[Rando] Stockholm Hell week

Grimpeur

Aktiv medlem
Dag 3 HW:
Vilodag idag. En vilodag med rejält lågt blodsocker. Man får passa sig noga så man inte retar upp sig och bråkar. Dagen skulle börja perfekt tänkte jag. Scones vore bra och för att göra Grimpeuse lite extra glad tänkte jag följa recept ifrån Grimpeuse favorit brödbak. Hur jag tänkte här är lite oklart då jag aldrig brukar följa recept och göra nytt när man är bustrött brukar sällan vara det bästa. Hur som haver det var vad jag gjorde. Jag bakade scones och Grimpeuse dukade fram marmelader, ostar, smör och bryggde kaffe. Detta skulle bli en toppenfrukost. Kände lukten av bränt bröd flög upp ifrån stolen och blev ståendes ont som rackarn i ryggen. Sträckte den när jag flög upp. Grimpeuse fick plocka ut Sconsen. De visade sig dock vara rejält döbakta.
En situation som lätt kan skapa en viss besvikelse för tvenne personer som har blodsockret nere i skorna. Humöret var för en stund inte på topp. Men när vi värt lite frysta Grimpeuse baguetter i ugnen och ätit dem med marmela och fransk bondost så kändes det nog ändå som en bra dag.
Starkt att gå på en 40-milare med bara en vilodag!
Är det fler startande än de sex vi ser på bilderna?
Kör försiktigt och lycka till!
8 startande
4 2 2
Edit: Skrev första inlägget igår men kände mig lite trött och orkade inte skriva klart. Måste legat kvar i nått minne som dök upp när jag svarade.

Senast ändrad:

Grimpeur

Aktiv medlem
Nyköping donken. Hade tur med båda färjorna. Blev dock rejält blöta innan färja 2 när himlen öppnade sig och vi han inte stanna för dra på förstärkningskläder. Fanns dock uppvärmd hytt på färjan där vi kunde gå in och värma oss och ta på förstärkningskläder. Haft magisk medvind efter Norsholm. Hann även med glass i Stegeborg.
20200730_213310.jpg

nieves

Aktiv medlem
Nyköping donken. Hade tur med båda färjorna. Blev dock rejält blöta innan färja 2 när himlen öppnade sig och vi han inte stanna för dra på förstärkningskläder. Fanns dock uppvärmd hytt på färjan där vi kunde gå in och värma oss och ta på förstärkningskläder. Haft magisk medvind efter Norsholm. Hann även med glass i Stegeborg.Visa bilaga 432799
Hytt, wow vilken lyx! Vidarebefordrar lite hälsningar från vandrarhemmet i Mjölby.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer