Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så nästa år blir det Hell half week?!ähhh vaddå.. 1500 på en hel vecka, rena lyxen ju
Så nästa år blir det Hell half week?!
Start för 20-milaren vid midnatt mellan söndag och måndag. 30-milaren körs med start måndag kl 13.00. 40-milsten går av stapeln klockan 07.00 på tisdag och slutligen påbörjas 60-milaren klockan 06.00 på onsdag.
Med 20 km/h som totalsnitt under loppen ges då möjlighet till tre timmars sömn innan nästa lopp startar och målgång på 60-målaren sker mitt på torsdag.
Låter väl inte så svårt?! ?
Fast hur går det med half week om man räknar med maxtid på alla loppen? Jag får det till att man måste köra 60-milaren på 23,5 timmar i så fall. Fast, det står ju landets sydligaste randoarrangör fritt att slänga in en sådan "halvvecka" för 2021.Hade det inte varit mer logiskt med start av nästa lopp back-to-back på maxtiden av föregående?
Verkligen! Får oss vanliga superrandonneurer att framstå som klena veklingar.Wow, vilken fantastisk grej att klara hellweek. Ni är riktiga superrandoneurer!
Bra! Jag tolkar det som en anmälan till 2021 års (Half?) Hell Week.Fantastiskt starkt kört av alla!
Om jag nån gång får lust/ork/tid att börja cykla långt igen så vore det här en utmaning.
helt korrektTack för fantastisk RR, men tror att mitt nick har blandats in av misstag i 40-milaren. Ska det vara Oooh istället kanske?
Sabba? Ju längre desto bättre. Jag som nybörjare har cyklat med 25mm. Det är bland de tunnare däcken tror jag och kan vara lite problematiskt om det ingår gruspartier. Fick jag välja skulle jag ha minst 28mm, men de fick inte plats i min ram.Inspirerande läsning och fantastiskt bra jobbat! För oss (mig)med randodrömmar och tankar om cykelval verkar trion kört lite olika cyklar. Vill inte sabba tråden med för mkt materialdiskussion men vore intressant att höra vad ni kör för däcksbredd?
Intressant. Jag kör stål”räser” som tar 25mm med riktiga skärmar, Miyata 1000 med 32mm och riktiga skärmar.25 eller 28mm på rejsern, 650B x 42mm på stålhästen, 700C x 32mm på nya hojen som ännu inte lämnat smides/lack-verkstan.
Testar 32or denna vecka inför kommande lopp.
Visa bilaga 434077
Nja, visst kan det vara bättre med 28:or än 25:or, men jag har kört en del halvrisiga grusvägar med 25:or utan några haverier, t.ex. den nedan.Sabba? Ju längre desto bättre. Jag som nybörjare har cyklat med 25mm. Det är bland de tunnare däcken tror jag och kan vara lite problematiskt om det ingår gruspartier. Fick jag välja skulle jag ha minst 28mm, men de fick inte plats i min ram.
Jag har aldrig fått punktering på grus trots ganska långa sträckor och hyfsad fart. Men att därifrån rekommendera 25 mm för grus känns lite skevt.Nja, visst kan det vara bättre med 28:or än 25:or, men jag har kört en del halvrisiga grusvägar med 25:or utan några haverier, t.ex. den nedan.
Visa bilaga 434080
Sen är det också en del teknik. Har en bekant som är tämligen duktig tekniskt och som jag sett köra utför en grusväg på 20:or i en fart jag knappt skulle våga på en MTB (jag är i och för sig rätt feg utför).
Intressant. Jag kör stål”räser” som tar 25mm med riktiga skärmar, Miyata 1000 med 32mm och riktiga skärmar.
Visa bilaga 43408225 mm är för smalt för fulgrus, 32 mm tycker jag räcker för det mesta som kan klassas som ”rando” men Miyatan upplever jag som för mkt av en touringcykel.
Stirrat mig blind på mer klassiska Stålrando-cyklar från ex Tegnér men funderar ändå på om dessa alternativ slutligen ändå bli lite tunga. Vad är det du väntar på För spännande från smidesverkstan?
