Returnera varor Bike-Discount?

Martinmat sa:
Haha! Är man surgubbe så är man ?

Hade faktiskt mailat dem först o frågat hur jag gör å det framgick att jag bor i Sverige å de hänvisar mig då till en sida som inte funkar när man bor i Sverige så lite sur har jag allt rätt att vara ?

Jensen sa:
Låter sur innan de ens fått chans att svara :-)

Fast det har funkat förut. Så det är troligen dhl som ändrat sina rutiner. Men snart borde ju tillklistra många i Sverige råkat ut för det att BD blir uppmärksamma på det

Bike discount står inte för returfrakten från Sverige, DHL tjänsten funkar inte här (längre?).
Står klart o tydligt på deras sida vilka länder den tjänsten fungerar i.

De står för returfrakten när de har gjort ett fel. Ångrar man bara sig får man själv stå för frakten.
När jag handlar från dem och Bike24 som är likadana när det gäller returer, så använder jag tjänsten från Paypal som gör att man får tillbaka sin returfrakt. (kräver att man betalar via Paypal och aktiverat den tjänsten förstås.)

Bulldog76 sa:
Bike discount står inte för returfrakten från Sverige, DHL tjänsten funkar inte här (längre?).

De står för returfrakten när de har gjort ett fel. Ångrar man bara sig får man själv stå för frakten.
När jag handlar från dem och Bike24 som är likadana när det gäller returer, så använder jag tjänsten från Paypal som gör att man får tillbaka sin returfrakt. (kräver att man betalar via Paypal och aktiverat den tjänsten förstås.)

Fast bike24 måste slutat betala tillbaka rätt nyligen då. För de har då stått för frakten tillbaka för mig. Men man får ligga ute med kostnaden och skicka in kopia på kvitto på frakten. Men kanske ändrats?

Jensen sa:
Bulldog76 sa:

Fast bike24 måste slutat betala tillbaka rätt nyligen då. För de har då stått för frakten tillbaka för mig. Men man får ligga ute med kostnaden och skicka in kopia på kvitto på frakten. Men kanske ändrats?
Det har du rätt i, att de har betalat, jag tror inte de har slutat faktiskt. Inte när man läser det finstilta på deras sida. Fick för mig det Kankse via prat senast med deras supportsida eller så var det ett anant ställe som hade fria returer förut. (har handlat en del sista månaden :). Så jag får nog rätta mig själv att de nog står för returfrakt

Bulldog76 sa:
Jensen sa:
Bulldog76 sa:

Det har du rätt i, att de har betalat, jag tror inte de har slutat faktiskt. Inte när man läser det finstilta på deras sida. Fick för mig det Kankse via prat senast med deras supportsida eller så var det ett anant ställe som hade fria returer förut. (har handlat en del sista månaden :). Så jag får nog rätta mig själv att de nog står för returfrakt

Däremot brukar de vilja att du tar billigast o inte för dyrt. Men har alltid fått tillbaka det som stått på kvittot från posten.

Märkväl att returnerar man en vara under garanti för att det är fel på den så SKA säljaren reparera eller byta ut varan utan kostnad för dig som kund.

https://www.google.se/amp/s/europa....s/shopping/guarantees-returns/indexamp_sv.htm

Har själv ett ärende hos dom nu, där dom hävdade att jag skulle stå för returfrakten. Istället blev det så att jag bekostade frakten och fick den kostnaden tillbak efter att don tagit emot min retur.

Det är bra att vara kritisk, och att lyssna pā Plånboken i P1!.

Jag var tvungen att retunera en felaktig vara. Fick DHL-sedeln på mail. Men mottagaradressen är till satt till DHL Freight i Helsingborg. Är det rätt?

Jag behöver returnera två saker till Bike-discount. Dock verkar returfrakten vara hiskeligt dyr!

Hur returnerar jag billigast (spårbart)? Är det bara att blunda och betala ~250kr?

Jag behöver returnera två saker till Bike-discount. Dock verkar returfrakten vara hiskeligt dyr!

Hur returnerar jag billigast (spårbart)? Är det bara att blunda och betala ~250kr?

Jag betalade 190 kr för Postnord "Skicka Direkt" för att skicka tillbaka en jacka till Bike-Discount med spårbart brev.

Tack för svaren! Jag fick faktiskt en returetikett från b-d som tack för trogen kund. ? men nästa gång får jag betala själv.

Tillbaka
Topp