Regnigt och blåsigt Hisingen runt

Ledningen för loppet valde att dra repet för 150 km-aren efter de två första klungorna pga vind och regn! Det var folks om gick i mål ända fram till 17:00 från 150 km, de som hamnade på fel sida repet hade antagligen klarat sig till 17:00!

De flesta verkade nöjda med 100 km och medalj och mat!
/Per

Senast ändrad:
Aha! Hursom så tycker jag alla som jobbat med Hisingen runt ska ha ett stort bra jobbat. Då borde jag fått kontakt med andra klungan då, det fanns en och annan från stargrupp ett i den klungan jag åkte i mål med.

Det kan inte stämma att det bara blev två klungor igenomsläppta. Jag körde i startgrupp 12 (tror jag) och det var inget snöre draget när jag kom fram. Rätt säker på att det var mer än två klungor före...

Jaja , vet inte exkat hur många "klungor" det var, men poängen var väl att det var mer en en, färre än alla som släpptes igenom! Man ser inte så mkt av banan från parkeringen!

Bra kört alla som var med!

/Per

Vårt lilla team fick inte köra 15-rundan. Vi var inte jättetidiga, då vi kört 1 mil fel i början (eftersom funktionären med flaggan tagit en paus?) och lite punkor å grejer på vägen. Kände mig snuvad på konfekten, även om det samtidigt var lite skönt att bli intvingad i mål. Kul ändå!

Senast ändrad:
teo skrev:
-------------------------------------------------------
> då vi kört 1 mil fel i
> början (eftersom funktionären med flaggan tagit
> en paus?)

Var var det ni körde fel/det saknades en flaggvakt?

Jepp, vi var väl en 50 cyklister eller något som cyklade 1.1 mil fel. På väg tillbaks stod flaggvakten där igen. Barnsjukdomar med för mycket nyheter i arrangemanget kanske?

167 km visade både min cykeldator och runkeeper, vår klunga körde inte fel nån stans...eller så körde vi så fel att vi hamnade rätt igen vad vet jag.......bra lopp och väl arrangerat var det iaf...känndes väldigt proffsigt allting tycker jag, första loppet av denna typen jag vart med i.

teo skrev:
> Jepp, vi var väl en 50 cyklister eller något som
> cyklade 1.1 mil fel. På väg tillbaks stod
> flaggvakten där igen. Barnsjukdomar med för
> mycket nyheter i arrangemanget kanske?

En gång till - var saknades det en flaggvakt?

Det var en jobbig runda på många sätt, men vad jag såg så skötte flaggvakterna sig utmärkt. Den enda missen i organisationen var att när jag var som tröttast och skulle gå in på sista varvet så hittade jag ingen depå vid frihamnen. Det var ganska knäckande. :)

Om det var samma ställe som mitt gäng körde fel så var det in på Hjärholmsvägen. Det var ett bra gäng där, dels klungan jag låg i just då, plus ett gäng som körde före oss och så mötte vi dessutom flera på väg tillbaka så där missades det...

Ja det hade varit riktigt fint med en depå vid frihamnen inför sista varvet. Den låg med dryga en mil kvar vilket kanske inte var så dumt det heller, ganska segt i benen där.

Jag noterade också att rundan var över en mil längre än utsatt 150 km, lite märkligt? Trodde inte jag var så väldigt snabb, men med tanke på att jag inte blev stoppad vid 100 utan fick köra hela 150/163 km så ska jag nog vara ganska nöjd med tempot.

Tackar för ett bra arrangemang

geologen skrev:
> En gång till - var saknades det en flaggvakt?

För första gången - ca. 5km efter start om jag kommer ihåg rätt.

Nån som vet när resultatlistan förväntas komma upp på HCK:s hemsida. Pratade med några vid käket efteråt och det verkade som det hade varit lite sisådär med registreringen vid målgång. Dom flesta kanske cyklade mot klockan och sig själva men för en annan som aldrig cyklat förrut hade det varit kul och få reda på hur man låg till :)

snowman119 skrev:
> vafan e tiderna börjar bli frustrerad nu..vill
> jue veta vad den officiella tiden blev!

Tänk på att tiderna enbart är registreringar av starttid och måltid. Den tar ingen hänsyn till om man cyklade en kortare eller längre bansträckning än angivet. Väldigt många som var anmälda för långa rundan avbröt efter 2/3 och åkte aldrig ut på sista varvet runt Hisingen.

Tillbaka
Topp