[Rando] Stockholm Hell week

GoranS

Aktiv medlem
Är i mål både jag och Grimpeuse. Vi gick imål på 9,5 h och gick imål nån minut innan han som missade starten gick imål. Jag är rätt utvilad. Grimpeuse fick köra rätt hårt i backarna då mitt pulsbälte gav upp i samband med starten och istället för att reglera på puls reglera jag på när Grimpeuse släppte. Hon ser dock rätt pigg ut. Köpt nytt batteri till pulsklockan. Hoppade över grillning ikväll och kör med hämtemat för att spara på krafterna. Det känns jätteroligt att pröva på en ny typ av randolopp. Jag har aldrig kört någon HW innan så det är jättekul att vara här och få delta. Blir regn från 12 imorgon och maten kommer om 24 minuter får jag mig sufflerat. Mat känns bra, regn känns sådär. Ser framemot morgondagen då äventyret fortsätter.
One down, three to go!

Grimpeur

Aktiv medlem
Cafét stängt, i Åkers, blir därför fika i Björlunda. Vi fick en regnskur på enhörna och drog på regnjackorna. Den var dock kort varför vi snart kunde ta av jackorna. Det går sådär, jag har haft ont i magen och frysningar. Misstänkter nån lättare matförgiftning. Räknar med att det går över under dagen. Fika borde göra susen.
20200728_104356.jpg

GoranS

Aktiv medlem
Mittmannen (Erik?) ser ju lite bister ut men övriga två verkar nästan lite väl uppspelta. Ni får sprätta till lite i backarna nu så vi får den där riktiga randolooken på deltagarna.

GoranS

Aktiv medlem
Norrköping nu, äntligen slutat regna.
Staffan har kört singlespeed de senaste 5milen,di2 strular..
Norrköping? Har ni kört vilse? :sneaky:

Antar att det är Nyköping som avses. Vad har han förvutväxling? Backarna runt Kolmården kan nog vara rätt bitiga om man t.ex. bara har maxväxel tillgänglig.

GoranS

Aktiv medlem
Bra jobbat!

Hälften av loppen och en tredjedel av sträckan avklarad. Jag antar att ni kör 10-15 mil imorgon för att hålla benen igång och inte stelna till. :sneaky:

Grimpeur

Aktiv medlem
HW dag 2 är till ända.

Gick ruggigt bra trots en dålig start. Vaknade vid tre med vad jag trodde var pirr i magen. Tyckte förvisso att HW var en ypperlig idé men hade inte förväntat att jag skulle vakna 2 h innan klockan skulle ringa. Så jag låg och filosoferade över livet i största allmänhet fram till dess klockan ringde (har man inte provat detta så rekommenderas det starkt det finns många intressanta och givande funderingar att göra om sin samtid).

När starten sedan gick kände jag här är något som inte är som det skall. Jag kände en ganska så rejäl magknip. Racercykel med bockstyre är inte den optimala ställningen för irriterade magar. Jag kände även upprepade frysningar. Jag brukar få lite frossa i samband med magåkommor. Jag stod dock på benen och cyklade så det kunde ju varit värre. Sedan så kommer en envis regnskur. Har man redan frysningar så är en kall och envis regnskur på Enhörna-halvön ingen bra kombo så det blev till att sätta på regnjackan. Regnjackan gjorde att jag kunde hålla värmen men frysningarna bestod även efter regnet lättat och jag svettades i regnjackan. Hade uppenbarligen råkat ut för någon sommarmagåkomma. Har rötmånaden ens börjat?

Något högre tempo blev det inte. Grimpeuse tog täten och lotsade oss framåt. Jag gjorde några symboliska förningar för att vissa att jag inte var helt under isen. Första matstället var dess värre stängt. Grimpeuse undrade om vi inte kunde ta ICA istället. Jag vägra då jag inte visste hur magen skulle reagera på mat och ville ha en bra plan B om något oförutsett skulle inträffa.

Vi rulla sålunda på i makligt takt till nästa möjliga matdepå där plan B skulle funka. ”Innanför dörren så finns det en toalett”, ”Om du behöver gå så är det bara innanför dörren”, ”nu är det snart dags att gå men du vet väl att...”. Tipsen var många men det gick förvånansvärt bra. Bra spak och fortfarande rätt ont men gick bra. Efter fikat så var vindarna snälla vi blåste mer eller mindre till Stigtomta. Grimpeuse ordinerade ¾-dels pizza och en halvliter cola. Så blev det. Någonstans därefter vände det. Ifrån Nävekvarn till Södertälje gick det som tåget. Kändes konstigt att inleda som en skröppling och avsluta som en atlet men så blev det.

HW känns fortfarande som en jättekul utmaning. Imorgon vilodag därefter så bjuds 40 mila. Med facit i hand så blev det en toppendag även om jag inte trodde det i morse.

Grimpeur

Aktiv medlem
Ni som har kört våra brevetlopp tidigare kanske minns varför varje sann randonneur bör ha en extra propeller med sig. Om inte så är det nog bäst att kolla att de hinner klart innan man skall åka färja. Skulle färjan inte gå så gäller stämpling i Söderköping och köra via Norrköping. Alternativet fInns både på vägnoter och ett separat GPS spår att ladda ner.

Väg 891 mellan Skenäs och Säter, i båda riktningar.
Färjan stängd på grund av propellerhaveri. Prognos Torsdag 12.00.

Starttid:2020-07-24 20:27 Sluttid:2020-07-30 12:00

WSMC

Aktiv medlem
Starkt att gå på en 40-milare med bara en vilodag!
Är det fler startande än de sex vi ser på bilderna?
Kör försiktigt och lycka till!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer