Nu är det fredag och jag är hemma sjuk, så jag tänkte lägga lite tid på att ge tillbaka lite till happy.
Först och främst vill jag ge ett riktigt handhjärta till alla besvikna medelklasscyklister. Tillsammans kommer vi kunna ta oss igenom detta.
[Video]
Förmodligen kommer de drabbade genomgå en känsloprocess liknande den happymodiferade Kübler-Ross-modellen.
1) Förnekelse. Detta gäller inte min gaffel. Det finns gängor och kan inte hända.
Många befinner sig nu i detta stadium. Det är bara göra ett varv we shall overcome till och jobba sig vidare...
2) Ilska. Detta steg är inte med i den happymodiferade Kübler-Ross-modellen. Medelklasscyklister blir aldrig sura på sitt premiummaterial som inte fungerar eftersom dom vet att dom har de bästa grejerna. Även om materialet inte går att cykla på så är det fortfarande det bästa. Det blir ingen roll om det är en medeklassalized där kedjestagen går sönder på löpande band, en där dämparskruven gängar ur sig regelbundet och man måste montera isär hela länkaget för att återdra det, en där bromslangarna går av för den har sämsta slangdragningen någonsin, en där länkaget bryter sönder dämparen osv. Premium är premium oavsett! Med Öhlins kan man ha en STX så inte håller luften efter 7 servicar och 3 nya modelluppgraderingar, en glass RFX som byts på löpande band, osv. Premium är ALLTID premium!
Skönt att slippa ett steg! Vi skippar alltså nr 2 och går direkt till nr 3.
3) Förhandling. Det kommer aldrig hända mig! Kanske vi kan fixa detta?
Riktigt mycket loctite kanske är lösningen?
Kanske riktigt jävla mycket gaffatejp runt kronan?
Risken är däremot stor att man riskerar att förlora premiumkänslan och då tvingas återinföra steg 2 i modellen. Det vill ju ingen? Då kanske man istället för att minska premiumkänslan hos gaffeln bara ta på sig lite extra skydd så man slipper riskera att få halspulsådern kapad?
Det är bara fantasin som sätter gränserna!
Oavsett, efter detta kommer steg nummer 4.
4) Depression: Ojoj, var det värt att köpa en gaffel som kostar tre gånger så mycket som en fungerade Rockshox när jag inte får cykla på den? Kanske det tar lång tid nu när gaffeln är indragen och det inte finns en lösning. Kommer jag behöva prostituera på flottsbros parkeringsplats för att köpa en Intendgaffel, eller kommer jag bara kunna ta ett fjärde tilläggslån på kåken?
Det här steget suger ju uppenbarligen lite, men sådan är depressionen. Återigen, handhjärta till er!
Äntligen steg 5!
5) Acceptans. De drabbade ska nu hantera situationen. Blir det att desperat försöka få fram en Intendgaffel? Ska hela hösten spenderas genom att se samtliga Dallas-repriser? Kanske cykling inte var så roligt trots allt? Då många säkert tycker det är otänkbart att åka på en vanligt sketen gaffel så kanske det är en lösning? Jag har några Öhlinsklibbor ni kan få köpa sjukt dyrt. Sedan när du cyklar på din folkliga gaffel kan du kommentera "Egentligen kör jag Öhlins", "Jag är egentligt långt över den här gaffeln", "Om jag hade haft min Öhlins hade jag skickat det". Ja, möjligheterna är oändliga.
Väl mött.