vanligt har TnT för femtielfte gången gått ut igen med att han
> minsann både rakar pung och penis som en riktig man. :-)

Ja, jag är rätt trött på det hela själv. Men så oväntat som att någon skulle tipsa om en Bullit i en AM-cykeltråd är det inte än. ;P

Rakade ben
Roger A skrev:
> Det värsta med rakade ben är att det växer ut .

Om jag tappade ett ben så skulle jag bli jätteglad om det växte ut. Då skulle jag kunna cykla igen.

Rakade ben
Kör ni bara med vanliga rakhyvlar och lödder?
Börjar inte håret växa inåt så det bildar
röda små utslag? Ingen som har varit med om det?

/Jonatan

Rakade ben
Ni kan aldrig förstå förrän ni rakar dom, cyklar så de blir solbrända och muskulösa...
Rakade ben är en känsla, en känsla som cyklist som bara måste upplevas.

Jag skulle inte ens bära lycra om jag hade håriga ben, dålig kombo.

Rakade ben
Började med veet hårborttagning för jag tyckte det såg så härligt gay ut med lena ben samt det är skönt när man själv- masserar,men får utslag och shit så nu får det bli lurv igen

Rakade ben
Är det OK att klippa naglarna?

Speciellt tånaglarna?

Hur långt upp skall man klippa dem?

Man kan ju man ta på sig skor som är ett nummer mindre med riktigt korta naglar. Ben musklerna ser större ut då! Vackert!

Skall man ta bort hår från näsborrarna? Öronsnibbarna? Vänstra lilltåån? Hur mycket vad pillar ni bort från öronen? Och skiten i naveln, hur länge får den sitta kvar? Gör den inte för mycke luftmotstånd?

Argumentet att sår läks bättre? Bullshit. Lär är att sitta på hojen så sliper ni sådana sår i första hand.

Det är muskler och lungor som gäller. Inte hår eller brist därav. Ge er pojkar... gå ut ock cycla istället för att hålla på och onanera med rakhyvlar!

Rakade ben
Jag rakar benen (i mån av tid och främst ork...) för att benmusklerna ser mer definerade ut då. Det är total muskel-onani och en fröjd för egot - inget annat.

MEN!

Detta är, om inte "meningen-med-livet" viktigt, så ändå relativt sett ganska viktigt:

MAN BEHÖVER ONANERA! Det är dels bra för immunförsvaret, men absolut och allra främst - är det bra för hjärtat - och därmed i sin tur bra för syreupptagningsförmågan!

Alltså, så vansinnigt och sjukligt långsökt så det inte är klokt; Rakade ben är detsamma som onani vilket leder till att du blir en snabbare cyklist.

Var vänlig uppmärksamma ironin här ;)

Rakade ben
sella.rossa skrev:
> Är det OK att klippa naglarna?
>
> Speciellt tånaglarna?
>
> Hur långt upp skall man klippa dem?
>
> Man kan ju man ta på sig skor som är ett nummer
> mindre med riktigt korta naglar. Ben musklerna ser
> större ut då! Vackert!
>
> Skall man ta bort hår från näsborrarna?
> Öronsnibbarna? Vänstra lilltåån? Hur mycket
> vad pillar ni bort från öronen? Och skiten i
> naveln, hur länge får den sitta kvar? Gör den
> inte för mycke luftmotstånd?
>
>
> Argumentet att sår läks bättre? Bullshit. Lär
> är att sitta på hojen så sliper ni sådana sår
> i första hand.
>
>
> Det är muskler och lungor som gäller. Inte hår
> eller brist därav. Ge er pojkar... gå ut ock
> cycla istället för att hålla på och onanera
> med rakhyvlar!

Kom in i matchen det är 2006!

Kvinnor sköter sin hygien och tar bort hårväxt vi kan oxå vara snygga och inte behöva se ut som neanderthalare. Vem vill ha könshår och håriga ben?=)

Rakade ben
sella.rossa skrev:
>
> Det är muskler och lungor som gäller. Inte hår
> eller brist därav. Ge er pojkar... gå ut ock
> cycla istället för att hålla på och onanera
> med rakhyvlar!

Ut och cykla själv ist för att skriva en massa dravel här

Rakade ben
Det ena utesluter inte det andra! Med planering hinner man både och! Själv rakar jag benen till femtio procent och njuter av cyklingen till etthundra procent - minst!

Tillbaka
Topp