Jag tycker det handlar mycket om hur man cyklar och vad man har för förväntningar. Skulle jag välja cykel för grusväg skulle jag inte välja racer över huvud taget om det inte handlade om väldigt fin sådan. Min poäng var bara att om det är några kilometer grusväg och den inte är i dåligt skick så tror jag inte man behöver vara alltför skraj för att köra med 25:or. Och få breveter är utformade med så mkt grus att de har någon allvarlig inverkan på däcksval. Därmed inte sagt att de inte finns, för det gör de. T.ex. sportgrus skulle i alla fall jag fundera över däck- (och cykel-)val inför om jag skulle få för mig att köra.Jag har aldrig fått punktering på grus trots ganska långa sträckor och hyfsad fart. Men att därifrån rekommendera 25 mm för grus känns lite skevt.
En custom https://www.merciancycles.co.uk/frames/vincitore-vincitore-special/Intressant. Jag kör stål”räser” som tar 25mm med riktiga skärmar, Miyata 1000 med 32mm och riktiga skärmar.
Visa bilaga 43408225 mm är för smalt för fulgrus, 32 mm tycker jag räcker för det mesta som kan klassas som ”rando” men Miyatan upplever jag som för mkt av en touringcykel.
Stirrat mig blind på mer klassiska Stålrando-cyklar från ex Tegnér men funderar ändå på om dessa alternativ slutligen ändå bli lite tunga. Vad är det du väntar på För spännande från smidesverkstan?
Såg enormt vacker ut. Verkade finnas i olika dyra stålkvalisorter. Vågar man fråga hur fint höghållfaststål du kunde unna dig?En custom https://www.merciancycles.co.uk/frames/vincitore-vincitore-special/
Vincitore utan barberarstång, Brittish Racing Green/Cream Enamel. 700Cx32 med fasta skärmar, inga pakethållare. Grand Bois fälgbromsar (lödda) och massa lull-lull. Beställde golvpump (Silca) lackad i samma färger när jag ändå tryckte på knappen ?
Reynolds 853 oversized.Såg enormt vacker ut. Verkade finnas i olika dyra stålkvalisorter. Vågar man fråga hur fint höghållfaststål du kunde unna dig?
Grattis!Reynolds 853 oversized.
Grattis!
Håll för ögonen......95 pund extra för den på sadelstolpsröret?För en novis, vad är en barberarstång?
Tack för bra svar. Jag har nog levt med felaktiga föreställningen att det förekommer mer grus än det gör i denna ädla disciplin.Vet inte vad du tänker som rando men fulgrus är inte typiskt. Det kan finnas lopp med mycket grus dessa är dock långt ifrån det normala och det brukar framgå av namnet på loppet att något inte är som det brukar. Södertälje har t.ex. ett som heter Sportgrus. Övriga randonneurlopp kan innehålla kortare gruspartier, men då enbart för att undvika 2+1-vägar och liknande.
Jag kör 25 mm på favoritcykleln. Vi har hängt ihop sedan 2008 då jag körde Grimpeuren i Frankrike. Har en gravelcykel med 35:or som jag köpte förra sommaren som var tänkt som ersättaren. Den gick dock lite långsamt (oklart varför) så den har enkom körts på enstaka randolopp. Har även en vacker touring Tegner med 650B x 42mm som rullar en hel del på fin randolopp.
Kalendern är inte upplagd än, om du menar den på randonneurs.se. Datum för loppen är dock inskickade, kalendern här på happy är uppdaterad med Randonneur Stockholms evenemang för kommande år och inom snart ska även RSs hemsida vara uppdaterad med informationen om loppens datum.Har det kommit en ny kalender? Hellweek lockar som fan.
Missar man den eller är hell-week-puritan bjuder Södertälje på den äkta varan med start 5/6.2023 kommer Barkarby hålla en Hellweek!
Nästan en riktig, men det är nära nog.
13/5 200 lördag
14/5 300 söndag
18/5 400 Kristihimmel
20/5 600 lördag
Där ser man. Festligt, då kan man ju nästan köra en dubbelMissar man den eller är hell-week-puritan bjuder Södertälje på den äkta varan med start 5/6.
Missar man den eller är hell-week-puritan bjuder Södertälje på den äkta varan med start 5/6.