[Rando] Stockholm Hell week

Mange.

Aktiv medlem
Äntligen har vi lite lopp att cykla, denna veckan #31 i ordningen bjuder på en hela serien i ett svep.
Screenshot_20200714-140018.jpg

Tänkte att en samlingstråd för de hjä.. Galningar som kör alla kan diskutera vilket däckstryck, mos eller riskorv och status på banorna för våra älskade dotwatchers att följa.
Anmälan till loppen: http://stockholm.randonneurs.se/wp/anmalan/

Senast ändrad:

Mange.

Aktiv medlem
Jag har som ambition att cykla alla, men formen är noll och det krävs lite pannben. Så blir det så att knän eller rygg ger upp så är det så.
Tänker köra alla i full packning och pinnar så man slipper mecka i vilodagarna med sånt.
Vilka fler är pepp?

GoranS

Aktiv medlem
Notera att samtliga lopp under helvetesveckan har anmälningsstopp 48 timmar innan 20-milaren startar, d.v.s. kl. 9.00 lördag 25/7.

Grimpeur

Aktiv medlem
Jag och Grimpeuse tänker att köra. Vi har inte kört någon HW innan så vi ser mycket framemot detta. Vi har ännu inte kommit fram till någon taktik ännu. Men nyservad cykel vid start verkar smart. Jag tror svåra biten blir att disponera på ett bra sätt.

Mange.

Aktiv medlem
Att bo norr om stan kommer klart att vara en nackdel denna veckan, får hänga upp en hängmatta på statoil

Senast ändrad:

Grimpeur

Aktiv medlem
Att bo norr om stan kommer klart att vara en nackdel denna veckan, speciellt när man cyklar förbi hemma på 40mila och måste tåga tåg hem igen efteråt. Jag får skicka in en ansökan om att cykla de sista 7milen först och börja och sluta hemma i Jakobsberg
Cyklar du norr om stan på 40 mila och lockas att söka sovkvarter hemma så är nog den lockelsen det minsta problemet. Norraste punkten på 40 mila brukar vara i Södertälje och kommer nog även så vara i år. Gillar att du redan nu försöker hitta möjligheter att fixa veckan. Jag tror att det är den inställningen som krävs för att fixa en HW. Hoppas vi syns på 20 mila. Efter en asketisk vår så kör vi nu för fullt efter att reserestriktionen hävdes och räknar med att vara i form lagom till HW.

Mange.

Aktiv medlem
Cyklar du norr om stan på 40 mila och lockas att söka sovkvarter hemma så är nog den lockelsen det minsta problemet. Norraste punkten på 40 mila brukar vara i Södertälje och kommer nog även så vara i år. Gillar att du redan nu försöker hitta möjligheter att fixa veckan. Jag tror att det är den inställningen som krävs för att fixa en HW. Hoppas vi syns på 20 mila. Efter en asketisk vår så kör vi nu för fullt efter att reserestriktionen hävdes och räknar med att vara i form lagom till HW.
hade otur när jag tänkte och hade täbys 400 i huvudet när jag skrev inlägget, ;)

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Jag har inte slagit 1200 13/8 ur tanken. Ska jag köra det bör jag inte ha en full SR i benen veckan innan. Kör nog en eller två sträckor.

Grimpeur

Aktiv medlem
Försökte anmäla mig idag. Men insåg att det blir fyra anmälningar och skulle jag även anmäla frun så skulle det bli åtta anmälningar. Kändes lite jobbigt! Skall försöka se om jag kan förstå om det är lätt att få in en HW anmälan i formuläret eller om det är kontraproduktivt. Det skulle även kunna vara så att anmälan skall vara sållande så att man blir av med de som saknar tålamod och bryter halvvägs. Många frågor få svar. Hur som haver köra skall vi. Inte så lång förberedelsetid i år. Vi förefaller dock ha bra ben i år och ser framemot HW med respekt och glädje.

nieves

Aktiv medlem
Jag och Grimpeuse tänker att köra. Vi har inte kört någon HW innan så vi ser mycket framemot detta. Vi har ännu inte kommit fram till någon taktik ännu. Men nyservad cykel vid start verkar smart. Jag tror svåra biten blir att disponera på ett bra sätt.
Jag tror på att byta cykel mellan varje distans. Spara det bästa till sist och börja med en 18kgs damtralla på 200ingen.
Detta är ju ett enormt tips också för alla som saknar påtryckningsmedel för inköp av en ny velociped.

