Rose-tråden

Rose-tråden
Jag undrar om det är möjligt att beställa en Rockshox XC 28 TK coil 26" fast med soft fjäder monterad, istället för medium som verkar vara standard? Och om det går, blir det till en extra kostnad då?
mvh Andreas

Rose-tråden
Astraboy: Du kan beställa gaffeln skilt och fjädern skilt och byta fjädern i gaffeln. Tyvärr har vi inga gafflar med soft fjäder färdigt.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
Rose skrev:
-------------------------------------------------------
> castrello: De väger ca 1500gr. Xeon Aero 1500.
> Finns en Xeon CW 4400 i Malax för testkörning
> ;o) Dock storlek XS.
>
> /Jenni Ribacka ROSE

Tja till rätt pris kan jag köpa den o komplettera med en 230 mm styrstam... sjukt sugen just nu. Säljer kanske min hoj på måndag och xeon cw:n lockar. Med shimano! Vart är världen på väg?

Läste att den är oförändrad till nästa år så någon rea blir det väl inte på den modellen?

Rose-tråden
castrello: ja, 230mm styrstam låter som en bre ide' ;) nej, tror inte att det blir någon rea där, den är ju redan utrustad med ny Ultegra (och Force).

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
svurr: Jag var i kontakt med mina kollegor i Tyskland och de ville att du skickar ner bromsen dit för vidarebefordran till Magura. Om du behöver råd i hur det är enklast att returnera så hör du av dig på mats.ribacka@rosebikes.se.

Staraction: Du behöver inga spacers mellan ram och vevlager.

/Mats Ribacka, ROSE

Rose-tråden
Hej Mats/Jenni.
Jag la en beställning på en pro-sl i förrgår. Fick besked igår att det kunde ta 13veckor. Om så är fallet måste jag tyvärr häva beställningen. Hur går jag tillväga?
Mvh Tim

Rose-tråden
Bratpakk: maila orderbekräftelsen/ordernummern till mig, så får jag kolla vad som är slut i lagret.

/Jenni Ribacka ROSE
jenni.ribacka@rosebikes.se

Rose-tråden
Fick min cross dx 2000 i fredags, före utsatt tid och med utmärkt service från posten, som ringde på fredageftermiddagen och bokade tid för kvällsleverans (utkört av en kontorsnisse som hade ryckt in efter att inga ordinarie chaufförer fanns att ringa in). Styrstammen var felmonterad (hade bett om att den skulle sitta monterad åt andra hållet), men det var ju bara att vända på. Mycket nöjd med cykel +ANNAT!

Rose-tråden
Jag ser att ni säljer kulledsfästet till Philips Saferide-framlampan löst men inte det fasta Gen1 fästet. Går det att få två av det senare om man köper lampan i fråga? Kulleden verkar ju rent ut sagt oanvändbar och jag vill ha den till (minst) två cyklar.

Rose-tråden
Rattnalle skrev:
> Jag ser att ni säljer kulledsfästet till Philips
> Saferide-framlampan löst men inte det fasta Gen1
> fästet.

Även Gen1-fästet finns hos Rose
1471700_1.jpg

71,40 SEK http://www.rosebikes.se/artikel/philips-replacement-holder-for-led-bike-light/aid:409754

/Håkan

Rose-tråden
HåkanC skrev:
> Rattnalle skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag ser att ni säljer kulledsfästet till
> Philips
> > Saferide-framlampan löst men inte det fasta
> Gen1
> > fästet.
>
> Även Gen1-fästet finns hos Rose
> http://media1.roseversand.de/product/80/1/4/147170
> 0_1.jpg
> 71,40 SEK
> http://www.rosebikes.se/artikel/philips-replacemen
> t-holder-for-led-bike-light/aid:409754
>
>
> /Håkan

Där ser man. Bara mina sökskills som brister då. Tack!

Rose-tråden
Jag tänkte bara tacka ROSE för hjälpen, delarna jag beställde för någon vecka sedan levererades relativt fort och allt passade. Kanon med den här tråden där man kan få snabb hjälp. TACK!

Rose-tråden
Skulle det vara möjligt att byta länkaget på en Granite Chief 2013 till det som kommer på 2014 års modell? Det ska ju enligt de första testerna ge cykeln en flackare kurva och förbättra dämparegenskaperna vid små ojämnheter. Vilket också leder till att man kan ha mindre luft i dämparen.

Eller är det mer än bara länkaget som ändras så att det inte är kompatibelt med 2013 års ram?
Går det framförallt att köpa löst?

Rose-tråden
Hunter: Tror inte att det funkar eftersom både hjulstorleken och fjädringsvägen har ändrats till 2014, samt också en del i geometrin, men jag kan kolla upp det med vår chefsdesigner för MTB, är rädd att svaret kan dröja då han har fullt upp på Eurobike-mässan för tillfället.

/Jenni Ribacka ROSE

Rose-tråden
funderar på att beställa lite kläder i olika storlekar och jag hittade ingen standard returblankett på eran sida. (inte retursedeln alltså)

Är det jag som bara inte hittar den eller skriver man helt enkelt en lapp med vad man returnerar?

Rose-tråden
Tor D. France: rätt normala "cykelstorlekar" skulle jag säga. Funkar bra vintertid med windstopperbyxor utanpå. De Mayhem länkade till är av en annan kollektion, lite varmare och längre i benen om de inte ändrats under det senaste året.

/Jenni Ribacka
ROSE

Rose-tråden
Kollade in grannens DX2000 och tyckte skärmarna verkade lite smäckrare än de SKS jag har använt tidigare (om jag inte bara inbillade mig). Var kan man få tag på dem? De verkar inte finnas i webshopen.

Rose-tråden
AndreasVH: Man kan köpa dem via mig t.ex. eller så kan man skriva i meddelandefältet vid beställning "I would also like to order the Rose mudguards that are standard on the DX Cross Randonneur". De kostar ca 59€.

/Jenni Ribacka ROSE
jenni.ribacka@rosebikes.se

Rose-tråden
Hur lång tid brukar det ta innan man kan följa sin order på DHL:s sida?
Fick mail lite över 8 idag att det var skickat men fortfarande hittas det inte på DHL:s sida.

Rose-tråden
Rose-tråden
"Alla" dubbade däck är tunga, både till vikt och rullmotstånd, sedan finns det förstås grader av eländet.

Mina Nokkian W106 tycker jag rullar trögare och kränger värre än de avsevärt grövre Suomi Extreme 299.

Rose-tråden
Rose skrev:
> AndreasVH: Man kan skriva i meddelandefältet vid
> beställning...

Coolt, jag ska ändå lägga en beställning efter helgen. Provar den metoden.

Tillbaka
Topp