Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Steg 29 i länkad instruktion är det som behöver åtgärdas. https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=625
Alla steg innan behöver inte göra, fullständigt plocka isår dämpardelen är inte ett måste. Har gjort det på tre gafflar.
Tack, det där kan jag nog fixa tror jag! ? Har gjort underbensservice och det verkar inte vara så många fler moment för att få loss rebound-pinnen, för visst är det väl bara nån skruv som jag behöver lossa för att få loss den va? Inget trassel med nån mer olja/gas än underbensoljan?
Det är lite svårare än en underbensservice, men helt klart går det att lösa. Hela dämparinsatsen behöver tas loss och det krävs även värme för att få gänglåsningen till att släppa. Jag fick även göra en hållare till skruvstädet. Jag använde marinfett när jag väl smorde.
Min gaffel av samma modell hade samma problem. Skruven satt som berget. Det visade sig vara fjädern och kulan som skapar klicklägena som hade kollapsat. Jag drog ur benen och tog bort både fjädern och kulan och körde vasan 2018 utan klicklägen.
Det var lite bökigt och så den avslutande luftningen. Jag hade inga specialverktyg men ganska gott om vanliga verktyg.
Youtube och servicemanualer som fanns på Fox har jag för mig hjälpte till.
Det är en typisk problem för Fox gafflar som inte har en kåpa ovanför returvredet. Det har vart så i många år och fixa det verkar inte ligga hög på priolistan hos Fox... ?