Grimpeur

Aktiv medlem
Jag tror på att byta cykel mellan varje distans. Spara det bästa till sist och börja med en 18kgs damtralla på 200ingen.
Detta är ju ett enormt tips också för alla som saknar påtryckningsmedel för inköp av en ny velociped.
Rolig tanke. Känner jag mig lugn med formen vid starten så låter det lite lockande. Är ju även ett bra sätt att psyka övriga medtävlare. Så du kör med karbon och zipphjul på 20 milaren. För mig är det en komtion jag själv enkom tar fram 60 milare eller längre.

nieves

Aktiv medlem
Rolig tanke. Känner jag mig lugn med formen vid starten så låter det lite lockande. Är ju även ett bra sätt att psyka övriga medtävlare. Så du kör med karbon och zipphjul på 20 milaren. För mig är det en komtion jag själv enkom tar fram 60 milare eller längre.
En intressant tanke som nog kan sätta sig på psyket hos den lite nervöst lagde ryttaren.

Grimpeur

Aktiv medlem
Jag och frun har börjat prata taktik. Vi har båda kommit till slutsatsen att en 60 milare under HW är nog en annan sak än en normal 60 mila. Tanken nu är att köra socker i flaskorna på 60 och kanske på 40 (rösterna där är ett ett). Jag misstänker dock att det ger sig under veckan. Men skadar inte att kolla sockedepåerna eller köpa om de saknas. Vidare så har vi bestämt oss att lämna in cyklarna till vår LBS så de är tipp topp innan loppet. Jag bör även försöka fixa bakhjul till randocykeln (knäckte bakhjulet 3:e semesterdagen. Med lite tur har jag något slaskhjul hemma som kan duga.

Grimpeur

Aktiv medlem
Anmäld! Hittade slaskhjul och en mycket snäll LBS tog emot cyklarna trotts full beläggning. Nu återstår bara att anmäla frun också.

Grimpeur

Aktiv medlem
Ja, är det inte mer än 150 mil totalt så då duger nog ett slaskhjul. Hade ju varit värre om det varit någon lång distans. :sneaky:
Slaskhjul låter värre än vad det är. Jag brukar ha cykeln på touring och i berg och brukar därför vilja ha hjul som tål detta. Då och då så händer det dock att mina finhjul Rolls Royce eller Chris King går sönder då är det bara att gilla läget och gå in på närmsta LBS och be om de bästa de kan erbjuda och sedan köra vidare på detta. Väl hemma byter man till bättre hjul. Termen slaskhjul betecknar sålunda de hjul man inte planerat köpa som man ändå har. Att i CV19 tider få till ett nytt bra bakhjul på kort tid funderade jag inte ens på.

GoranS

Aktiv medlem
Påminnelse om att anmälan till samtliga lopp under veckan stänger klockan nio i morgon bitti. Just nu är anmälningsläget enligt statistiken:
200 km: 14 (måndag)
300 km:  3 (tisdag)
400 km:  6 (torsdag)
600 km:  3 (lördag)

GoranS

Aktiv medlem
Om man tittar på SMHI:s prognos för Södertälje ser det ut som arrangörerna lagt loppen riktigt bra för att hålla nere mängden regn. Med start klockan 9 för 20-milaren bör regnet mer eller mindre slutat på måndag och onsdagens skvättande är förlagt till en vilodag för hell-week:are.
Skärmklipp.JPG

dantor

Medlem
Påminnelse om att anmälan till samtliga lopp under veckan stänger klockan nio i morgon bitti. Just nu är anmälningsläget enligt statistiken:
200 km: 14 (måndag)
300 km:  3 (tisdag)
400 km:  6 (torsdag)
600 km:  3 (lördag)
Baserat på anmälningsläget, får man gissa att tre st är anmälda till samtliga lopp?

