Jag förstår erat delikata problem, jag hoppades på att klubbens start skulle innebära hjälpsamsamhet, lättare insteg för nya medlemmar i randonneurverksamheten istället för ovisshet. I imin urusla värld av franska så betyder "brevet" diplom, inte random happy-äventyr på orekadbana. Jag tar till mig den informationen angående starttiden som leveraras här och anpassar mitt cyklande till lämpligare arrangörer av brevets i fortsättningen.
Tittar man till Milslukaren t.ex så känns Barkabys brevets lika kul som GF Stokkholmo med 14 dagars överasknung....
Ps. Jag ämnar fortf.att cykla denna.
Utan att överdriva så har vi väl över 10.000 mil tillsammans i RS, då kännst en ny banbyggad som dessutom måste ändras i sista momangen inte helt ok?
Varför kan inte Barkaby leverera banor med igenomkörda sträckor och vägnoter? Behöver ni assistens till det och var anmäler man sig i så fall? Jag cyklar gärna nya sträckor som ni bygger/ritar bara dom kommer i tid.
För övrigt anser jag att det är trist att behöva använda happy som officiellt forum för frågor kring randonneur stockholm, men eftersom det är den enda vägen till korrekt information (förutom direktkontakt, tack Henrik) så avsäger jag dessutom mitt medlemskap i klubben då den inte tillfört något nytt öht. Däremot ger jag ett stort tack till Bengt, Åsa & Henrik som har tillfört och berikat mitt liv som cyklist. Inte att förglömma er andra jag har haft chansen att cykla tillsammans med.
För övrigt är jag den cyklist som garanterat inte hör till målgruppen för sajten då jag ligger långt utanför dom Hastighetsgränser som gäller för det nya segmentet. Men jag rättar in mig, det nya reglementet är lite info, ibga ryggar, kränkning, kisslukt, tangentbordscykling...
Jag har tur som har passerat 50.. och vi syns i Paris, lägg till att ni älskar happymtb och jag sykklar skiten ur er!
PS. Fixa en (1) ett officiellt ställe/person som garanterat kan svara på frågor...oavsett om det tar 14 dagar eller 4 veckor så....ett korrekt svar. Jag har skickat sms,mejl etc..ang medaljer från 2014 och efter 5-6 veckor inget svar, detta på tel.nr på dom sajter som finns att tillgå.
18/3 2015 var det årsmöte, inte ens då var banan för Barkaby 200 km klar..
Ber om ursäkt för kritiken, jag rekar gärna banor överallt närsomhelst. Min frustration bygger mycket på den oerhört ansträngda tidtabell jag har under april/maj.
Vid 52 års ålder så känns det som om detta blir mitt första och kanske enda försök till att göra ett PBP.
Nästa år (2016) blir det väskor på cykeln och förhoppningsvis en fru som tar vinden eller iaf ryggen och då slipper ni mer tjat å gnäll.