[Randonnée] Paris-Brest-Paris 2011

JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Danskj---na har 127 platser kvar.

Måste man gilla Tuborg och Röda korvar för att bli Dansk?

Det är 100 verifierade anmälda från Sverige just nu. Ytterliggare 7 st är registrerade men ej verifierade pga av att jag inte vet om personer före dem i listan ska åka eller inte.
En icke-verifierad men mycket sannorlik deltagare är en 22-årig tjej. Det blir något för alla randonneurgubbar det! Dags lämna de genomskinliga (Assos)brallorna hemma.

//B

bsandborgh skrev:
> En icke-verifierad men mycket sannorlik deltagare
> är en 22-årig tjej. Det blir något för alla
> randonneurgubbar det! Dags lämna de genomskinliga
> (Assos)brallorna hemma.

Vad spelar det för roll om man cyklar med eller utan byxor om de ändå(!) är genomskinliga?!

;)

Hon gillar genomskinliga Assos brallor, bara det inte luktar piss, fick jag höra i lördags från säker källa ;-)

bsandborgh skrev:
> En icke-verifierad men mycket sannorlik deltagare
> är en 22-årig tjej. Det blir något för alla
> randonneurgubbar det! Dags lämna de genomskinliga
> (Assos)brallorna hemma.
>
> //B

Förresten Bengt hur funkar det i kvalet, får man köra en 400km istället för en 300km (200, 400, 400, 600)? Funderar lite på vad som skulle passa bäst för familjen till helgen.

Tackar JLarsson. Då ska det diskuteras lite hemmavid ;-)

JLarsson skrev:
> Du får alltid köra en längre sträcka men
> räkna den som en kortare.

Tycker det är dåligt sug på platserna i övriga europa. Har ryktet om svenskarnas påstådda frikostighet med stock nått söderut? Danskarna har säkert google-translatat varenda randonneur-tråd på happy och fått "second doubts"?

Man kanske skulle göra en dokumentär?

"Långt ned i bocken", en ung cyklists resa från oskuldsfulla Svedala till randonneurkvarteren i Paris"

/R

Man kan väl hoppas att Sverige får några bonusplatser, om vi gör slut på de tilldelade snabbt och övertrasserar PBP-plats tilldelningen

Senast redigerad av en moderator:
Undrar om inte ACP har lite reservplatser till de länder som har exceptionellt intresse. Vad jag har hört så har randonné i danmark ungefär inverterad tillväxt om man jämför med sverige, så historiska deltagarantal är ett ganska trubbigt instrument när man allokerar ut startplatser.

Satan i gatan så duktiga ni är! Jag har mått piss helat våren och inte vågat mig i närheten av tvåhjulingar ... Tveksamt om det ens blir en runda runt sjön .-..

Synd att det inte lär bli så mycket av er på SVT :/

/Anders

Jag skrev ett försynt mail där jag påpekade att i skrivande stund Sverige hade mindre än 10% av sin tilldelning kvar. Näst sämst till låg Kanada med 31% kvar. Bäst låg Frankrike till med 80% kvar.
Resultatet blev att ACP tilldelade oss 20 platse till! Sedan fick jag också klart för mig att vi redan innan hade 10 "reserv"platser utöver de 112. Så nu kan vi bli 142.

Merci beaucoup Audax Club Parisien!

//Bengt

Randonnecykling på stark frammarch i Sverige !!
Hoppas vi slipper deltagarbegränsningar på svenska breveter ;-)
Det är ju fakriskt roligare desto fler vi är.
Dessutom blir det lättare att hitta rätt sällskap på rundorna.

Kanon Bengt, då får fler chansen.

Vi som varit så stressade att få våra platser så vi satt och väntade tills 12 slaget den 16 April.
Och sen kastade oss på datorerna för att få iväg föranmälan.
Men såg sen att det var minst 20st till som hade samma tanke att här ska det inte chansas. :-)

Nu när är reflexväst och kläder beställda, så kan man koppla av och cykla lite.

En del av oss ses på fredag.

Mvh
Joakim

Fikasvettot skrev:
> Va!? vem? Jag?
> Då måste jag ju skaffa en ny cykel ju och det
> lär inte hända på den här sidan av PBP (2015).

Hmmm... Du har väl kört några mil på en viss lila roubaix som av en händelse inte är bokad under PBP i år. Och framsynt som du är passar väl Son-hjulet i den?

Tack för erbjudandena, men jag ser inte riktigt PBP i år som rimligt. Förresten hinner nog platserna tar slut innan mitt homonummer räcker för anmälan. Om jag inte lyckas återta mitt tyska medborgarskap från barndomen, eller nåt liknande tricks.

bigmollo skrev:
> Fan vad kul. Bra jobbat Bengt!!

+1

Det betyder i princip att alla som körde en 60-milare förra året kan anmäla sig

Senast redigerad av en moderator:
> Förresten hinner nog platserna ta slut
> innan mitt homonummer räcker för anmälan.

Kom igen nu och gör slut på de kvarvarande 17 platserna så jag slipper anmäla mig!

Tille skrev:
> Jag nominerar Fikasvettot, Rippa och da PEF.

Rippa cyklade ju massor och långt förra året, han är väl redan anmäld? Allt annat vore ju skandal.

Nu får man ju anmäla sig "på riktigt" :-). Några frågor från en förstagångsåkare ...

* Antar måltiden på söndagen rekommenderas?

* Har någon provat camping-alternativet? Det verkade väldigt prisvärt i alla fall. Är det nära/lätthittat till starten och OK med dusch/WC, tryggt osv? Brukar campa inför VR osv, har campat i Frankrike förr i alla fall.
* Om inte ovanstående, finns det platser kvar på "svensk"-hotellet?

* Det framgår inte riktigt av förstasidan på registreringen (där man kan ändra detaljer, betställa tröja osv) hur man ska skicka in foto, läkarintyg osv. Enligt hemsidan gäller att "Unlike on previous editions, no (printed) document is required. Registration is handled through the Internet only." Har de skippat båda dessa två krav?

Tillbaka
Topp