Och hur ser det ut på lördagen, kan det utlovas makligt tempo eller är det snabbisar?

GoranS

Aktiv medlem
Baserat på anmälningsläget, får man gissa att tre st är anmälda till samtliga lopp?

Och hur ser det ut på lördagen, kan det utlovas makligt tempo eller är det snabbisar?
Enligt ovan har Grimpeur och Grimpeuse tänkt sig ett fullt helvete. De kör normalt tillsammans och i ett tämligen civiliserat tempo. Dessutom mycket rutinerade långcyklare och trevliga att ha att göra med

F.ö. verkar gissningen om tre hell-week:are vara korrekt. För den tredje personen hittar jag en rätt rask 40-milare för ett par år sedan.

Senast ändrad:

bigmollo

Aktiv medlem
Jag anmälde mig just till 20 och 30. Kommer bara köra en av den men eftersom sista anmälan är tidigt imorgon så dubbelbokade jag. Det hänger lite på resten av familjens planer. Kommer cykla jättelugnt. På riktigt. :)

Grimpeur

Aktiv medlem
Hämtat nyservade cyklar ifrån vår LBS idag. Köpt socker nån ny sort som var populär. LBS hade inte high five som vi brukar köpa när det vankas utmaning såsom LEL och PBP. Men skulle smaka saft och vara god. Vilket är mina krav förutom att innehålla socker. Vi ägnar vilodagarna innan loppet till trädgårdsarbete. Tejpade tårna igår efter ogränsrensning på grusgången. Hackar med en kratta och håller uppenbarligen emot med tårna. Det skall bli jättespännande att få köra en HW. Detta kommer att bli vårat första. Vi är i ovanligt bra form och inställningen är att cykla och njuta.

Mange.

Aktiv medlem
Pga omständigheter jag inte kunde boka om kan jag inte cykla på måndag. Väldigt trist.
Tisdag är fortfarande planerat.
Hur många anmälda är det för de olika loppen.
Kan man se en lista över anmälda någonstans? Om inte kanske man kan få den i ett pm?

dantor

Medlem
Backigt, sa Bull!

Väntar på färjan efter att ha fattat beslutet att dela upp andra(?)gruppen i två, jag resp. övriga strax efter första stämplingen.

WSMC

Aktiv medlem
Heja heja till alla som kör idag!
Lycka till och hoppas att ni får lika fint väder under resten av veckan!

GoranS

Aktiv medlem
Sista stämpling på banan. Köper batteri till pulsmätare och godis för morgondagen. Fortfarande mycket bra ben.Visa bilaga 432132
Den där väggen har man haft sin cykel lutad mot några gånger. Brukar kunna vara lite ångest när man ger sig iväg därifrån. Backarna de första milen efter Gnesta kan vara slitiga om man är seg och har några starka och dragvilliga typer i gruppen. Närmare Södertälje tycker jag det brukar bli bättre rent mentalt även om det kan gå undan när kaffesuget(?) hos vissa börjar sätta in.

Grimpeur

Aktiv medlem
Är i mål både jag och Grimpeuse. Vi gick imål på 9,5 h och gick imål nån minut innan han som missade starten gick imål. Jag är rätt utvilad. Grimpeuse fick köra rätt hårt i backarna då mitt pulsbälte gav upp i samband med starten och istället för att reglera på puls reglera jag på när Grimpeuse släppte. Hon ser dock rätt pigg ut. Köpt nytt batteri till pulsklockan. Hoppade över grillning ikväll och kör med hämtemat för att spara på krafterna. Det känns jätteroligt att pröva på en ny typ av randolopp. Jag har aldrig kört någon HW innan så det är jättekul att vara här och få delta. Blir regn från 12 imorgon och maten kommer om 24 minuter får jag mig sufflerat. Mat känns bra, regn känns sådär. Ser framemot morgondagen då äventyret fortsätter.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer