[RR] Olas Verbier headcam

• Trådstartare Trådstartare cal
  • Start datum Start datum
Najs! Kollar på den för andra gången nu. :-) Kan ni inte be Vägverket att lägga upp den på sin sida om säker cykling/säkra cyklar? ;-)

Senast redigerad av en moderator:
hmmm... detta kanske är lite kapning av tråden, fast ändå inte.. jag spinner ju bara vidare på ovanstående intresse...

vilka är intresserade (och skulle kunna) vara borta en lite längre tid i alperna nästa sommar eller sommar/höst... jag tänkte en liten mini-cykel-bummar säsong på 1-2 månader. Det finns ju säkert hotell och liftfolk som behöver extra personal då också som man skulle kunna jobba lite hos (om man har lite framförhållning) så att man inte behöver bränna allt för mycket pengar?

alltså: någon som har lust att dra till alperna och jobba/åka mtb med mig nästa sommar??

Ganska avancerad modell.

DSC00121.jpg

Olas headcam-bygge

Digitalkamera som filmade i 640x480 i 30fps. Duger ju till komprimerad "internet-film" iaf. i nöd. ;)

Härligt härligt =)

Vet någon vart man kan hitta mer filmer ? Som nybörjare är det jäkligt lärorikt o kolla när dom rediga grabbarna åker ;P

º¿º/

cal skrev:
-------------------------------------------------------
> Ganska avancerad modell.
>
> Digitalkamera som filmade i 640x480 i 30fps. Duger
> ju till komprimerad "internet-film" iaf. i nöd. ;)

Hahaha :-) Hmmmm, nåt sånt ska fixas inför skidsäsongen. Fast då behövs det nog något mer vattentätt än det där...

Lite OT: Jobbigt, när jag sitter där jag sitter nu plockar WindowsMedia-spelaren upp ljudet men inte bilden. Rasslar runt bland inställningarna och hittar i filens egenskaper att den är en "ljudfil". Tror inte för ett ögonblick på detta:-)

Någon som har en idé på vad jag måste skruva på för att få titta oxå?
/oscar

Kjell in Hell skrev:
-------------------------------------------------------
> Ola e grym!

Man blir grym av att jaga hormonstinna linslusaktiga freeridekidz genom alpskogarna:-)

> Man blir grym av att jaga hormonstinna linslusaktiga freeridekidz genom alpskogarna:-)

Man blir också grym av att ligga på rulle bakom ett galet landsvägssvetto som drar spektakulära
över-styret-vurpor i switchbacksen med fleratusenkronorskamera på huvet.

;)

Darn deamn... det där var inte lite skönt att titta på... o märkligt att man har ett sånt stigminne så att man reagerar så... det var en massa ahhh, ohhh, jaaa... när man kände igen vissa sträckningar o svängar... ja det är bara att börja spara inför nästa sommar för jag SKA tillbaka dit igen... o gärna 2 veckor...

Tillbaka
Topp