[Randonné] 9/10 200km Tumba

evo skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska man ha monsterlampa eller feslampa till
> imorgon. Det är frågan.

fes lär väl räcka, riktigt mörkt blir det ju inte förran 1930-2000 på kvällen och då hoppas iallafall jag vara tbx i Tumba.....

Rippa skrev:
> Hick... fu**ing Hick. Carboladdning i full swing
> med wirre, bira o cch lådrödtjut.

Jag kör med dig imorgon. Jag ska precis växla från belgisk till skotsk LCHA-laddning.

Äntligen en Duvel, hemma :-) Det var ingen på rundan som tyckte jag var värt det tidigare.

Vilken underbar runda! Man får tacka Åsa och Henrik för härliga bansträckningen.

cerberos skrev:
> Det måste varit en perfekt säsongsavslutning.

+1

> Önskar jag kunde hängt på.

+1

kitzblitz skrev:
> Vilken underbar runda! Man får tacka Åsa och
> Henrik för härliga bansträckningen.

jag håller med! fina vägar, fint väder, fina färger överallt. riktigt bra!

men toni, en duvel är man ju alltid värd! :)

bra kört idag! tack hela gänget i klungan som hjälptes åt att hålla farten uppe.

Jahopp. De var elaka mot mig i förstaklungan och bonkade mig sönder och samman, så jag körde med lite trevligare killar längre bak.

Det var dock en fantastiskt runda. Vilket väder! Vilka vägar! Vilket sällskap! Hurra!

Nu Duvel.

Ja, det var värt att poopa cherryt, verkligen mulligt och klart värt att göra om. Ingen duvel här dock, bara folköl :(
Fast franskt finvin till färskt lamm väntar :)

Tack som fan till alla Randoneurer och ett super arr!!

tillmann skrev:
> Jahopp. De var elaka mot mig i förstaklungan och
> bonkade mig sönder och samman,

Det var du värt Tille ;-)

Tack alla för de 115km jag var med! Jag sa till Poopzilla före starten att hade det inte varit säsongsavslutning hade jag inte kommit pga av en seg förkylning som vandrar runt i familjen och annat smått och gott. Tydligen ville någon straffa mig lite för det och säkert också för att jag skrivit sångtexter om Contador ;-)

Pulsen gick i topp för ingenting och jag fick t.o.m lägga i minsta klinga fram, jag har trippel!, vilket jag aldrig, aldrig någonsin gjort tidigare på svensk mark!!! En fartökning på 0.5km/h kunde sänka Schture. Fine, det var bara att acceptera läget och njuta av den fina dagen och det vackra landskapet.

Men tyvärr skulle det inte bli så. Strax efter färjan blir det en inbromsning i klungan framför mig. Jag hinner bromsa och unvika en krock genom att väja åt sidan men fastnar då i snabblåset på Niklas bakhjul. Kling-Klang-Kling-Kling-Klang, fyra ekrar går av helt och en till hälften.

Hade dock en jävla tur. Stoppar en man som kommer med bil och frågar hur man får tag på en taxi. Han sa att han hade en bättre idé, han skulle skjutsa mig till en pendeltågsstation i Södertälje. Det var herrn som har det gula slottet på höjden.

Nu är det bara att ta nya tag och vi ses på Oetzi!

Fantastic Four:

ekrar.jpg ht=544

Kan bara instämma med tidigare talare. Riktigt fin runda. För mig var bitarna runt Gnesta nya bekantskaper och framför allt biten efter Gnesta var riktigt idyllisk och fin.

Drabbades av en pyspunka någon mil innan färjan. Åkte vidare en bit i hopp om att kanske kunna komma fram till färjan innan lufttrycket i däcket sjunkit för mycket, men då det fortfarande var ett antal km till färjan fick jag ge upp, bita i det sura äpplet och fixa punkteringen. En sådan här dag gjorde det dock inte så mycket, hade varit mycket värre om det varit riktigt kallt och blött. Malören gjorde visserligen att jag tappade tätgänget, men ärligt talat är jag oerhört tveksam till om jag hade klarat att hänga med dem mer än möjligen till Gnesta, för det var några ruskigt starka och dragvilla typer där.

Blev totalt närmare nio timmar i sadeln med transportcykling till och från Tumba, vilket för mig måste vara oktoberrekord för cykling på en dag. Ett speciellt tack till randonneurrävstrion jag hade sällskap med sista delen av rundan då jag tycker vi hittade ett riktigt fint flyt, trots att jag ev blev lite för entusiastisk i någon backe.

Edit: typo

Senast redigerad av en moderator:
Randonnéavslutningen till ära fick det bli en Cognac - det tycker jag att både jag och dagens tur är värda.

Milda vindar, mycket sol, höstnormal fart i benen vilket kompenserades med kortare, effektiva pauser.

Tack för trevligt sällskap till Fredrikshof-Fredrik.

schture skrev:
> Tack alla för de 115km jag var med! Jag sa till
> Poopzilla före starten att hade det inte varit
> säsongsavslutning hade jag inte kommit pga av en
> seg förkylning som vandrar runt i familjen och
> annat smått och gott. Tydligen ville någon
> straffa mig lite för det och säkert också för
> att jag skrivit sångtexter om Contador ;-)
>
> Pulsen gick i topp för ingenting och jag fick
> t.o.m lägga i minsta klinga fram, jag har
> trippel!, vilket jag aldrig, aldrig någonsin
> gjort tidigare på svensk mark!!! En fartökning
> på 0.5km/h kunde sänka Schture. Fine, det var
> bara att acceptera läget och njuta av den fina
> dagen och det vackra landskapet.
>
> Men tyvärr skulle det inte bli så. Strax efter
> färjan blir det en inbromsning i klungan framför
> mig. Jag hinner bromsa och unvika en krock genom
> att väja åt sidan men fastnar då i snabblåset
> på Niklas bakhjul. Kling-Klang-Kling-Kling-Klang,
> fyra ekrar går av helt och en till hälften.
>
> Hade dock en jävla tur. Stoppar en man som kommer
> med bil och frågar hur man får tag på en taxi.
> Han sa att han hade en bättre idé, han skulle
> skjutsa mig till en pendeltågsstation i
> Södertälje. Det var herrn som har det gula
> slottet på höjden.
>
> Nu är det bara att ta nya tag och vi ses på
> Oetzi!
>
>
> Fantastic Four:
>
>

Det där hade aldrig skett med ett par 404:or vet du va ? ;-) T

He he, det hade bara blivit en minimal repa i lacken. Jag lånar dina nästa gång :-)

Little Stereo skrev:
> Det där hade aldrig skett med ett par 404:or vet
> du va ? ;-) T

schture skrev:
> He he, det hade bara blivit en minimal repa i
> lacken. Jag lånar dina nästa gång :-)
>
> Little Stereo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det där hade aldrig skett med ett par 404:or
> vet
> > du va ? ;-) T

Så dom luktar Randonne efteråt va ? :-S T

GoranS skrev:
> FDikasvettot: Du kunde ju ha satt dig och väntat
> till jul ... Var är bilden tagen förresten?

Idala på Mörkö.
"Fr.o.m den 16 aug är caféet öppet Lör-Sön 11-17"

Nej jag fixar till det med lite sjysst parfym ;-)

Little Stereo skrev:
> Så dom luktar Randonne efteråt va ? :-S T

cerberos skrev:
> Aj som f*n schture! Trist men skönt att du fick
> bra hjälp i alla fall. Inga personskador i allla
> fall :)

+1, det där hade kunnat slutat med en riktig ansiktslandning... Tur att det bara var några ekrar :-) T

Konstig form idag. Fram till Torö, och lite till kände jag mig stark och rask. Sedan blev jag surprise-överfallen av en rätt duktig BONK. Släppte av och vinglade omkring en 2-4 mil, mer eller mindre, solo. Fick lite sällskap av Schture som hade lite lustig dagsform han med. Som tur var fick jag en lite paus vid färjeläget och ett gäng riskakor från Dr Klister fick gubbkroppen på lite bättre humör. Sedan var det skönt o mulligt resten av rundan, tills nästa surprise i höjd med backen kring Hall. En attack-kramp i vaden. Bara att kliva av och stretcha i 5 min. Gick väl lite si och så efter det. Men i mål kom jag. Nöjd och glad.

Gillar verkligen den här rundan som Åsa & Henrik snickrat ihop! Mycket trevlig dag på cykeln idag, och som alltid på brevetcykling - trevligt sällskap! Perfekt avslutning på säsongen.

Rippa skrev:
> Konstig form idag. Fram till Torö, och lite till
> kände jag mig stark och rask. Sedan blev jag
> surprise-överfallen av en rätt duktig BONK.
> Släppte av och vinglade omkring en 2-4 mil, mer
> eller mindre, solo. Fick lite sällskap av Schture
> som hade lite lustig dagsform han med. Som tur var
> fick jag en lite paus vid färjeläget och ett
> gäng riskakor från Dr Klister fick gubbkroppen
> på lite bättre humör. Sedan var det skönt o
> mulligt resten av rundan, tills nästa surprise i
> höjd med backen kring Hall. En attack-kramp i
> vaden. Bara att kliva av och stretcha i 5 min.
> Gick väl lite si och så efter det. Men i mål
> kom jag. Nöjd och glad.
>
> Gillar verkligen den här rundan som Åsa & Henrik
> snickrat ihop! Mycket trevlig dag på cykeln idag,
> och som alltid på brevetcykling - trevligt
> sällskap! Perfekt avslutning på säsongen.
------------------------------------------------------------------------------------------------Finns det något samband månne ?

<Re: [Randonné] 9/10 200km Tumba
Skrivet av Rippa idag 00:24 (Dölj användarens inlägg)

Grumt! hick. Slattar nu....>

;-) T

Rippa skrev:
> Gillar verkligen den här rundan som Åsa & Henrik
> snickrat ihop! Mycket trevlig dag på cykeln idag,
> och som alltid på brevetcykling - trevligt
> sällskap! Perfekt avslutning på säsongen.

Jättekul att du gillar rundan! Vi har jobbat mycket hårt med ljus och dekorer. Tanken har varit mycket sol, ingen vind, spegelblanka sjöar, rejält, nästan överdrivna höstfärger och avsluta med ett färgfyrverkeri som solnedgång. Vi har försökt att överdriva genren "perfekta cykelturer" på det sett som Tarantino har visat vägen inom action filmen.
Jag tackar också för trevligt sällskap i gourmetgruppen. Hoppas att vi ses vid säsongsavslutningen 28/10 där alla Randonneurer är välkomna. Anmälan kommer upp inom kort...

Kan bara stämma in i lovsången. Åsa & Henrik, hoppas ni fortsätter med de här rundorna från Tumba.

För egen del blev det en typisk evo-runda. Pigg och stark i börjar, död på slutet. Som tur är var apan pigg och inte ur form som han lovade. Fick även lite drahjälp på slutet av en krampande Rippa.

Tack alla för sällskapet, denna runda bör inte missas.

Grimpeur skrev:

> Vi har jobbat
> mycket hårt med ljus och dekorer. Tanken har
> varit mycket sol, ingen vind, spegelblanka sjöar,
> rejält, nästan överdrivna höstfärger och
> avsluta med ett färgfyrverkeri som solnedgång.

Har ni bytt dekorfirma sen vårbreveterna?

Usch, marsbilden påminner mig på ett otrevligt sätt om den långa perioden som nu väntar då allt en frusen och mesig typ kan göra för att hålla cykelmusklerna igång är att nöte trainer, vilket i och för sig har sin charm, men inte är det som fin utomhuscykling inte ...

Fikasvettot skrev:
> Dekoren var ett klart lyft.
>
> Mars:
>
> Oktober:

Lite pinsamt att vi bommade trädet och målade strecklinjen på andra sidan vägen nu i höst. Vad ska du ha för att fotoshoppa bilderna?

Tack Åsa och Henrik; alldeles strålande runda.

