Noteringar..
*Det är roligt att cykelvärlden växer och får större resurser, att maskera en prototyp på det där sättet med lacken liknar bilvärldens sätt att maskera kommande modeller. Lite roligt.
* Att trenden mot lättare hojar smittar av sig överallt. Behöver de flesta verkligen 200mm på en DH-hoj eller klarar man sig med lite mindre och en lättare hoj? Bra tänkt.
* Singelkronat DH åt folket. Jag är helt övertygad om att min 66a räcker gott till all DH jag kommer utsätta den för under mina närmaste förhoppningsvis utvecklande två år.
Henrik VXT skrev:
-------------------------------------------------------
>Färgen var gräslig, den CNCade länkbiten ser konstig ut, svetsen på underröret vid böjen får hela >ramen att se billig ut, och rörböjen var också ful.
>
>Hoppas verkligen på bättring.
Prototyp. En sån bygger man inte med finishkrav, utan sätter ihop delar man har liggande för att testa beteendet och geometrin. Färgvalet är ju enbart för att förvirra/vad det var för färg på rören som de hade liggande vid prototypverkstaden.
> De har ju redan SX trailen till sånt. Betydligt
> snyggare och skönare tycker jag den ser ut... Jag
> fattar inte vitsen med denna faktiskt. SX trail
> 06: 6.6" slag om jag inte minns fel. slopestyle,
> light dh, singletrack etc.
Tror inte den här är en 7" Fr-hoj, verkar dumt att ha en med 6.6 och en med 7 som konkurrerar. Jag tror det är en hoj med DH-geometri som är tänkt för gemene DH-svensson som inte kör på världscupbanor och behöver mer än 7" slag. 7" räcker faktiskt väldigt långt. Notera att det är ganska lågt BB på hojen, vilket tyder på race-geometri och min teori. Annars förstår jag faktiskt inte heller poängen med hojen.
Hoppas nu att de testar vidare, omkonstruerar underröret/dämparfästena och gör en snygg, rejsig DH-hoj med 7" slag. Så kanske man kan få en fullfjädrad DH-ram under 4kg med dämpare.
Edit : läste bloggentryt, där det står att demo7 inriktar sig mot "the freeride crowd". Märkligt. Och underröret ser lika sepe ut på Demo8an.. precis som på årets Stinky. Usch.