detvanligavartaget
Aktiv medlem
Retro mtb:s!!!
Singular sa:Vilket åk!
Tack! Ja jag var sanslöst glad när jag fick den. Sen körde jag nog sönder den på 3 år eller så. Synd att mina föräldrar slängde liket....
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Singular sa:Vilket åk!
skier sa:detvanligavartaget sa:Hallå. Jag försöker komma på vilken min första MTB var. Skulle tro att jag fick den 1990, så kanske årsmodell 1989. 15 växlar (med manuella vred) och 3 skrikiga färger: någon slags röd/cerise/rosa, knappgul och grön. Typ målad lite snett liksom, den gröna var bara över baktriangeln. Snirklig logga för modell eller märke.
Den var nog inte dyr, för då hade mina föräldrar aldrig köpt den åt mig...
Jag har bildsökt på nätet, men hittar inte. Någon som har tips?
Wheeler såg ut ungefär så, Alpinestars hade också väldigt mkt färger (men de kommer jag ihåg som rätt dyra).
Barometer sa:Min gammelcykel
L.and sa:Hej,
Ledsen för trådkapning men gick igång på alla dessa godbitar.
Tänkte dra igång en renovering av ett gammalt övertaget lik och undrar om någon har en aning om vad detta kan vara för ngt. Inga loggor kvar, förutom en amerikansk flagga på ramen under sadeln (som förövrigt är eftermonterad).
//L
L.and sa:Hej,
Tänkte dra igång en renovering av ett gammalt övertaget lik och undrar om någon har en aning om vad detta kan vara för ngt. Inga loggor kvar, förutom en amerikansk flagga på ramen under sadeln (som förövrigt är eftermonterad).
//L
gtbiexil sa:L.and sa:Hej,
//L
Min gissning är att det är en Marvil från tidigt 90-tal. Jag hade en med liknande flammig lackering (fast röd istället för gul). Av någon anledning hade dessa en USA-flagga påklistrad.
Vilken skönhet!Carl Edfeldt sa:Nu med Risse dämpare :)
starground sa:Dumpar in min gamla Litespeed Obed i den här trevliga tråden. Blev proffsigt stulen när vi flyttade till ny lägenhet utan balkong...
starground sa:Gör en dirt drop touring/allt-i-allo! :-)
starground sa:Tack! :-) Den funkar för mig! Men din röda är snygg på riktigt. Klart dregelvärdig...
Blå SID och Spinfälgar. Snyggt!Nerminljutika sa:Premiär med Y-33 :)
Jävlars vad jag vill ha! !!
Den hade trivts bland Cannondale och Miyator i mitt garage ?fint objekt!Jag har en tämligen unik ram (inklusive tillhörande prylar från tiden, men den kom som ram+gaffel) som jag skulle kunna tänka mig att donera till ett bra hem där jag vet att den blir renoverad, omtyckt och inte såld vidare utan att jag vet om det. Det är en Fat Chance Shock-a-Billy från förserien. Det tillverkades 20 till det amerikanska landslaget som målades i lila och 20 som såldes till allmänheten och som målades i en fin aquafade. Ram med tillhörande AMP-dämpare är i bra skick förutom vissa dekaler som är lite slitna då de ligger utanpå lacken, men dessa ska tydligen gå att beställa från USA. Den tillhörande Manitou2-gaffeln i samma färgmönster är tyvärr borta.
Är du den som vill ta om hand och vårda min gamla cykel och få en unik hoj i din samling? Skicka ett PM i så fall.Visa bilaga 445165