Själv missade jag och min compañero avgången från Torö med några minuter, men min idé var att jaga ifatt första gruppen, så jag drog och väntade om vartannat upp till Fitunabacken där vi hade möjlighet att ansluta. Tempot kostade dock för mycket för min kompanjon som krampade i backarna, så vi la ner det och körde sedan lite lugnare. Lunch i Eldtomta där Fikasvettot anslöt efter ett tag. Jag fick mig en ordinär tonfisksallad och Anders fick sig en knappt ätbar bit lasagna. Vi körde sedan resten av rundan själva. Rätt stekta när vi kom hem. Nu har vi dock stoppat i oss god mat och bälgat i oss både öl, vin, porter och rom.

@Schture
Tänk dig dina tänder istället för ekrarna. Det kunde ha gått långt värre. Tråkig. Du verkar ha ha riktigt oflyt med pryttlar och mjukdelar. Snacka ihop dig med cerberos, ni verkar ha något gemensamt.

@Fikasvettot
Hade jag vetat att du tänkte dig till Idala, hade jag kunnat upplysa dig om öppettiderna. Det är min lokala handlare på somrarna och jag kan varmt rekommendera ett besök där. Det var ju iofs ingen större omväg :-)

@evo
Vissa saker ändras aldrig: Evo stark i början men kroknar efter en monsterförning och Apan är alltid i sitt livs sämsta form, men lyckas ändå trycka på ordentligt. Min blir nästan lite rädd för den dag han kommer och säger att han är på topp.

Kalasavslutning på randonörsäsongen!

Thomas

Slottsgubben borde ju få ett fång happy-rosor för sin insats, iallafall bildligt! Till skillnad från andra bilister med bl.a. långfingerpekande kärringar och gasande fyllkajor som gjorde livet osäkert för randonnörer. Men totalt sett så var rundan (såklart) toppen! Något skumt med alla punkor dock, var dom freudianska?

Underbar runda i ett underbart landskap på vilken jag bara blev starkare och starkare tills det var en mil kvar. Då fick jag lårhugg och allt var förlorat...

Tack Staine för afterbike och de där 4-5-6 glasen med vin. Blev lite fyllehungrig nu när jag kom hem!

Jag erkänner också att jag, utan uppsåt till det, råkade fuskade en smula. Förlåt som fan! (eh, räcker det?)

Ja, helvete afterbiken missade jag totalt, men fick faktiskt lite bråttom hem till otåliga ungar och fru. Ungarna skulle på grekfest och pappa skulle ta dem dit. Jag gjorde mitt bästa för att inte verka alltför apatiskt och var tom stundtals riktigt social.

Jag behöver bygga på mina långrundemuskler, hur gör man? Utan att cykla långt, det har jag inte tid med...

haha, the downside of randonneuring. Väl kämpat och jag vill inte tacka det för monsterförningarna på första halvan.

evo skrev:
Jag gjorde mitt bästa
> för att inte verka alltför apatiskt

Poopzilla skrev:
> Lunch i Eldtomta där Fikasvettot anslöt
> efter ett tag.

Om du inte sitter och är nostalgisk över hur det var i mars så var det nån annan. Jag stannade tyvärr inte vid Eldtomta.

Fikasvettot skrev:
> Poopzilla skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Lunch i Eldtomta där Fikasvettot anslöt
> > efter ett tag.
>
> Om du inte sitter och är nostalgisk över hur det
> var i mars så var det nån annan. Jag stannade
> tyvärr inte vid Eldtomta.

Bra tecken på lagom randonneurande när man börjar hallucinera.
Hur var Idala förresten, Oskar?

tillmann skrev:
> Hur var Idala förresten, Oskar?

Ouppdaterat.

Dessutom var Pizzeria Picolino på Stationsvägen i Vagnhärad helt dumma i huudet och sa åt oss att "ta bort den skiten härifrån" när vi ställt cyklarna på den öde uteserveringen. Måste vara skönt att driva ett företag där man kan välja och vraka bland kunderna.

Tillbaka
Topp